معاملات مارجین در ارزهای دیجیتال چیست؟

1401/10/11
معاملات مارجین در ارزهای دیجیتال چیست؟

قطعا شما هم تا الان آرزو کردین تا بتونین با سرمایه بیشتری نسبت به چیزی که دارین، خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو انجام بدین. خبر خوب این هست که معاملات مارجین ایم امکان رو به شما میده! ولی معاملات مارجین چیست؟ چجوری میشه در بازار ارزهای دیجیتال معاملات مارجین انجام داد؟ یا چجوری می تونیم سود سرمایه گذاری خودمون رو در ارزهای دیجیتال 2 یا چند برابر کنیم، اون هم بدون اینکه واقعا سرمایه گذاری بزرگی انجام داده باشیم؟ شاید در نگاه اول چنین سودهای بزرگی غیرواقعی به نظر برسه، ولی با استفاده از معاملات مارجین و اهرم ها می تونیم این سودهای چند برابری رو امکان پذیر کنیم و درآمد زیادی به دست بیاریم.

اگه یه معامله گر حرفه ای و با تجربه باشین، همیشه مستاق این هستین تا پول بیشتری داشته باشین و بتونین با استفاده از تجربه خودتون سودهای زیادی از بازار به دست بیارین. این کار با انجام معاملات مارجین یا مارجین تریدینگ امکان پذیر هست و شما با استفاده از این معاملات می تونین سودهای زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین تا با اطلاعات کافی معاملات خودتون رو انجام بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله معاملات مارجین در ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات مارجین یا Margin Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های معاملات مارجین بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن چیست؟

معاملات مارجین چیست؟

معاملات مارجین چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم معاملات مارجین رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که معاملات مارجین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که معاملات مارجین یا Margin Trading به شما امکان باز کردن یه پوزیشن معاملاتی با استفاده از اهرم ها رو میده. در اصل شما در معاملات مارجین می تونین تا چندین برابر سرمایه خودتون رو با استفاده از اهرم ها از صرافی قرض بگیرین و به این ترتیب سودهای زیادی به دست بیارین. البته توجه داشته باشین که با افزایش اهرم میزان ریسک معاملات هم زیاد میشه.

مقاله پیشنهادی: مفهوم حجم در معاملات تحلیل تکنیکال

جالب اینجاست که بدونین معاملات مارجین یا Margin Trading نوعی معامله در بازار ارزهای دیجیتال هست که در اون قسمتی از سرمایه معامله گر به صورت قرض توسط شخص یا نهاد دیگه ای تامین میشه. در معاملات مارجین، تریدرها و معامله گران می تونن به مقدار سرمایه بیشتری دسترسی داشته باشن و سرمایه خودشون رو از طریق لوریج یا اهرم افزایش بدن.  همچنین معاملات مارجین به معنی قرض گرفتن از صرافی برای انجام معاملات با حجم بیشتر از سرمایه واقعی هست. در واقع مارجین تریدینگ به معامله گران اجازه میده تا سرمایه بیشتری داشته باشن، بتونن در جهت ریزش قیمت و افزایش قیمت معامله کند و در نهایت سود خودشون رو افزایش بدن.

ویژگی های معاملات مارجین

ویژگی های معاملات مارجین

همونطور که گفتیم، معاملات مارجین به معاملاتی گفته میشه که در اون ها معامله گر یا تریدر می تونه علاوه بر سرمایه اولیه خودش، وجوه بیشتری رو دریافت کنه و معامله با حجم بزرگ تری رو باز کنه. پوزیشن ها در معاملات مارجین از دو نوع لانگ و شورت هستن. معاملات مارجین دارای ویژگی ها و مشخصات زیادی هستن که باعث میشه تا منحصر به فرد شده و محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های معاملات مارجین بپردازیم تا با این ویژگی ها آشنا بشین.

• امکان از دست دادن سرمایه در معاملات وجود دارد!

یکی از ویژگی های معاملات مارجین این هست که امکان صفر شدن دارایی در معاملات مارجین ارزهای دیجیتال وجود داره. در معاملات مارجین با یه وام و قدرت بیشتر وارد معامله میشین، بنابراین، همونطور که می تونین سود زیادی به دست بیارین، این امکان وجود داره که چند برابر دارایی خودتون هم ضرر کنین. بازارهای مالی خیلی پر نوسان هستن و همواره برای همه معامله گران امکان سود و ضرر وجود داره. بنابراین، سعی کنین تا به تحلیل های خودتون اطمینان داشته باشین و سپس وارد معاملات بشین.

مقاله پیشنهادی: معاملات لانگ و شورت چیست؟

• معاملات مارجین کارمزد بالاتری دارند!

یکی دیگه از ویژگی های معاملات مارجین، کارمزد بالاتر معاملات مارجین هست. نحوه عملکرد معاملات مارجین به این صورت هست که از طرف صرافی ارز دیجیتال به شما یه وام سریع داده میشه و بعد از بسته شدن معامله کارمزد و سود اون وام از شما دریافت میشه. بنابراین، مشخصه که در اینجور معاملات باید کارمزد بالاتری پرداخت کنین. به عبارت دیگه، در معاملات مارجین نسبت به معاملات معمولی باید کارمزد بیشتری به صرافی یا کارگزاری پرداخت کنین تا بتونین معامله های خودتون رو انجام بدین.

• امکان انتخاب اهرم در معاملات مارجین وجود دارد!

یکی دیگه از ویژگی های معاملات مارجین این هست که امکان انتخاب اهرم یا لوریج در معاملات مارجین وجود داره. اهرم یا همون افزایش قدرت معامله ویژگی اصلی یه معامله مارجین هست و قبل از شروع این نوع معامله باید انتخاب کنین که قصد داین پول اولیه خودتون رو چند برابر کنین. معمولا اهرم به شکل نسبت های 2:1 یا 10:1 نشون داده میشن و بیانگر این موضوع هستن که قدرت معاملاتی شما در یه معامله مارجین چند برابر میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معاملات مارجین در ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات مارجین یا Margin Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های معاملات مارجین بپردازیم. همونطور که گفتیم، معاملات مارجین به شما امکان باز کردن یه پوزیشن معاملاتی با استفاده از اهرم ها رو میده. در واقع شما در معاملات مارجین می تونین تا چندین برابر سرمایه خودتون رو با استفاده از اهرم ها از صرافی قرض بگیرین و سودهای زیادی به دست بیارین. همچنین معاملات مارجین ویژگی ها و خصوصیات زیادی دارن که همین موضوع باعث میشه تا منحصر به فرد بشن. در اینجور معاملات شما باید کارمزد بالاتری نسبت به معاملات اسپات پرداخت کنین.


نظرات کاربران در مورد معاملات مارجین در ارزهای دیجیتال چیست؟
سوال امنیتی :3+41 = ?