معرفی ارزهای دیجیتال برتر قرارداد هوشمند

1401/09/28
معرفی ارزهای دیجیتال برتر قرارداد هوشمند

ارزهای دیجیتال برتر قرارداد هوشمند؛ رمز ارزهایی که امروزه سر و صدای زیادی به پا کردن و به سر زبون ها افتادن. آیا ارزهای دیجیتال قراردادهای هوشمند می شناسین؟ اصلا می دونین قرارداد هوشمند چیه و چه کاری انجام میده؟ آیا می دونین قراردادهای هوشمند از کدوم رمز ارزها پشتیبانی می کنند؟ اگه به دنبال پاسخی به این سوالات می گردین، در ادامه همراه ما باشین. قبل از اینکه بخواهیم در مورد ارزهای دیجیتالی صحبت کنیم که در حوزه قراردادهای هوشمند بهترین هستن، بهتره در ابتدا در مورد نحوه کار با قراردادهای هوشمند صحبت کنیم. قراردادهای هوشمند در اصل به عنوان خدمات سپرده و یا سیستم امانی فعالیت می کنند. به عبارت دیگه، در قراردادهای هوشمند حق مالکیت و پول در سیستم ذخیره میشه و زمانی که توافق صورت می گیره، ما بین طرفین قرارداد توزیع میشه.

این روزها که بورس در دوران رکود خودش به سر میبره، شاهد مهاجرت سرمایه گذاران از این بازار به بازار ارز دیجیتال هستیم. بازار کریپتوکارنسی ها پتانسیل رشد و افزایش سرمایه رو داره. احتمالا تا 5 الی 10 سال دیگه قیمت بعضی از ارزهای دیجیتال به طرز حیرت آوری بالا رفته و کریپتوها دنیا رو بگیرن. رمز ارزهایی وجود دارن که قراردادهای هوشمند از اون ها پشتیبانی می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ارزهای دیجیتال برتر قرارداد هوشمند، اطلاعاتی در مورد قراردادهای هوشمند به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال قراردادهای هوشمند بپردازیم تا با این رمز ارزها آشنایی داشته باشین.

توصیه می کنیم مقاله آموزش شناسایی ارزهای دیجیتال مستعد رشد را برای کسب اطلاعات کامل مطالعه نمایید.

قرارداد هوشمند چیست؟

قرارداد هوشمند چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم قراردادهای هوشمند یا Smart Contract رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که قرارداد هوشمند چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که قرارداد هوشمند به یه قطعه کد برنامه نویسی گفته میشه که در بلاک چین ذخیره شده و با دریافت تراکنش از سمت کاربران کدهای خودشون رو اجرا می کنه. کدهای نوشته شده در قرارداد هوشمند شامل شرط ها و عملکردهای متقابل با اون هاست و در صورتی که شرط ها برقرار بشن، عملکردهای متناظر اون ها به صورت خودکار اجرا میشن. همچنین توسعه بلاک چین اتریوم و راه اندازی قرارداد هوشمند در اون باعث شد موج بزرگی از کاربردهای جدید در بلاک چین تعریف بشه.

جالب اینجاست که بدونین قرارداد هوشمند نوعی توافق نامه دوجانبه هست که به صورت خودکار اجرا میشه. دو طرف یه قرارداد رو در نظر بگیرین. اون ها توافق می کنند داد و ستدی رو بر اساس نوعی قرارداد انجام بدن. در حالت عادی اجرای قرارداد باید توسط دو طرف صورت بگیره. ولی قرارداد هوشمند راه حل جدیدی ارائه می کنه. در قالب قرارداد هوشمند توافق بین طرف به صورت کد برنامه نویسی تدوین میشه. برای اجرایی شدن قرارداد شرطی در نظر گرفته میشه و زمانی که شرط انجام میشه، فرایند اجرای قرارداد به صورت خودکار شروع میشه.

معرفی ارزهای دیجیتال برتر قرارداد هوشمند

معرفی ارزهای دیجیتال برتر قرارداد هوشمند

بازار کریپتوکارنسی ها دارای ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از این رمز ارزها در دسته بندی های خاصی قرار میگیرن و برای سرمایه گذاری باید به کاربردهای اون ها توجه داشته باشین. یکی از کاربردهای خیلی مهم در بین ارزهای دیجیتال استفاده از اون ها برای تنظیم و اجرای قراردادهای هوشمند هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند بپردازیم تا با این رمز ارزها آشنایی داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری روی اون ها بگیرین.

