آخرین بیت کوین کی استخراج می شود؟

1401/09/23
آخرین بیت کوین کی استخراج می شود؟

 ما سعی می کنیم در مقاله آخرین بیت کوین کی استخراج می شود؟ اطلاعاتی در مورد استخراج بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی زمان استخراج آخرین بیت کوین بپردازیم و بیت کوین بعد از پایان استخراج رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین ارز دیجیتال بیت کوین از زمان معرفی خود به عنوان اولین ارز دیجیتال، طوفانی در دنیا به پا کرده. از استخراج تا تجارت، ارزهای دیجیتال بازارهای مالی جدیدی رو به وجود آوردن و جایگزینی مطمئن برای بانک داری سنتی ارائه میدن. بیت کوین شباهت زیادی به طلا داره. با این تفاوت که طلا از دل خاک، ولی بیت کوین از پردازش اطلاعات در رایانه ها استخراج میشه. تفاوت دیگه بیت کوین با طلا در عرضه و موجودی محدود هست، طوری که تعداد واحدهای بیت کوین 21 میلیون عدد هست.

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا یکی از سوال هایی که برای شما پیش اومده این هست که آیا استخراج بیت کوین یه روزی تموم میشه؟ یا اینکه بعد از استخراج آخرین بیت کوین چه اتفاقی می افته؟ می دونیم که تعداد بیت کوین های شبکه محدود هست و نحوه شکل گیری این محدودیت جوری هست که تنها 21 میلیون بیت کوین استخراج میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آخرین بیت کوین کی استخراج می شود؟ اطلاعاتی در مورد استخراج بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی زمان استخراج آخرین بیت کوین بپردازیم و بیت کوین بعد از پایان استخراج رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین

روش های مختلفی برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال وجود داره که استخراج یا ماینینگ بیت کوین هم یکی از محبوب ترین روش های کسب درآمد هست. از اونجایی که فرایند پیدا کردن هش بلاک در شبکه بلاک چین بیت کوین مثل پیدا کردن طلا توسط معدن چیان هست، اسم استخراج یا ماینینگ رو به روی اون گذاشتن، ولی استخراج بیت کوین همون فرایند افزودن بلاک های جدید به بلاک چین هست. به همین دلیل فرایند استخراج رو نمیشه فقط دریافت پاداش شبکه یا به عبارت دیگه پیدا کردن کوین های ارزشمند بیت کوین محسوب کرد. تعداد کوین های بیت کوین محدودیت 21 میلیون واحدی دارن. استخراج بیت کوین و اضافی کردن بلاک های جدید به شبکه برای همیشه ادامه پیدا می کنند، ولی این قضیه درباره پاداش بلاک ها کمی فرق داره.

مقاله پیشنهادی: مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

جالب اینجاست که بدونین استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به استفاده از دستگاه هایی با توان محاسباتی بالا برای حل مسئله های پیچیده ریاضی گفته میشه که دستمزد حل کردن اون ها دریافت ارز دیجیتال بیت کوین هست. بنابراین، شما هم می تونین با تهیه دستگاه های سخت افزاری به اسم ماینر در فرایند استخراج بیت کوین شرکت کرده و کوین های جدیدی به دست بیارین. زمانی که ماینرهای بیت کوین یه بلوک تراکنش جدید رو به بلاک چین اضافی می کنند، بخشی از کار اون ها حصول اطمینان از اون هست که اون تراکنش ها درست هستن. به طور کلی، ماینرهای بیت کوین مطمئن میشن که یه تراکنش تکرار نشه.

زمان استخراج آخرین بیت کوین

زمان استخراج آخرین بیت کوین

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله به بررسی زمان استخراج آخرین بیت کوین بپردازیم تا بدونین که آخرین بیت کوین چه زمانی استخراج می شود؟ برخلاف پول های واقعی و چاپ و عرضه نامحدود اون ها عرضه کل بیت کوین فقط و فقط 21 میلیون کوین مشخص شده. به عبارت دیگه، عرضه بیت کوین محدود هست و بعد از اتمام عرضه دیگه هیچ بیت کوین جدیدی ساخته نمیشه. در حال حاضر و بعد از گذشت مدت زیادی از شروع استخراج بیت کوین، چیزی حدود 19 میلیون بیت کوین استخراج شده و در بازار در حال گردش هست و فقط چیزی حدود 2 میلیون بیت کوین استخراج نشده وجود داره که این مقدار نیز تا چند سال دیگه استخراج میشه.

