سرمایه گذاری روی بیت کوین بهتر است یا مسکن؟

1401/09/24
سرمایه گذاری روی بیت کوین بهتر است یا مسکن؟

به نظر شما آیا 10 سال پیش خونه می خریدیم، سود زیادی به دست میاوردیم یا بیت کوین می خریدیم؟ سرمایه گذاری در بیت کوین چه مزایایی داره؟ سرمایه گذاری در مسکن خوبه یا بیت کوین؟ این ها و شاید صدها سوال دیگه ممکنه در زمان سرمایه گذاری واستون پیش بیاد و شما رو سردرگم کنه. بزارین با یه مثال شما رو متقاعد کنیم که کدوم سرمایه گذاری بهتره. فرض کنین در سال 2012 هستیم و بیت کوین قیمتی حدود 3 هزار دلار داره و شما 100 میلیون پول در دستتون دارین. شما اگه در این سال کل پول خودتون رو صرف سرمایه گذاری روی بیت کوین می کردین، الان به احتساب قیمت بیت کوین 17 هزار دلار، سود زیادی به جیب می زدین و الان حدود 500 میلیون پول داشتین و می تونین واسه خودتون یه خونه یا یه اپارتمان نقلی بخرین.

در 3 سال گذشته بازار ارزهای دیجیتال اونقدر داغ و پرسروصدا بوده و رشد چشمگیری داشته که توجه خیلی از سرمایه گذاران رو به خودش جلب کرده. حالا خیلی ها با مشاهده روند بازار به این فکر افتادن که وارد معاملات ارزهای دیجیتال بشن. وسوسه حضور در معاملات بیت کوین از یه طرف و مشارکت در معاملات خرید و فروش ملک هم از طرف دیگه سرمایه گذاران رو دچار سردرگمی کرده. نگران نباشین! چون ما سعی می کنیم در مقاله سرمایه گذاری روی بیت کوین بهتر است یا مسکن؟ این دو سرمایه گذاری رو با هم مقایسه کنیم و با بررسی مزایا و معایب هر کدوم از اونها، بهترین روش سرمایه گذاری رو به شما معرفی کنیم.

پیشنهاد ما برای شما: آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

بیت کوین یا مسکن؟ کدام یک سود زیادی به دنبال دارد؟

بیت کوین یا مسکن؟ کدام یک سود زیادی به دنبال دارد؟

شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که بیت کوین یا مسکن؟ کدوم یک سود زیادی به دنبال داره؟ برای اینکه در مورد مزایای سرمایه گذاری روی بیت کوین یا مسکن و املاک صحبت کنیم، باید اون ها رو از نظر بازگشت سرمایه مورد بررسی قرار بدیم تا بتونین درک و فهم خوبی از اون ها داشته باشین. انعطاف پذیری و چشم انداز بلند مدت هم یکی دیگه از موضوعاتی هست که نباید نادیده گرفته بشن. برای تصمیم گیری بهتر در زمان انتخاب بیت کوین یا مسکن برای سرمایه گذاری بهتره به بررسی مزایا و معایب سرمایه گذاری در هر کدوم از اون ها بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: 10 نکته مهم سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

آشنایی با مسکن

یکی از مواردی که شما می تونین در اون سرمایه گذاری کنین، مسکن هست. تعریف مسکن با املاک فرق داره. املاک جمع ملک هست. ملک هم به محدوده ای از زمین گفته میشه که در اختیار یه فرد قرار می گیره. این محدوده می تونه منزل مسکونی، مجتمع اداری، تجاری، هتل ها و حتی ورزشگاه ها و... باشن. بنابراین در این مقاله هرجا صحبت از املاک به وسط بیاد، هر کدوم از گزینه های بالا می تونه مورد نظر باشه. در طرف مقابل هم مسکن تعریف خاص تری از ملک داره. مسکن به سرپناهی گفته میشه که در اون یه شخص یا خانواده زندگی می کنه.

آشنایی با بیت کوین

یکی دیگه از مواردی که شما می تونین روی اون سرمایه گذاری کنین، ارز دیجیتال بیت کوین هست که با نماد اختصاری BTC نشون داده میشه. ارز دیجیتال بیت کوین در سال 2009 توسط شخص یا گروه ناشناسی به اسم ساتوشی ناکاموتو معرفی و عرضه بازار شد. ارز دیجیتال بیت کوین نوعی پول دیجیتالی هست که شما می تونین همانند پول های واقعی از اون برای روش پرداخت استفاده کنین. همچنین ارز دیجیتال بیت کوین تحت نظارت هیچ بانک یا موسسه ای قرار نداره و کسی روی اون کنترل و مدیریت نداره.

