کوین مرده(Dead Coin) چیست؟

1401/09/21
کوین مرده(Dead Coin) چیست؟

ما سعی می کنیم در مقاله کوین مرده چیست؟ اطلاعاتی در مورد کوین مرده یا Dead Coin به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع ارزهای دیجیتال مرده در بازار بپردازیم و راه های شناسایی ارز دیجیتال مرده رو به شما یاد بدیم تا بتونین با استفاده از این روش ها کوین های مرده رو شناسایی کنین. ممکنه اسم رمز ارزها رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که دوست دارین بخشی از پول خودتون رو روی یکی ارزهای دیجیتال مختلف به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت دنیای ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده، ولی به طور همزمان مشکلات خطرناک زیادی برای سرمایه گذاران مشتاق برای حرکت وجود داره که باید این مشکلات رو برطرف کنین.

امروزه با اینکه بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها خیلی داغ هست و جزو پیشرفته ترین تکنولوژی عصر حاضر محسوب میشه، علاوه بر مزایای زیاد معایبی نیز داره که باید این معایب رو شناسایی کرد تا سرمایه گذاری خوبی در این حوزه داشته باشیم. یکی از مشکلاتی که میشه در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال باهاش روبرو شد، کوین های مرده هستن که به اصطلاح به اون ها کوین های رها شده نیز گفته میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کوین مرده چیست؟ اطلاعاتی در مورد کوین مرده یا Dead Coin به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع ارزهای دیجیتال مرده در بازار بپردازیم و راه های شناسایی ارز دیجیتال مرده رو به شما یاد بدیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه: ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

کوین مرده چیست؟

انواع ارزهای دیجیتال مرده در بازار

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کوین مرده یا Dead Coin رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که کوین مرده چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کوین مرده یکی از اصطلاحات رایج در بازار ارزهای دیجیتال هست و به پروژه هایی گفته میشه که در ابتدا مانند بیت کوین و سایر رمز ارزها با هدف توسعه و سرمایه گذاری به وجود اومدن، ولی بعد از مدتی از طرف بازار و سرمایه گذاران ترد شدن و هیچ فعالیتی در بلاک چین اون ها دیده نمیشه. از جمله از دلایل ترک یه کوین مرده میشه به خرید و فروش نشدن در بازار بیشتر از 6 ماه، نقدینگی کم بازار، پروژه های کلاهبرداری، پروژه های مسخره یا میم کوین، مشکلات در کیف پول و.... اشاره کرد.

مقاله پیشنهادی: ارزهای دیجیتال آینده دار

جالب اینجاست که بدونین بازار کریپتوکارنسی ها پر از بقایای کوین هایی هست که در اصطلاح به اون ها کوین مرده گفته میشه و این کوین ها با شور و شوق زیادی راه اندازی و عرضه شدن، ولی در آخر سود خیلی کم و حتی متمایل به صفر برای هر کسی داشتن که در این رویدادها شرکت کرده بودن. این کوین ها معمولا دچار مرگی ناهنجار و اکثرا عمدی میشدن، چون سازنده های اون ها سرمایه کاربران رو از بستر پروژه بیرون می کشیدن و افرادی که در این پروژه ها سرمایه گذاری می کردن رو با این سوال که چه بلایی بر سر ارزش پرتفولیوی من میاد؟ به حال خودشون رها می کردن. تعداد این کوین های مرده در طول فضای پر شور و شوق عرضه اولیه کوین در سال 2017 که کل حوزه ارز دیجیتال رو محتول کرد، افزایش قابل توجه و چشمگیری داشت.

انواع ارزهای دیجیتال مرده در بازار

انواع ارزهای دیجیتال مرده در بازار

همونطور که گفتیم، در بازار کریپتو ارزهای دیجیتال زیادی حضور دارن که تعداد زیادی از پروژه های اون ها موفق بوده و دستاوردهای بزرگی برای صاحبان اون ها به دنبال داشته، ولی همه رمز ارزها در مسیر رشد و پیشرفت نبودن. برخی از ارزهای دیجیتال به بازار قدم گذاشتن، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی ارزش اون ها صفر شده و برای کسی جذاب نبودن که به اون ها کوین مرده گفته میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع ارزهای دیجیتال مرده در بازار بپردازیم.

