آدرس بیت کوین چیست و چه نقشی در تراکنش دارد؟

1401/09/22
آدرس بیت کوین چیست و چه نقشی در تراکنش دارد؟

ما سعی می کنیم در مقاله آدرس بیت کوین چیست و چه نقشی در تراکنش دارد؟ اطلاعاتی در مورد آدرس بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع آدرس های بیت کوین بپردازیم و هدف از تغییر آدرس بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. این روزها تعداد افرادی که اسم بیت کوین رو شنیدن، خیلی بیشتر از افرادی هست که حتی یبار هم اسمی از بیت کوین به گوششون نخورده. بیت کوین به عنوان با ارزش ترین و محبوب ترین ارز دیجیتال جهان شناخته میشه. بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده ای هست که به دنیا معرفی شد و از زمان راه اندازی تاکنون به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین رمز ارزهای موجود در بازار تبدیل بشه.

شما قبل از اینکه در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنین، ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج بازار آشنا بشین. واسه خیلی از ما پیش اومده که آدرس کیف پولمون تغییر کرده و آدرسی جدید برای ولتمون مشخص میشه. این موضوع برای بعضی از معامله گران و تریدرها ترسناک بوده و نسبت به امنیت آدرس های خود دچار شک میشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آدرس بیت کوین چیست و چه نقشی در تراکنش دارد؟ اطلاعاتی در مورد آدرس بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع آدرس های بیت کوین بپردازیم و هدف از تغییر آدرس بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

آدرس بیت کوین چیست؟

آدرس بیت کوین چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم آدرس بیت کوین رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که آدرس بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که آدرس بیت کوین یه رشته کد 24 تا 35 کاراکتری هست که کاربران ارزهای دیجیتال از اون برای ارسال، دریافت و ترید بیت کوین استفاده می کنند. هر کدوم از انواع آدرس بیت کوین می تونن توسط کاربران برای ارسال، دریافت و انتقال بیت کوین و ارزهای دیجیتال به سایر آدرس هایی که در بلاک چین هر ارز دیجیتال وجود دارن، ساخته بشن. شما برای اینکه بتونین ارز دیجیتال بیت کوین رو انتقال بدین و یا بیت کوین دریافت کنین، باید به آدرس بیت کوین خودتون دسترسی داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: نمودار رنگین کمان بیت کوین چیست؟

جالب اینجاست که بدونین آدرس بیت کوین هر کسی منحصر به فرد هست. همچنین آدرس بیت کوین که به اون آدرس عمومی یا آدرس هم گفته میشه یه شناسه منحصر به فرد هست که میشه ارز دیجیتال بیت کوین رو به اون ارسال کرد. بعضی وقت ها به آدرس بیت کوین، آدرس دریافت هم گفته میشه و می تونه مبدا و مقصد پرداخت های بیت کوین باشه. می تونین آدرس بیت کوین خودتون رو در اختیار سایر افراد قرار بدین و از اون ها بخواهین که به آدرس شما بیت کوین بفرستن. کار آدرس ارز دیجیتال بیت کوین دقیقا شبیه به شماره حساب بانکی هست که از اون برای ارسال، دریافت و مدیریت پول استفاده می کنین.

انواع آدرس های بیت کوین

انواع آدرس های بیت کوین

همونطور که گفتیم، آدرس بیت کوین هر کسی منحصر به فرد هست. همچنین آدرس بیت کوین که به اون آدرس عمومی یا آدرس هم گفته میشه یه شناسه منحصر به فرد هست که میشه ارز دیجیتال بیت کوین رو به اون ارسال کرد. آدرس های بیت کوین انواع مختلفی دارن که باید هر کدوم از اون ها رو بشناسین تا با استفاده از اون ها بیت کوین ارسال و دریافت کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع آدرس های بیت کوین بپردازیم تا این آدرس ها رو بشناسین.

