پانیک سل در ارز دیجیتال چیست؟(فروش وحشت زده)

1401/10/04
پانیک سل در ارز دیجیتال چیست؟(فروش وحشت زده)

منظور از پانیک سل چیست؟ دلایل بروز فروش وحشت زده در ارز دیجیتال چیست؟ چجوری جلو ضرر کردن در پانیک سل رو بگیریم؟ می دونین فروش وحشت زده چجوری اتفاق می افته؟ بهتره بدونین روانشناسی معاملات برای تحلیلگران تکنیکال از اهمیت بالایی برخوردار هست. چون این دسته از تحلیلگران بازار به تکنیک نمودار سازی برای پیشبرد اهداف و تصمیم های خودشون تکیه می کنند. چارت قیمتی ارز دیجیتال ارائه کننده اطلاعات و داده های زیادی درباره روند قیمتی ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین با استفاده از اون وضعیت ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو تجزیه و تحلیل کرده و بهترین نقاط خرید و فروش اون رو پیدا کنین.

دنیای سرمایه گذاری همواره محبوب بوده و اخیرا با پیشرفت های فناوری بلاک چین و معرفی ارزهای دیجیتال جدید این محبوبیت بیشتر هم شده. دنیایی که به افراد کمک می کنه تا به وسیله جادوی ترکیب کردن ثروت خودشون رو افزایش بدن و یا اگه در دوران بازنشستگی خودشون هستن، از سرمایه خودشون محافظت کنند یا از پس انداز خودشون به کارآمدترین شکل ممکن استفاده کنند. دنیای سرمایه گذاری شامل اصطلاحات زیادی هست که پانیک سل هم یکی از اون هاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله پانیک سل در ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد پانیک سل یا فروش وحشت زده به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل بروز فروش وحشت زده بپردازیم و روش های جلوگیری از ضرر در پانیک سل بپردازیم.

مقاله پیشنهادی ما: نکات مهم قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال

پانیک سل(Panic Sell) چیست؟

پانیک سل(Panic Sell) چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم پانیک سل(Panic Sell) یا فروش وحشت زده رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده که پانیک سل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پانیک سل در اصل نشون دهنده فروش گسترده یه ارز دیجیتال تحت تاثیر ترس، شایعه یا واکنش بیش از حد به جای تجزیه و تحلیل عقلانی هست. سرمایه گذاران با این فروش به امید این که قبل از کاهش بیشتر قیمت ها از بازار خارج شده و ضرر کمتری رو محتمل بشن، شروع به نقدینگی دارایی های خودشون می کنند و اون ها رو می فروشن. این نوع فروش معمولا زمانی رخ میده که قیمت ارز دیجیتال در حجم بالا با سرعت زیادی کاهش پیدا کنه.

مقاله پیشنهادی: 6 اشتباه رایج تازه کارها در بازار ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین فروش ارز دیجیتال از روی ترس زمانی اتفاق می افته که به محض سقوط بازار کاربران اقدام به فروش ارزهایی کنند که تا قبل از این اون ها رو نگه داشته بودن. اساسا این دسته از کاربرانی که از روی احساس وحشت به فروش ارزهای دیجیتال خودشون در شرایط این چنینی اقدام بازار می کنند، معمولا معامله گران و تریدرهای تازه کاری یا کوتاه مدتی هستن که قصد ریسک و سرمایه گذاری بلند مدت رو نداشته و دوست ندارن در انتظار افزایش مجدد قیمت و بازگشت بازار به روند صعودی خودشون بمونن. از طرف دیگه، این دسته از معامله گران و تریدرها دوست دارن تا ارزهای دیجیتال رو به سرعت بفروشن تا ضرر نکنند.

دلایل بروز فروش وحشت زده

دلایل بروز فروش وحشت زده

همونطور که گفتیم، پانیک سل به دلیل یه رویداد بیرونی یا سیگنال منفی رخ میده که باعث میشه بعضی از سرمایه گذاران تجت تاثیر ترس ضرر یا از دست دادن کل سرمایه بیش از حد واکنش نشون بدن و با یه فروش گسترده ترکیب سرمایه گذاری خودشون رو به کلی تغییر بدن. این اتفاق به دلایل مختلفی رخ میده. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل بروز فروش وحشت زده بپردازیم.

