مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش؛تفاوت BTC و BCH

1401/10/07
مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش؛تفاوت BTC و BCH

اسم بیت کوین کش رو شنیدین؟ می دونین که تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش چیه؟ بیت کوین بهتره یا BCH؟ استخراج بیت کوین به صرفه هست یا استخراج بیت کوین کش؟ با وجود محبوبیت خیلی زیاد خرید بیت کوین، این رمز ارز به عنوان اولین و مهم ترین ارز رمزنگاری شده دنیا، از همون ابتدا مشکلاتی به همراه داشت. از جمله نقاط ضعف بیت کوین که خیلی مورد توجه بوده میشه به سرعت پایین انجام تراکنش ها و کارمزد بالای اون اشاره کرد که مربوط به مقیاس پذیری این ارز دیجیتال هست. بعضی از سرمایه گذاران و کاربران و تیم های توسعه دهنده بیت کوین طی این سال ها برای رفع کردن این مشکلات تلاش های زیادی انجام دادن.

کریپتوکارنسی به یکی از بازارهای مالی پرسود تبدیل شده که شناخت هرچه بیشتر در مورد ارزهای دیجیتال می تونه به شما برای بررسی روند بازار کمک زیادی کنه. بیت کوین کش و بیت کوین نمونه ای جذاب برای سرمایه گذاری برای معامله گران یا تریدرهاست. بیت کوین کش نوعی هاردفورک از پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین هست. بیت کوین کش تفاوت زیادی با ارز دیجیتال بیت کوین داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین کش به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت BTC و BCH بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

ارز دیجیتال بیت کوین کش چیست؟

ارز دیجیتال بیت کوین کش

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ارز دیجیتال بیت کوین کش رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که ارز دیجیتال بیت کوین کش چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بیت کوین کش یکی از ارزهای دیجیتال هست که با هدف افزایش مقیاس پذیری بیت کوین و روشی برای پرداخت معرفی شده و در میان ارزهای بزرگ هنوز برای خیلی از افراد ناشناخته شده. خیلی از کاربران و فعالان بازار کریپتوکارنسی ها ارز دیجیتال بیت کوین کش رو با بیت کوین مقایسه می کنند و اعتقاد دارن که عملکرد بهتری دارن.

مقاله تکمیلی: بیت کوین چیست؟

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال بیت کوین کش که با نماد اختصاری BCH هم شناخته میشه، به عنوان یه شبکه پرداخت و ارز دیجیتال عمل می کنه که واحد اصلی تراکنش اون توکن BCH هست. بیت کوین کش نوعی پول الکترونیکی همتا به همتا برای اینترنت هست که برای عملیات خودش به هیچ بانک مرکزی و اشخاص ثالث قابل اعتماد نیاز نداره و به صورت کاملا غیرمتمرکز فعالیت می کنه. ارز دیجیتال بیت کوین کش در تاریخ 1 آگوست 2017 به منظور رفع مشکلات بیت کوین به وجود اومد. تمرکز اصلی بیت کوین کش بر ظرفیت تراکنش هاست.

تفاوت BTC و BCH چیست؟

تفاوت BTC و BCH

همونطور که گفتیم، بیت کوین کش یکی از ارزهای دیجیتال هست که با هدف افزایش مقیاس پذیری بیت کوین و روشی برای پرداخت معرفی شده و در میان ارزهای بزرگ هنوز برای خیلی از افراد ناشناخته شده. بیت کوین کش تفاوت زیادی با ارز دیجیتال بیت کوین داره که همین موضوع باعث میشه تا از هم متمایز بشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بدونین که این دور رمز ارز چه تفاوتی با هم دارن.

• هزینه تراکنش

یکی از تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش در اندازه بلوک هاست که همین موضوع باعث میشه تا ارز دیجیتال بیت کوین کش(BCH) توانایی انجام تراکنش هایی سریع تر و با کارمزد خیلی پایین تر رو داشته باشه. هر تراکنش بیت کوین حدود 59 دلار هزینه کارمزد داره، در حالی که هزینه تراکنش بیت کوین کش کمتر از 0.01 دلار هست. به همین دلیل خیلی از کاربران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال، تراکنش های خودشون رو با استفاده از بیت کوین کش انجام میدن تا تراکنش ها با سرعت بالا و کارمزد پایین تر انجام بشن.

• سطح امنیت

یکی دیگه از تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش، سطح امنیت این رمز ارزهاست. نکته منفی در پردازش زودتر همه چیز در بیت کوین کش احتمالا می تونه کاهش امنیت باشه. ماینرها و استخراج کننده های کمتری برای استخراج بیت کوین کش و پردازش و تایید تراکنش ها لازم هست و به همین دلیل ممکنه دستکاری در امنیت بیت کوین کش راحت تر باشه. بنابراین، سطح امنیت بیت کوین خیلی بالاتر از بیت کوین کش هست.

• اندازه بازار

یکی دیگه از تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش، اندازه بازار این دو رمز ارز هست. بهتره بدونین در زمان نوشتن این مقاله ارزش بازار بیت کوین 319 میلیارد دلار هست، در حالی که ارزش بازار بیت کوین کش حدود 2 میلیارد دلار فقط کسری از ارزش بازار بیت کوین هست. توجه داشته باشین ارز دیجیتال بیت کوین بزرگ ترین بازار رو در بین سایر رمز ارزها داره، در حالی که بیت کوین کش در جدول ارزشمندترین ارزهای دیجیتال در رتبه 30 قرار داره.

• معاملات

یکی دیگه از تفاوت BTC و BCH از معاملات یا خریدهای کوچیک و بزرگ هست. ارز دیجیتال BCH می تونه برای خریدهای کوچیکی مثل خرید یه فنجان قهوه بهتر عمل کنه، چون سرعت تراکنش خیلی بالایی داره و کارمزد پایین تری نیاز داره. در حالی که خریدهای بزرگ تری مثل خرید خودرو یا خونه ممکنه با تضمین ارز دیجیتال بزرگ تری مثل بیت کوین و امنیت اون مطمئن تر انجام بشه.

مقاله پیشنهادی: دامیننس بیت کوین چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین کش به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت BTC و BCH بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال بیت کوین کش که با نماد اختصاری BCH هم شناخته میشه، به عنوان یه شبکه پرداخت و ارز دیجیتال عمل می کنه که واحد اصلی تراکنش اون توکن BCH هست. خیلی از کاربران و فعالان بازار کریپتوکارنسی ها ارز دیجیتال بیت کوین کش رو با بیت کوین مقایسه می کنند و اعتقاد دارن که عملکرد بهتری دارن.


نظرات کاربران در مورد مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش؛تفاوت BTC و BCH
سوال امنیتی :6+64 = ?