5 روش برای کسب درآمد پسیو Passive Income ارز دیجیتال

1401/09/21
5 روش برای کسب درآمد پسیو Passive Income ارز دیجیتال

ما سعی می کنیم در مقاله 5 روش برای کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد درآمد پسیو یا Passive Income ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع روش های کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه کسب درآمد پسیو با ارزهای دیجیتال رو به شما یاد بدیم تا بتونین درآمد زیادی از بازار به دست بیارین و سطح معلومات و دانش خودتون رو ارتقاء بدین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. شما هم می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزها دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

معاملات ارزهای دیجیتال می تونن خیلی سودده باشن، ولی در عین حال ممکنه خیلی وقت گیر و پر استرس هم باشن، چون نیاز هست تا به صورت مداوم پیگیر سبد ارز دیجیتال خودتون باشین و مواضع معاملاتی خودتون رو مدیریت کنین. روش هایی وجود داره که با استفاده از اون ها دور از دردسرهای رایج می تونین سود زیادی به دست بیارین و در زمان و انرژی خودتون هم صرفه جویی کنین. یکی از این روش ها، کسب درآمد پسیو هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 روش برای کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد درآمد پسیو یا Passive Income ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع روش های کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه کسب درآمد با ارزهای دیجیتال رو به شما یاد بدیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه: آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

درآمد پسیو ارز دیجیتال چیست؟

درآمد پسیو ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم درآمد پسیو ارز دیجیتال یا Passive Income رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که درآمد پسیو ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که درآمد پسیو یا Passive Income به نوعی کسب درآمد گفته میشه که برای پول درآوردن نیازی به کار کردن زیاد ندارین. به عبارت دیگه، شما باید در ابتدا و برای شروع کسب و کار خودتون تا حدودی کار کنین و بعد از اون هم بدون کار کردن سود به دست بیارین. به همین دلیل به این روش، کسب درآمد غیرفعال نیز گفته میشه. افراد زیادی وجود دارن که با استفاده از این روش در بازار ارزهای دیجیتال نیز درآمد پسیو به دست میارن.

مقاله پیشنهادی: حباب قیمت ارز دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین درآمد پسیو یا Passive Income به درآمدی گفته میشه که برای به دست آوردن و حفظ اون به تلاش کمی نیاز دارین. زمانی که شخصی تلاش کمی برای افزایش درآمد خودش می کنه، درآمد غیر فعال داره. در اصل منظور از تلاش کم این هست که در این نوع کسب درآمد لازم نیست هر روز در ساعت مشخصی به فعالیت ثابت و تکراری مشغول بشین و می تونین بر اساس برنامه ریزی های شخصی فعالیت کنین. با این وجود درآمد پسیو می تونه منبع تامین مالی خوبی برای بیشتر افراد باشه و به عنوان یه راه کسب درآمد در دوران رکود اقتصادی یا در سایر شرایط سخت مثل قرنطینه دولت ها در واکنش به بیماری همه گیر کرونا شناخته میشه.

نحوه کسب درآمد پسیو با ارزهای دیجیتال چگونه است؟

نحوه کسب درآمد پسیو با ارزهای دیجیتال

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله نحوه کسب درآمد پسیو با ارزهای دیجیتال رو به شما یاد بدیم. مثل سایر روش های سرمایه گذاری، شما این امکان رو دارین تا از طریق خرید و فروش ارزهای دیجیتال و با استفاده از اون برای ایجاد درآمد پسیو بازدهی به دست بیارین. زمانی که درآمد پسیو(Passive Income) یا غیرفعال به دست میارین، می تونین بدون دخالت فعال از طرف خودتون از دارایی ها درآمد به دست بیارین. این مفهوم همون ترکیب بهره یا سرمایه گذاری مجدد سود ارز دیجیتال در بازارهای مالی هست. روش های مختلفی وجود دارن که شما می تونین با استفاده از این روش ها نیز در بازار ارزهای دیجیتال درآمد پسیو داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: تنوع در سبد دارایی ارز دیجیتال؛ خوب یا بد؟

حائز اهمیت هست که بدونین قابلیت کسب درآمد پسیو یا غیرفعال در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره، ولی به روش انتخابی و میزان ارز دیجیتال که باید شروع کنین بستگی داره. با توجه به نوسانات بازار کریپتوکارنسی ها هیچ تضمینی وجود نداره که استراتژی های موجود در بازار ارزهای دیجیتال بازدهی داشته باشن. با این وجود افرادی که تعداد ارز دیجیتال زیادی در دست دارن، چندین استراتژی برای ایجاد بازدهی توسط کریپتوکارنسی ها در اختیار دارن. این به شما بستگی داره که ریسک های ناشی از تلاش برای کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال رو بسنجین.