• ارز دیجیتال پی کوین(Paycoin)

یکی از انواع ارزهای دیجیتال مرده، ارز دیجیتال پی کوین یا Paycoin هست. بنیانگذاران این ارز جان گارزا و Gaw ماینرهای آگاه و کارشناسان ارزهای دیجیتال بوده. چیزی که باعث مرگ این کوین یا رمز ارز شد این بود که ارز دیجیتال عجله داشت و امنیت به خطر افتاد، همه این ها به این دلیل بود که توسعه دهنده های این رمز ارز می خواستن به سرعت یه پایگاه کاربری بزرگ به وجود بیارن.

• ارز دیجیتال GetGems

یکی از انواع ارزهای دیجیتال مرده، ارز دیجیتال GetGems هست که در سال 2014 راه اندازی و عرضه بازار شد. این کوین بلافاصله در فضای مجازی منتشر شد، چون ابزارهای مبادله الکترونیکی رو تبلیغ می کرد. به نظر میرسید این پروژه موفق باشه، چون خیلی از مصرف کننده ها از راه اندازی اون هیجان زده بودن. متاسفانه GetGems به سرز بدی شکست خورد و محبوبیت اون ها تقریبا به صفر کاهش پیدا کرد. بنیانگذران این رمز ارز نیز نتونستن به وعده های خودشون عمل کنند و اهمیت این ارز دیجیتال کمتر شد.

• ارز دیجیتال اسکویید گیم(Squid Game)

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال کمرده، ارز دیجیتال اسکویید گیم هست که با الهام از سریال محبوب کره جنوبی نتفلیکس راه اندازی شد و قرار بودن از این توکن ها در یه بازی برای کسب درآمد استفاده بشه. مثل یه پروژه پانزی توکن اصلی مربوط به کلاهبرداری اسکویید گیم با قیمت 0.004 دلار در 27 اکتبر راه اندازی شد و تا 31 اکتبر به 35 دلار افزایش پیدا کرد. سپس قیمت اون به 0.002 دلار افت کرد.

راه های شناسایی ارز دیجیتال مرده

راه های شناسایی ارز دیجیتال مرده

ارزهای دیجیتال انقلابی در دنیای اقتصاد ایجاد کردن. ارزهای مختلفی توسعه یافتن و هر کدوم از اون ها اهدف خاصی داشتن. در این بین تعداد زیادی از ارزها رشد کردن و سرمایه های قابل توجهی به دست اوردن. برخی از رمز ارزها نیز نتونستن اعتماد سرمایه گذاران رو جلب کنند و در نهایت تا مرز صفر دلار سقوط کردن. در ادامه برخی از راه های شناسایی ارز دیجیتال مرده رو واسه شما یاد می دیم.

• حجم معاملات ناچیز یکی از راه های شناسایی ارز دیجیتال مرده هست. شما باید قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال حجم معاملات اون رمز ارز رو مورد توجه قرار بدین. حجم پایین معاملات نشون میده که ارز دیجیتال فاقد سوددهی کافی بوده یا نتونسته توجه معامله گران رو به خودش جلب کنه.

• یکی دیگه از راه های شناسایی ارز دیجیتال مرده این هست که هدف پروژه ها رو مورد توجه قرار بدین. کوین های مرده پروژه هایی هستن که معمولا برنامه مشخص ندارن، با این وجود همچنان به دنبال سرمایه گذاری هستن. بعضی وقت ها نیز سود قابل توجهی رو به دست میارن.

• یکی دیگه از راه های شناسایی ارز دیجیتال مرده این هست که بودجه یا منابع مالی پروژه رو بررسی کنین. عدم جذب بودجه یا نداشتن منابع مالی کافی برای حمایت از توسعه و پیشرفت پروژه ممکنه کل پروژه رو از بین ببره. حدود 3.6 درصد از کوین های مرده در این دسته قرار دارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کوین مرده چیست؟ اطلاعاتی در مورد کوین مرده به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع ارزهای دیجیتال مرده در بازار بپردازیم و راه های شناسایی ارز دیجیتال مرده رو به شما یاد بدیم تا بتونین با استفاده از این روش ها کوین های مرده رو شناسایی کنین. همونطور که گفتیم، کوین مرده یکی از اصطلاحات رایج در بازار ارزهای دیجیتال هست و به پروژه هایی گفته میشه که در ابتدا مانند بیت کوین و سایر رمز ارزها با هدف توسعه و سرمایه گذاری به وجود اومدن، ولی بعد از مدتی از طرف بازار و سرمایه گذاران ترک شدن و هیچ فعالیتی در بلاک چین اون ها دیده نمیشه.


نظرات کاربران در مورد کوین مرده(Dead Coin) چیست؟
سوال امنیتی :3+71 = ?