مقاله پیشنهادی: پروپوزال بهبود بیت کوین یا BIP چیست؟

• آدرس(Pay to Public Key Hash)P2PKH

یکی از انواع آدرس های بیت کوین، ادرس P2PKH هست که به عنوان قدیمی ترین آدرس های بلاک چین بیت کوین شناخته میشه که مورد استفاده معامله گران و تریدرهای بازار قرار می گیره. با اینکه این آدرس با سگویت بیت کوین سازگار نیست، ولی کاربران این امکان رو دارن تا با استفاده از اون بیت کوین رو به سایر آدرس های سگویت در بیت کوین بفرستن و یا دریافت کنند. همچنین معامله هایی که با استفاده از آدرس P2PKH انجام میشن، معمولا گرون تر از آدرس های سگویت هستن.

• آدرس(Pay to Script Hash)P2SH

یکی دیگه از انواع آدرس های بیت کوین، آدرس P2SH هست که با عدد 3 شروع میشه و ساختاری پیچیده و تخصصی تری نسبت به آدرس قبلی داره. خرید و فروش هایی که با استفاده از آدرس P2SH صورت می گیر، سطح امنیت بالا و امکانات زیادی مثل قابلیت چند امضایی دارن. طول این آدرس بیت کوین 34 کاراکتر هست که قابلیت انجام چندین تراکنش با آدرس های مختلف و هزینه کمتری رو در مقایسه با آدرس بیت کوین قبلی یا P2PKH رو برای کاربران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال فراهم می کنه.

• آدرس Bech32 Segwit

یکی دیگه از انواع آدرس های بیت کوین، آدرس Bech32 Segwit هست که جدید و پیشرفتس. این آدرس با bc1 شروع میشه و  طولانی تر از آدرس های P2PKH و P2SH هست. بهتره بدونین Bech32 در اصل یه ادرس سگویت هست که از چندین کیف پول و چندین آدرس دیگه پشتیبانی می کنه و محبوب ترین ادرس در بین طرفداران بیت کوین هست. سرعت انجام معاملات با ادرس Bech32 با وجود هزینه کمتر در مقایسه با دو آدرس دیگه خیلی بیشتر هست و سرعت بالایی داره.

هدف از تغییر آدرس بیت کوین

هدف از تغییر آدرس بیت کوین

تغییر آدرس بیت کوین بعد از هر معامله به افزایش امنیت و حریم خصوصی معامله گران و تریدرها کمک زیادی می کنه. بیت کوین از  فناوری بلاک چین برخوردار هست و هر تراکنشی که برای انتقال ارز دیجیتال بیت کوین مورد استفاده قرار می گیره در بلاک چین هم ثبت میشه. تغییر آدرس بیت کوین برای معامله گران این امکان رو فراهم می کنه تا تراکنش هاشون قابل پیگیری نباشه، چون هر بار تراکنش های شما با یه ادرس جدید در بلاک چین ثبت شده و پیگیری تراکنش ها توسط افرادی که ادرس حساب شما رو دارن کاری سخت میشه. ولی توجه داشته باشین که حتما باید از کلیدهای خودتون بک آپ بگیرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آدرس بیت کوین چیست و چه نقشی در تراکنش دارد؟ اطلاعاتی در مورد آدرس بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع آدرس های بیت کوین بپردازیم و هدف از تغییر آدرس بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، آدرس بیت کوین هر کسی منحصر به فرد هست. همچنین آدرس بیت کوین که به اون آدرس عمومی یا آدرس هم گفته میشه یه شناسه منحصر به فرد هست که میشه ارز دیجیتال بیت کوین رو به اون ارسال کرد. بعضی وقت ها به آدرس بیت کوین، آدرس دریافت هم گفته میشه و می تونه مبدا و مقصد پرداخت های بیت کوین باشه.


نظرات کاربران در مورد آدرس بیت کوین چیست و چه نقشی در تراکنش دارد؟
سوال امنیتی :6+68 = ?