مقاله پیشنهادی: طلا بخریم یا بیت کوین؟

تفاوت کسب سود در بازار مسکن و بازار بیت کوین

تفاوت کسب سود در بازار مسکن و بازار بیت کوین

کسب درآمد در بازار مسکن و بازار ارز دیجیتال بیت کوین تفاوت زیادی با هم دارن. در بازار مسکن سرمایه گذاران انتظار دو نوع درآمد دارن. در روش اول انتظار دارن که با بالا رفتن قیمت ملک سود زیادی به دست بیارن. در مدل دوم هم از درآمد اجاره سود کسب کنند. در بازار ارز دیجیتال بیت کوین هم امکان کسب سود به هر دو روش هست. یعنی شما می تونین به قصد بالا رفتن ارز دیجیتال بیت کوین اون رو بخرین. همچنین امکان سپرده گذاری ارزهای دیجیتال در پروژه های مالی غیرمتمرکز هم برای شما فراهم هست.

نکته قابل توجه این هست که بیشتر مردم کسب سود از مورد اجازه مسکن رو می شناسن، ولی سپرده گذاری دارایی های دیجیتال اون هم به صورت ناشناس و بدون تایید هویت در پروژه های فنی برای خیلی از مردم خطرناک هست، چون نیاز به دانش تخصصی در این حوزه هست و هیچ کدوم از فرایندهای اون به صورت رسمی و در ساختارهای بوروکراتیک تعریف شده نیستن.

مزایای سرمایه گذاری روی بیت کوین

سرمایه گذاری روی بیت کوین مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از معامله گران و سرمایه گذاران قرار بگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی سرمایه گذاری روی بیت کوین بپردازیم.

• یکی از مزایای سرمایه گذاری روی بیت کوین، خرید خرد هست. شما می تونین با توجه به پولی که دارین، اقدام به خرید بیت کوین کنین.

• بدون مالیات بودن هم یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری روی بیت کوین هست که به شما کمک می کنه تا بدون هیچ محدودیتی بیت کوین نگه دارین. علاوه بر این، بیت کوین نقدشوندگی بالایی داره.

• یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری روی بیت کوین این هست که هیچ محدودیتی در سودآوری بیت کوین وجود نداره و هیچ قانونی در قیمت گذاری بیت کوین دخالت نداره.

معایب سرمایه گذاری روی مسکن

بازار مسکن و ارزهای دیجیتال رو میشه از جنبه های نوع دارایی، مدل درآمدی، حجم سرمایه گذاری، نقدشوندگی، ریسک سرمایه گذاری و امنیت معامله در اون مقایسه کرد. سرمایه گذاری روی مسکن با وجود داشتن مزیت های مختلف، معایب زیادی هم داره. در ادامه برخی از معایب سرمایه گذاری روی مسکن رو بررسی می کنیم.

• یکی از معایب سرمایه گذاری روی بیت کوین این هست که امکان خرید با پول کم یا خرد وجود نداره و شما باید سرمایه زیادی در اختیار داشته باشین.

• یکی دیگه از معایب سرمایه گذاری روی بیت کوین این هست که امکان تخریب ساختمون وجود داره. هر لحظه ممکنه خطراتی مثل سیل، زلزله و اتش سوزی همه سرمایه شما رو از بین ببره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سرمایه گذاری روی بیت کوین بهتر است یا مسکن؟ این دو سرمایه گذاری رو با هم مقایسه کنیم و با بررسی مزایا و معایب هر کدوم از اونها، بهترین روش سرمایه گذاری رو به شما معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، در بازار مسکن سرمایه گذاران انتظار دو نوع درآمد دارن. در روش اول انتظار دارن که با بالا رفتن قیمت ملک سود زیادی به دست بیارن. در مدل دوم هم از درآمد اجاره سود کسب کنند. در بازار ارز دیجیتال بیت کوین هم امکان کسب سود به هر دو روش هست. یعنی شما می تونین به قصد بالا رفتن ارز دیجیتال بیت کوین اون رو بخرین.


نظرات کاربران در مورد سرمایه گذاری روی بیت کوین بهتر است یا مسکن؟
سوال امنیتی :3+56 = ?