انواع روش های کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال

انواع روش های کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، درآمد پسیو یا Passive Income به نوعی کسب درآمد گفته میشه که برای پول درآوردن نیازی به کار کردن زیاد ندارین. به عبارت دیگه، شما باید در ابتدا و برای شروع کسب و کار خودتون تا حدودی کار کنین و بعد از اون هم بدون کار کردن سود به دست بیارین. شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی اقدام به کسب درآمد پسیو در بازار ارزهای دیجیتال کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی انواع روش های کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال بپردازیم.

• خودگردان کردن سپرده های رمز ارزی

یکی از انواع روش های کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال این هست که سپرده های رمز ارزی خودتون رو خودگردان کنین. همونطور که پول های واقعی می تونن در حساب های پس انداز بهره به وجود بیارن، ارزهای دیجیتال هم از این قابلیت برخوردار هستن. بعضی از حساب های پس انداز ارزهای دیجیتال از نوع متمرکز هست. مثل حساب هایی که توسط Nexo BlockFi و کریپتو دات کام ارائه میشن. این حساب ها معمولا ارزهای دیجیتال شما رو برای وام دهی به سازمان های متقاضی وام به کار می گیرن. علاوه بر این، بیشتر صرافی های ارز دیجیتال مثل بایننس و هیوبی به سپرده ارز دیجیتال کاربران بهره پرداخت می کنند.

• تامین کردن نقدینگی

یکی دیگه از انواع روش های کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال این هست که تامین کننده نقدینگی باشین. صرافی های ارز دیجیتال غیرمتمرکز با ارائه منابع نقدینگی اون هم بدون نیاز به مجوز فرصت های کسب درآمد زیادی رو در بازار کریپتوکارنسی ها فراهم کردن. شما می تونین با مراجعه به این صرافی ها و شرکت کردن در تامین نقدینگی سود زیادی به دست بیارین و برای خودتون درآمد پسیو داشته باشین. نقدینگی معمولا به دست اعضای جامعه تامین میشه. این نقدینگی در اختیار معامله گرانی قرار می گیره که با استفاده از نقدینگی استخر رمز ارزهای خودشون رو سواپ می کنند.

• سرمایه گذاری در ییلد فارمینگ

سرمایه گذاری در ییلد فارمینگ هم یکی دیگه از روش های کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال هست. ییلد فارم یا Yield Farm پروتکل هایی هستن که به کاربران اجازه کسب سود میدن. برای انجام این کار نیاز هست توکن های نقدینگی یا همون توکن LP خودتون رو در یه فارم خاص استیک کنین و نسبتی از استخر پاداش  رو از آن خودتون کنین. روال کار اینجوری هست که اگه 1 درصد نقدینگی استخر رو تامین کنین، 1 درصد از پاداش استخر به شما تعلق می گیره و به این ترتیب درآمد کسب می کنین.

• استیک کردن ارزهای دیجیتال

انواع روش های کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال

استیک کردن ارزهای دیجیتال هم یکی دیگه از 5 روش کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال هست که امروزه افراد زیادی از این روش برای کسب درآمد استفاده می کنند. شخصی که ارزهای دیجیتال خودش رو در پلتفرم ها استیک می کنه، از دارایی های خودش درآمد پسیو به دست میاره. پاداش استیک کردن از محل افزایش عرضه ارز دیجیتال استیک شده یا کارمزد تراکنش های شبکه به دست میاد. هر ارز دیجیتالی که مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام فعالیت می کنه این امکان رو به افراد میده تا با استیک کردن این رمز ارزها سود به دست بیارن.

• عضویت در صندوق ارز دیجیتال

یکی دیگه از انواع روش های کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال این هست که در صندوق ارز دیجیتال عضو بشین. خیلی از روش های کسب درآمد پسیو نیاز به اقدامات اولیه و مراقبت های دوره ای دارن، ولی استفاده از صندوق ارز دیجیتال از این قانون پیروی نمی کنه. این روش به هیچ اقدام خاصی نیاز نداره. درست مثل صندوق های سرمایه گذاری سنتی می تونین از ارزهای دیجیتال خودتون درآمد به دست بیارین. از جمله از این صندوق ها می تونیم به Pentera Capital، Grayscale و Pantera Blockchain اشاره کنیم.

جمع بندی و نتیجه:

 همونطور که گفتیم، درآمد پسیو یا Passive Income به نوعی کسب درآمد گفته میشه که برای پول درآوردن نیازی به کار کردن زیاد ندارین. به عبارت دیگه، شما باید در ابتدا و برای شروع کسب و کار خودتون تا حدودی کار کنین و بعد از اون هم بدون کار کردن سود به دست بیارین.


نظرات کاربران در مورد 5 روش برای کسب درآمد پسیو Passive Income ارز دیجیتال
سوال امنیتی :9+41 = ?