• دست های ضعیف

یکی از دلایل بروز فروش وحشت زده، وجود دست های ضعیف یا Weak Hands هست که بیشتر برای افرادی که در کار خودشون مهارت ندارن و بدون برنامه ریزی و هرگونه استراتژی معاملاتی وارد پوزیشن میشن. این افراد به دلیل عدم داشتن اطلاعات و دانش کافی و عدم توانایی در تجزیه و تحلیل بازار دچار ضرر و زیان میشن. افرادی که با همین روش بدون تحلیل یا دستان شعیف باعث میشن سایر افراد پولدار بشن. چون در هر بازاری برای موفق شده افراد نیاز هست تا افراد دیگه ای ببازن.

• سفارش های حد ضرر

یکی دیگه از دلایل بروز وحشت زده، وجود سفارش های حد ضرر یا استاپ لاس هست. بعضی از برنامه های مورد استفاده در معاملات، باعث افزایش شدت فروش وحشت زده میشن. این برنامه ها می تونن فقط یه سفارش حد ضرر باشن. سفارش استاپ لاس نوعی سفارش برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در زمان رسیدن به قیمت از قبل مشخص شده برای اون هاست. این سفارش برای کسب سود از فرصت ریزش قیمت ارز دیجیتال می تونه راهی خوب و موثر باشه، ولی به دلیل افت ناگهانی بازار این سفارش ها باعث فروش خودکار میشن.

مقاله پیشنهادی: انواع روش های تعین حد ضرر کدامند؟

• الگوریتم ها

یکی دیگه از دلایل بروز فروش وحشت زده، الگوریتم هاست. بعضی از الگوریتم های مورد استفاده توسط تریدرهای حرفه ای و موسسه های مالی بزرگ اقدام به فروش خودکار ارزهای دیجیتال در صورت کاهش قیمت یه ارز دیجیتال و رسیدن اون تا سطحی مشخص می کنند. یکی از معامله گرانی که کنترل نرم افزار معاملاتی خیلی پیچیده خودشون رو در سال 2010 از دست داد، سقوط سریعی رو ایجاد کرد که در کمتر از یه ساعت تقریبا 1 تریلیون دلاز از سرمایه بازار رو ناپدید کرد و از بین برد.

روش های جلوگیری از ضرر در پانیک سل

روش های جلوگیری از ضرر در پانیک سل

فروش وحشت زده زمانی اتفاق می افته که معامله گران و تریدرها در زمان ریزش ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال اقدام به فروش دارایی های خودشون کنند تا ضرر نکنند. پانیک سل به دلایل مختلفی می تونه رخ بده. شما باید سعی کنین تا تحت تاثیر پانیک سل قرار نگیرین و از ضرر کردن جلوگیری کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های جلوگیری از ضرر در پانیک سل بپردازیم.

• یکی از روش های جلوگیری از ضرر در پانیک سل، کشف فرصت هاست. بنابراین، شما می تونین با شناسایی فرصت ها از ضرر کردن جلوگیری کنین.

• یکی دیگه از روش های جلوگیری از ضرر در پانیک سل، میانگین گیری از هزینه دلاری هست. سرمایه گذاران در این استراتژی می تونن به صورت منظم مبلغ ثابتی از یه دارایی رو خریداری کنه. این کار به سرمایه گذار امکان خرید در قیمت های پایین تر رو میده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله پانیک سل در ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد پانیک سل یا فروش وحشت زده به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل بروز فروش وحشت زده بپردازیم و روش های جلوگیری از ضرر در پانیک سل بپردازیم. همونطور که گفتیم، پانیک سل به دلیل یه رویداد بیرونی یا سیگنال منفی رخ میده که باعث میشه بعضی از سرمایه گذاران تجت تاثیر ترس ضرر یا از دست دادن کل سرمایه بیش از حد واکنش نشون بدن و با یه فروش گسترده ترکیب سرمایه گذاری خودشون رو به کلی تغییر بدن.


نظرات کاربران در مورد پانیک سل در ارز دیجیتال چیست؟(فروش وحشت زده)
سوال امنیتی :3+82 = ?