هج کردن(Hedging) در ارز دیجیتال چیست؟

1401/09/18
هج کردن(Hedging) در ارز دیجیتال چیست؟

ما سعی می کنیم در مقاله هج کردن در ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد هج کردن یا Hedging در ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع استراتژی های هج کردن بپردازیم و مزایای Hedging ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که مشتاقین تا بخشی از پول خودتون رو روی یکی از ارزهای دیجیتال مختلف به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت دنیای ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده، ولی به طور همزمان مشکلات خطرناک زیادی برای سرمایه گذاران مشتاق برای حرکت وجود داره.

بازار ارزهای دیجیتال هر روز در حال توسعه و پیشرفت هست و این موضوع افراد زیادی رو به فکر کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال میندازه. ولی واقعیت این هست که همون اندازه که در این بازار میشه درآمد کسب کرد و پولدار شد به همون اندازه هم ممکنه که سرمایه اولیه از دست بره. در شرایطی که همه از ریسک کردن در بازار مطلع هستن و سعی می کنند تا اون رو کاهش بدن، هج کردن به عنوان یه استراتژی برای پوشش ریسک بازار روی کار اومده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله هج کردن در ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد هج کردن در ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع استراتژی های هج کردن بپردازیم و مزایای Hedging ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

ممکن است بریتان مفید باشد: آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

هج کردن در ارز دیجیتال چیست؟

هج کردن در ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم هج کردن ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما نیز پیش اومده باشه که هج کردن ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هج کردن ارز دیجیتال نوعی روش سرمایه گذاری هست که با هدف کاهش خطر نوسانات شدید یا به حداقل رسوندن ریسک در معاملات انجام میشه. Hedging در لغت به معنی مصون سازی بوده و معمولا شامل کشف موقعیت جبران کننده یا مخالف در ارز دیجیتال هست. همچنین هجینگ به عنوان یه استراتژی پیشرفته برای سرمایه گذاری در نظر گرفته میشه.

مقاله پیشنهادی: استراتژی های مدیریت سرمایه در معاملات

جالب اینجاست که بدونین ترجمه لغوی Hedging یعنی پوشش دادن و در امان نگه داشتن بخشی از چیزی. بنابراین، می فهمیم که هج کردن در بازار ارزهای دیجیتال یعنی کاهش دادن میزان ریسک سرمایه گذاری و در واقع یه استراتژی برای اینکه روی ریسک بازار پوشش بذاری. به این ترتیب، باید به این نکته توجه داشته باشین که زمانی در معاملات از استراتژی هج کردن استفاده کنین که مقدار سودی که در اون معامله به دست میارین کمتر از زمانی هست که به این استراتژی تکیه نکردین. هج کردن روشی برای کاهش ضررهای بزرگ در وضعیتی هست که بازار روند نزولی در پیش گرفته. یعنی وقتی مشاهده می کنین که یه ارز دیجیتال روند نزولی داره و شما راهی جز ورود به معامله ندارین، بخش از اون رو هج کنین. به همین دلیل ضرر کمتری محتمل میشین.

انواع استراتژی های هج کردن کدامند؟

انواع استراتژی های هج کردن کدامند؟

 همونطور که گفتیم، هج کردن ارز دیجیتال نوعی روش سرمایه گذاری هست که با هدف کاهش خطر نوسانات شدید یا به حداقل رسوندن ریسک در معاملات انجام میشه. استراتژی های مختلفی در هج کردن وجود داره و هر کدوم به نوبه خودشون منحصر به فرد هستن. به معامله گران توصیه میشه نه تنها از یه استراتژی بلکه از استراتژی های دیگه نیز برای کسب سود استفاده کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی انواع استراتژی های هج کردن ارزهای دیجیتال بپردازیم.

• متنوع سازی

یکی از انواع استراتژی های هج کردن ارزهای دیجیتال، متنوع سازی سبد دارایی ارز دیجیتال هست. سعی کنین تا همه تخم مرغ های خودتون رو در یه سبد قرار ندین. متنوع سازی زمانی هست که یه معامله گر سرمایه خودش رو روی چیزهایی سرمایه گذاری می کنه که در یه جهت واحد حرکت نمی کنند. این کار یه روش سرمایه گذاری در دارایی های مختلف هست که با همدیگه مرتبط نیستن تا اگه قیمت یکی از این ها کاهش پیدا کنه بقیه افزایش داشته باشن.

• آربیتراژ

یکی دیگه از انواع استراتژی های هج کردن ارزهای دیجیتال، آربیتراژ هست. این استراتژی شامل خریدن ارز دیجیتال و فروش سریع اون در صرافی دیگه با قیمت بالاتر هست. به این ترتیب، سود ناچیز ولی ثابتی به دست میاره. این استراتژی معمولا در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر مورد استفاده قرار می گیره. شما نیز می تونین با استفاده از این استراتژی ریسک معاملاتی خودتون رو کاهش بدین.

• میانگین کم کردن

میانگین کم کردن هم یکی دیگه از انواع استراتژی های هج کردن ارزهای دیجیتال هست که شامل خرید واحدهای بیشتر هست، حتی اگه قیمت فروش رمز ارز کاهش داشته باشه. سرمایه گذاران ارز دیجیتال اکثرا از این استراتژی برای هج کردن سرمایه گذاری خودشون استفاده می کنند. اگه قیمت ارز دیجیتال که قبلا خریدین به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کنه، اون ها مقدار بیشتری از همون ارز رو با قیمت پایین خریداری می کنند.

مزایای Hedging ارز دیجیتال

مزایای Hedging ارز دیجیتال

هج کردن به معنی خرید ارز دیجیتال برای کاهش خطر ضرر از دارایی های دیگه هست. هجینگ در امور مالی یه استراتژی مدیریت ریسک هست که با کاهش و از بین بردن ریسک عدم قطعیت ها سروکار داره. این استراتژی کمک می کنه تا ضررهایی که ممکنه به دلیل نوسانات ناشناخته قیمت سرمایه گذاری ایجاد بشه پوشش داده بشه. این کار مزایای زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایای Hedging رو بررسی می کنیم.

هک کردن می تونه برای قفل کردن سود استفاده بشه.

• هجینگ به معامله گران و تریدرها این امکان رو میده تا در دوره های سخت بازار زنده بمونن.

• یکی دیگه از مزایای Hedging ارز دیجیتال این هست که تلفات رو تا حد زیادی محدود می کنه.

• از اونجایی که باعث سرمایه گذاری معامله گران در طبقات مختلف دارایی میشه نقدینگی رو افزایش میده.

• یکی دیگه از مزایای Hedging این هست که به صرفه جویی در وقت کمک می کنه، با استفاده از این استراتژی معامله گران بلند مدت ملزم به تنظیم سبد ارز دیجیتال خود با نوسانات روزانه بازار نیستن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله هج کردن در ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد هج کردن یا Hedging در ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع استراتژی های هج کردن بپردازیم و مزایای Hedging ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، هج کردن ارز دیجیتال نوعی روش سرمایه گذاری هست که با هدف کاهش خطر نوسانات شدید یا به حداقل رسوندن ریسک در معاملات انجام میشه که شما می تونین با استفاده از استراتژی های مختلفی از اون استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد هج کردن(Hedging) در ارز دیجیتال چیست؟
سوال امنیتی :4+92 = ?