انواع تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

1402/01/20
انواع تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

شاید این سوالات واسه شما هم پیش اومده باشه که انواع تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ بهترین تحلیل ارزهای دیجیتال کدومه؟ چرا باید بازار ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنیم؟ مزایای تحلیل بیت کوین و بررسی وضعیت ارزهای دیجیتال چیه؟ شما برای کسب سودهای زیاد و موفقیت در دنیای ارزهای دیجیتال باید مهارت بالایی در تحلیل ارزهای دیجیتال داشته باشین. با توجه به گسترش ارهای دیجیتال، روش های مختلفی برای تحلیل اون ها هم به وجود اومدن. این روش ها همشون معتبر هستن و با توجه به ارز دیجیتال مورد نظر و تکنیک های معامله گر مورد استفاده قرار می گیرن. به همین دلیل شما باید انواع تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال رو بشناسین.

برای اینکه به یه معامله گر یا ترید حرفه ای تبدیل بشین، اول از همه باید خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال رو بلد باشین و انواع روش های تحلیل بازار ارزهای دیجیتال و نحوه استفاده از اون ها رو یاد بگیرین. با وجود نوسانات لحظه ای قیمت ارزهای دیجیتال تحلیل این بازار یکی از مهم ترین و اصلی ترین فعالیت هایی هست که کاربرات بازار باید اون رو انجام بدن و انواع روش های تحلیل بازار رو بشناسن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله انواع تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت تحلیل روند بازار ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع تحلیل در بازار ارز دیجیتال بپردازیم تا این روش ها رو بشناسین.

پیشنهاد ما برای مطالعه: تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن چیست؟

اهمیت تحلیل روند بازار ارز دیجیتال

اهمیت تحلیل روند بازار ارز دیجیتال

با توجه به اینکه قراره در ادامه مقاله انواع روش های تحلیل بازار ارز دیجیتال رو به شما معرفی کنیم، بهتره ابتدا اهمیت تحلیل روند بازار ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست، ریسک سرمایه گذاری در اون خیلی زیاده. در نتیجه سرمایه گذاری بدون اطلاعات و تسلط کامل برای پیش بینی روند بازار احتمال ضررهای زیاد به سرمایه گذاران رو بالا میبره. به همین دلیل همه سرمایه گذاران نیاز دارن تا قبل از اقدام به سرمایه گذاری و وارد شدن به معاملات، روند احتمالی اون رو برای آینده پیش بینی کنند تا بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو پیدا کنند.

مقاله پیشنهادی: 9 اشتباه رایج در تحلیل تکنیکال موقع ترید

جالب اینجاست که بدونین پیش بینی غیراصولی و فقط با تکیه به گفته ها و شنیده های افراد دیگه هیچ وقت روش مناسبی برای انتخاب نیست و استفاده از این روش با ریسک خیلی زیادی همراه میشه. برای داشتن یه پیش بینی موفق و با درصد اطمینان بالا لازم هست تا از روش های علمی معتبر و اثبات شده اقدام به تحلیل بازار و روند اون کرد. توجه داشته باشین که روش های مختلفی برای تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال وجود داره که هر کدوم از این روش ها کاربردهای خاص خودشون رو دارن.

انواع تحلیل در بازار ارز دیجیتال چیست؟

انواع تحلیل در بازار ارز دیجیتال

اگه می بینین که بعضی از تریدرها و معامله گران همیشه سود زیادی از معاملات خودشون به دست میارن، این به شانس اون ها بستگی نداره. معامله گران حرفه ای زمان های زیادی رو صرف یادگیری روش های تحلیل ارز دیجیتال کردن. به این ترتیب هیچ ارز دیجیتالی رو بدون آنالیز و بررسی خرید و فروش نمی کنند. تحلیل های مختلفی که در طول زمان برای بازارهای سرمایه به خصوص بازار ارزهای دیجیتال به وجود اومدن به کاهش خطر سرمایه گذاری کمک زیادی می کنند. در ادامه به معرفی انواع تحلیل در بازار ارز دیجیتال می پردازیم.

• تحلیل تکنیکال(Technical)

یکی از انواع تحلیل در بازار ارز دیجیتال، تحلیل تکنیکال یا Technical هست که با بررسی تاریخچه قیمتی و حجم معاملات گذشته، روند تغییر رفتار آینده بازار رو پیش بینی می کنه. یه تحلیلگر در بازار ارزهای دیجیتال با بررسی نمودارها و جدول های مربوط به ارزهای دیجیتال، روند تغییر قیمت و رفتار بازار رو رصد می کنه و با توجه به این داده ها، روند نزولی یا صعودی قیمت رو پیش بینی می کنه. شما هم می تونین با استفاده از تحلیل تکنیکال، وضعیت کلی بازار یا ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو بررسی کرده و بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو شناسایی کنین.

• تحلیل فاندامنتال(Fundamental)

یکی دیگه از انواع تحلیل در بازار ارز دیجیتال، تحلیل فاندامنتال یا Fundamental هست که به پیش بینی روند بازار در بلند مدت می پردازه و برای پیش بینی های کوتاه مدت کارایی نداره. به همین دلیل معمولا سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری های کوتاه مدت و پیش بینی کوتاه مدت قیمت ارزهای دیجیتال رو با هدف نوسان گیری در این بازار دارن از این نوع تحلیل برای بررسی عملکرد اون در آینده استفاده نمی کنند. در تحلیل بنیادی یه سرمایه گذار به بررسی همه عوامل تاثیرگذار به متغیر می پردازه و با توجه به اون در مورد روند آینده اون تصمیم گیری می کنه.

مقاله پیشنهادی: صفر تا صد تحلیل فاندامنتال

• تحلیل آنچین(OnChain)

یکی دیگه از انواع تحلیل در بازار ارز دیجیتال، تحلیل آنچین یا OnChain هست که این روش به معامله گران و تریدرها کمک می کنه تا رفتار بازار رو در تایم فریم های مختلف تجزیه و تحلیل کنند. تریدرها برای این بررسی از داده های آنچین استفاده می کنند. با تحلیل ارز دیجیتال به روش آنچین تریدرها می تونن در کنار قیمت، رفتار و احساسات معامله گران رو در دوره ها و شرایط مختلف بررسی کنند. داده های آنچین اطلاعاتی در مورد کلیه تراکنش های انجام شده از زمان شکل گیری ارزهای دیجیتال هستن که اون ها رو روی بلاک هایی قرار دارن، به صورت کامل ذخیره کردن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت تحلیل روند بازار ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع تحلیل در بازار ارز دیجیتال بپردازیم تا این روش ها رو بشناسین. همونطور که گفتیم، از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست، ریسک سرمایه گذاری در اون خیلی زیاده. در نتیجه سرمایه گذاری بدون اطلاعات و تسلط کامل برای پیش بینی روند بازار احتمال ضررهای زیاد به سرمایه گذاران رو بالا میبره. شما باید انواع روش های تحلیل بازار ارز دیجیتال رو بشناسین و بتونین با استفاده از اون ها وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین.


نظرات کاربران در مورد انواع تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟
سوال امنیتی :6+51 = ?