رپد توکن Wrapped Token چیست؟

1401/09/19
رپد توکن Wrapped Token چیست؟

ما سعی می کنیم در مقاله رپد توکن چیست؟ اطلاعاتی در مورد رپد توکن یا Wrapped Token به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع رپد توکن ها بپردازیم و مزایای استفاده از رپد توکن رو به شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال می تونه یه پیشنهاد عالی برای روش سودآوری بلند مدت باشه. با این حال واضح هست که دونستن جزئیات و داشتن اطلاعات و آگاهی از بازار برای هر کسی که مشتاق تبدیل شدن به یه سرمایه گذار موفق هست، ضروری محسوب میشه. در آخر نیز گام های زیادی وجود دارن که باید بردارین تا مطمئن بشین که سرمایه گذاری شما سودآور میشه. همچنین شما باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم بازار آشنایی داشته باشین.

بازار ارزهای دیجیتال شامل مفاهیم و اصطلاحات زیادی هست که یکی از این اصطلاحات نیز رپد توکن هست. رپد توکن به عنوان راه حلی برای مشکلات به وجود اومدن. این توکن ها به ارز دیجیتال اجازه میدن تا در شبکه های بلاک چین غیربومی رشد کنند. رپد توکن به انتقال دارایی ها در بلاک چین کمک می کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله  رپد توکن چیست؟ اطلاعاتی در مورد رپد توکن یا Wrapped Token به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع رپد توکن ها بپردازیم و مزایای استفاده از رپد توکن رو به شما مورد بررسی قرار بدیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه: شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

رپد توکن چیست؟

رپد توکن چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم رپد توکن یا Wrapped Token رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که رپد توکن چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که رپد توکن نوعی ارز دیجیتال مثل WBTC و WETH هست که امکان ارتباط بین بلاک چین هایی مثل بیت کوین و اتریوم رو مخصوصا در دیفای فراهم می کنه. رپد توکن در اصل رمز ارزی هست که ارزش اون به ارز رمزنگاری شده دیگه ای وابسته هست. همچنین رپد توکن راهی برای مرتفع کردن مشکل انتقال در بلاک چین و استفاده از دارایی های غیربومی در بلاک چین های دیگه هست.

مقاله پیشنهادی: سرعت تراکنش شبکه ارز دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین به ارز دیجیتالی که در شبکه بلاک چین دیگه ای قرار گرفته، رپد توکن یا Wrapped Token گفته میشه و قیمت اون به مقدار دارایی نشون داده شده توکن مربوط هست. این توکن ممکنه در هر زمانی بازخرید بشه. به عبارت دیگه، میشه گفت رپد توکن معمولا به دارایی هایی گفته میشه که بومی بلاک چینی نیست که روی اون به وجود اومده. در اصل رپد توکن ها مثل استیبل کوین ها هستن، چون ارزش و قیمت اون ها از دارایی های دیگه گرفته میشه. درست شبیه چیزی که در استیبل کوین با ارز فیات مشخص میشه.

انواع رپد توکن ها در بازار کدامند؟

انواع رپد توکن ها در بازار کدامند؟

همونطور که گفتیم، رپد توکن نسخه رمزنگاری شده از یه ارز دیجیتال دیگه هست. ارزش رپد توکن کاملا به ارزش کوینی که بر اساس اون ساخته شده وابسته هست و معمولا در هر زمانی قابلیت بازخرید داره. بازخرید در مورد رپد توکن ها یعنی میشه رپد توکن رو به نهاد صادرکننده برگردوند و توکن اصلی رو گرفت. رپد توکن ها انواع مختلفی دارن که باید با اون ها آشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به معرفی انواع رپد توکن ها در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اون ها رو بشناسین.

• رپد توکن در اتریوم

یکی از انواع رپد توکن ها در بازار ارزهای دیجیتال، رپد توکن در اتریوم هست. این رپد توکن ها در اتریوم جوری به وجود اومدن که با کیفیت های مطرح شده توسط ERC20 تطابق داشته باشن. یعنی شما می تونین از دارایی هایی استفاده کنین که در شبکه اتریوم وجود دارن، ولی اصالتا از اتریوم نیستن. ولی رپد یا آنرپد شدن این توکن ها در شبکه اتریوم هزینه کارمزد دارن. نمونه ای از رپد توکن ارز دیجیتال WETH هست که رمز ارز اتر کوین شبکه اتریوم بوده و برای کارهای مختلفی در بلاک چین این شبکه مورد استفاده قرار می گیره.

• رپد توکن در بایننس اسمارت چین

یکی دیگه از انواع رپد توکن در بازار ارزهای دیجیتال، رپد توکن در بایننس اسمارت چین هست. بایننس بریج به شما این امکان رو میده تا دارایی های رمزنگاری شده خودتون رو برای استفاده در اسمارت چین بایننس به صورت رپد توکن مبتنی بر مولفه ها و استانداردهای BEP20 به وجود بیارین. زمانی که دارایی خودتون رو به اسمارت چین بایننس انتقال میدین، سپس می تونین اون ها رو معامله کرده و یا از اون ها در برنامه های مختلف بر بستر این شبکه استفاده کنین. ایجاد یا از بین بردن اون ها نیازمند پرداخت کارمزد هست.

مزایای استفاده از رپد توکن چیست؟

رپد در لغت به معنی بسته بندی هست، ولی در بازار ارزهای دیجیتال میشه گفت در رپد توکن دارایی اصلی در یه بسته بندی در بلاک چین خودش قرار می گیره جوری که از اون استفاده نمیشه. همچنین رپد توکن اون دارایی در بلاک چین دیگه ای مورد استفاده قرار می گیره. استفاده از رپد توکن ها مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی مزایای استفاده از رپد توکن بپردازیم.

• یکی از مزایای استفاده از رپد توکن این هست که عملکرد رو افزایش میده و استفاده اون ها برای دارنده ها سادست.

• یکی دیگه از مزایای استفاده از رپد توکن این هست که با اون ها کاربران دیفای می تونن سریع تر و با محدودیت های کمتر معامله کنند و نقدینگی رو در دامنه ای که تغییرات قیمت به سرعت اتفاق می افته و کاربران معمولا دارایی ها رو در چندین بلاک چین جابجا می کنند اضافی کنند.

• یکی دیگه از مزایای استفاده از رپد توکن این هست که دارنده های رپد توکن هم می تونن فعالیت های مختلفی رو از جمله سهامداری ارزهای دیجیتال و فارمینگ روی پلتفرم های دیفای انجام بدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله رپد توکن چیست؟ اطلاعاتی در مورد رپد توکن یا Wrapped Token به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع رپد توکن ها بپردازیم و مزایای استفاده از رپد توکن رو به شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، به ارز دیجیتالی که در شبکه بلاک چین دیگه ای قرار گرفته، رپد توکن یا Wrapped Token گفته میشه و قیمت اون به مقدار دارایی نشون داده شده توکن مربوط هست. این توکن ممکنه در هر زمانی بازخرید بشه.


نظرات کاربران در مورد رپد توکن Wrapped Token چیست؟
سوال امنیتی :8+92 = ?