مقاله پیشنهادی: آموزش استخراج بیت کوین

از اونجایی که حدود 19 میلیون واحد بیت کوین استخراج شده و عرضه بیت کوین 21 میلیون محدود هست، پیش بینی میشه که استخراج بیت کوین تا سال 2140 ادامه داشته باشه و بعد از اون دیگه بیت کوین برای استخراج وجود نخواهد داشت. البته توجه داشته باشین که این موضوع زمانی به واقعیت تبدیل میشه که تا اون زمان تغییری در شیوه پاداش دهی و سیاست های کلی بیت کوین به وجود نیاد. همچنین هیچ موقع پاداش استخراج بیت کوین صفر نمیشه و همیشه امکان دریافت پاداش برای ماینرها وجود داره. چون اگه پاداشی به ماینرها داده نشه، هیچ تراکنشی تایید نمیشه و امنیت شبکه از بین میره.

بیت کوین بعد از پایان استخراج

بیت کوین بعد از پایان استخراج

ارز دیجیتال بیت کوین که با نماد اختصاری BTC هم شناخته میشه، خیلی شبیه به طلا هست. با این تفاوت که طلا از خاک و بیت کوین از پردازش اطلاعات در رایانه ها استخراج و تولید میشه. تفاوت دیگه طلا با بیت کوین این هست که طلا هیچ محدودیتی در استخراج نداره، ولی بیت کوین فقط 21 میلیون واحد داره و بیشتر از این مقدار استخراج نمیشه. طرفداران ارز دیجیتال بیت کوین باور دارن که این مقدار ثابت بیت کوین کارکردی شبیه به طلا داره و تولید و توزیع اون مثل ارزهای فیات امکان پذیر نیست. به این ترتیب، محدودیت در عرضه با گذشت زمان باعث رشد قیمت بیت کوین میشه و باعث میشه تا دارنده ها اون سود زیادی به دست بیارن.

در حال حاضر ماینرها سعی می کنند تا قبل از تموم شدن آخرین بیت کوین ها، کوین های زیادی به عنوان پاداش کسب کنند. ولی زمانی که استخراج 21 میلیون بیت کوین تموم بشه، دیگه هیچ پاداشی برای همکاری در استخراج وجود نداره. با این حال پروتکل شبکه جوری ساخته شده که هنوز هم تراکنش ها در بلاک چین باید توسط استخراج کننده ها ثبت و تایید بشن. جالب اینجاست که بدونین در پایان استخراج بیت کوین، ماینرها فقط از کارمزد تایید تراکنش ها و معاملات سود به دست میارن تا فعالیت خودشون رو متوقف نکنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آخرین بیت کوین کی استخراج می شود؟ اطلاعاتی در مورد استخراج بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی زمان استخراج آخرین بیت کوین بپردازیم و بیت کوین بعد از پایان استخراج رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به استفاده از دستگاه هایی با توان محاسباتی بالا برای حل مسئله های پیچیده ریاضی گفته میشه که دستمزد حل کردن اون ها دریافت ارز دیجیتال بیت کوین هست. عرضه بیت کوین محدود هست و فقط 21 میلیون بیت کوین استخراج میشن و بعد از تموم شدن استخراج بیت کوین، ماینرها فقط از کارمزد تراکنش ها سود به دست میارن.

 


نظرات کاربران در مورد آخرین بیت کوین کی استخراج می شود؟
  • نظروتحلیلتون. عالی ومن بارها همین موضع تمام شدن وچکونه ماینر پاداش میگیره رو به خیلیها میگم متاسفانه نمیفهمن ؟ولی یه سوال ایا ارز جدیدی درمیان همین ارزها هست که یک شبه بشه مثلت دونه ای 2یا 5دلارباشه ودرمدت چند ماه به مرز بیت کوین برسه یانه دیگه اشباح

سوال امنیتی :8+59 = ?