• ارز دیجیتال اتریوم

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند، ارز دیجیتال اتریوم هست. شبکه اتریوم غیرمتمرکز هست و می تونه قراردادهای هوشمند رو اجرا کنه. با استفاده از قرارداد هوشمند در شبکه اتریوم همه معاملات به صورت کاملا تضمینی و بدون دخالت شخص ثالث انجام میشه. این قراردادهای هوشمند غیر قابل برگشت بوده و قابل پیگیری هستن و همه اطلاعات مربوط به شرایط قرارداد رو به صورت خودکار فراهم می کنه. توجه داشته باشین در بلاک چین اتریوم همه شرایط قراردادهای هوشمند به صورت کدگذاری شده قرار دارن.

• ارز دیجیتال کاردانو

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند، رمز ارز کاردانو هست. خیلی از افراد اعتقاد دارن که کاردانو در آینده ای نه چندان دور می تونه جایگزینی برای اتریوم باشه. کاردانو رو می تونین با قابلیت ها و ویژگی های خیلی زیادی در اختیار داشته باشین. همین قابلیت های زیاد اون باعث شده تا خیلی از تحلیلگران از نظر سرمایه گذاری هم اون رو به عنوان یه گزینه مناسب و ایده آل شناسایی کنند. جالب اینجاست که بدونین در بین ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند کاردانو جایگاه خیلی خاصی داره.

• بایننس کوین

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند که مورد توجه خیلی از سرمایه گذاران و فعالان بازار کریپتوکارنسی ها قرار گرفته، ارز دیجیتال بایننس کوین هست. Stader Labs نوعی پلتفرم استیکینگ مبتنی بر قرارداد هوشمند غیرقانونی که راه حل های سهام رو ارائه میده، به تازگی استیکینگ توکن BNBx خودش رو در زنجیره BNB راه اندازی کرده. BNB یه محصول مخصوص دارنده های بایننس کوین هست و قیمت BNBx به تعداد افرادی که برای سهام BNBx انتخاب می کنند بستگی داره.

• چین لینک

ارزهای دیجیتال برتر قرارداد هوشمند

چین لینک هم یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند هست که شرایط خوبی برای سرمایه گذاری داره. در چند ماه گذشته صحبت درباره این ارز دیجیتال در بین کاربران خیلی زیاد شده. کیفیت بالای ارز دیجیتال چین لینک باعث شده تا حتی سرمایه گذاران بزرگ هم به سرمایه گذاری روی اون بیارن. با این وجود رمز ارز چین لینک در جمع ارزهای دیجیتال برتر قراردادهای هوشمند در رتبه خوبی قرار می گیره و مورد استقبال خیلی از تحلیلگران و سرمایه گذاران بازار قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست اورده.

• سولانا

یکی دیگه از ارزهای دیجیتال برتر قرارداد هوشمند، ارز دیجیتال سولانا هست که نوعی بلاک چین با عملکرد بالا و توسعه سریع و همچنین یکی از رمز ارزهای برتر در قراردادهای هوشمند هست که از توسعه انواع مختلف قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کنه. پلتفرم قرارداد هوشمند طیف وسیعی از برنامه های غیرمتمرکز رو تامین می کنه. اوپن سی بزرگ ترین بازار NFT در بین برنامه های غیرمتمرکز هست که در بلاک چین سولانا قرار گرفته. به عبارت دیگه، قراردادهای هوشمند از پلتفرم سولانا هم پشتیبانی می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارزهای دیجیتال برتر قرارداد هوشمند، اطلاعاتی در مورد قراردادهای هوشمند به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال قراردادهای هوشمند بپردازیم تا با این رمز ارزها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، بازار کریپتوکارنسی ها دارای ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از این رمز ارزها در دسته بندی های خاصی قرار میگیرن و برای سرمایه گذاری باید به کاربردهای اون ها توجه داشته باشین. یکی از کاربردهای خیلی مهم در بین ارزهای دیجیتال استفاده از اون ها برای تنظیم و اجرای قراردادهای هوشمند هست.


نظرات کاربران در مورد معرفی ارزهای دیجیتال برتر قرارداد هوشمند
سوال امنیتی :4+90 = ?