روش های انتقال بیت کوین کدامند؟

1401/09/24
روش های انتقال بیت کوین کدامند؟

یکی از سوالات و چالش هایی که برای معامله گران و تریدرها پیش میاد این هست که روش های انتقال بیت کوین کدامند؟ و یا چجوری می تونین بیت کوین ارسال و دریافت کنین؟ بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور مالی هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه. شما هم می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم بازار آشنایی داشته باشین تا مشکلی برای شما پیش نیاد.

اگه به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شدین، ممکنه برای شما این سوال پیش اومده باشه که انتقال بیت کوین چجوری انجام میشه؟ مثلا اگه از شخصی بیت کوین دریافت کردین و حالا می خواهین مقداری بیت کوین برای فرد دیگه ای بفرستین، این کار چجوری انجام میشه؟ اگه بخواهین بیت کوین های خودتون رو به پول تبدیل کنین چطور؟ به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله روش های انتقال بیت کوین کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل انتقال بیت کوین بپردازیم و کارمزد تراکنش بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم.

صفر تا صد خرید بیت کوین را در این صفحه مشاهده نمایید و از اخرین تحولات قیمتی این ارز باخبر شوید.

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین نوعی طرح منبع باز هست، طوری که کاملا عمومی هست. مالکیت بیت کوین در اختیار هیچ فرد خاصی نیست و در اختیار همه سرمایه گذاران هست. این سیستم در عملیات خودش از فناوری همتا به همتا استفاده می کنه و توسط هیچ مرجع یا بانک متمرکزی کنترل نمیشه. این تبادل یه سیستم غیرمتمرکز هست که در اون دو نفر می تونن بدون واسطه و شخص ثالث با همدیگه معامله کنند. همین سیستم امکان پرداخت و معاملات جهانی رو داره که هزینه های نسبتا کمی دارن. باز کردن کیف پول بیت کوین که به شما امکان میده بیت کوین خودتون رو با خیال راحت و ایمن نگه دارین، آسون و ساده هست. یه برنامه یا اپلیکیشن در دسترس هست که می تونه در دستگاه های تلفن همراه استفاده بشه یا می تونین از طریق لپ تاپ یا رایانه خودتون معاملات رو انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: آموزش استخراج بیت کوین

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان با ارزش ترین و محبوب ترین ارز دیجیتال جهان شناخته میشه. بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده که به دنیا معرفی شد. به زبان ساده بیت کوین یه ارز رمزنگاری شده هست که هیچ حکومت و یا نهاد واسطه ای اون رو کنترل نمی کنه و به صورت کاملا غیرمتمرکز کنترل میشه. برخلاف پول هایی که امروز در دسترس ما قرار داره و توسط دولت ها به وجود اومده و حکومت ها بر اون نظارت دارن. همچنین ارز دیجیتال بیت کوین توسط هیچ دولتی ایجاد نشده و مواردی مثل میزان عرضه و ماهیت اون به دست بانک های مرکزی مشخص نشده. سرمایه گذاری روی بیت کوین مزایای زیادی به همراه داره.

مراحل انتقال بیت کوین

مراحل انتقال بیت کوین

شاید تا الان تصمیم به انتقال یا دریافت بیت کوین گرفته باشین و این سوال واستون پیش اومده که چه روش هایی برای انتقال بیت کوین وجود داره؟ اولین مقاله برای دریافت، انتقال یا ارسال بیت کوین تهیه کیف پول بیت کوین هست. در حال حاضر انواع مختلفی از کیف پول ها وجود داره که به راحتی می تونین به اون ها دسترسی داشته باشین و بیت کوین های خودتون رو نقل و انتقال کنین. بیشتر کیف پول های بیت کوین به صورت رایگان قابل استفاده هستن و شما می تونین از اون ها بهره ببرین. برای ارسال و دریافت بیت کوین ابتدا باید کیف پول ها رو بشناسین و نحوه کار با اون ها رو یاد بگیرین تا به راحتی نقل و انتقالات خودتون رو انجام بدین.

نحوه کار با انواع کیف پول های بیت کوین متفاوت هست، چون رابط کاربری اون ها با هم تفاوت هایی داره که باعث میشه تا کار کردن با هر کدوم فرق داشته باشه، ولی در زمان استفاده از کیف پول ها چند اصل مشترک وجود داره. مثلا اگه کیف پول ها دو بخش ارسال(Send) و دریافت(Receive) دارن که قسمت اصلی کیف پول ها برای انتقال بیت کوین همین قسمت هست. در ادامه به بررسی مراحل انتقال بیت کوین بپردازیم.

مقاله آموزش ساخت کیف پول بیت کوین می تونه در این زمینه برای شما مفید باشه.

• دریافت بیت کوین

یکی از مراحل انتقال بیت کوین، دریافت بیت کوین هست که برای این کار باید در کیف پول ارز دیجیتال روی گزینه Receive کلیک کنین. یه ادرس بیت کوین به شما نشون داده میشه که شامل حروف و کاراکتر هست. آدرس دریافت بیت کوین مثل شماره حساب بانکی شما هست. برای دریافت بیت کوین باید این ادرس رو به سایت صرافی یا فردی که قصد ارسال بیت کوین به شما داره، ارائه بدین.

• ارسال بیت کوین

یکی دیگه از مراحل انتقال بیت کوین، ارسال بیت کوین هست که برای این کار باید روی گزینه Send کلیک کنین و سپس آدرس مورد نظر خودتون رو وارد کنین. بعد از اون مقدار بیت کوین مورد نظر خودتون رو وارد کرده و در آخر روی گزینه Send کلیک کنین. البته توجه داشته باشین که در بیشتر کیف پول ها در این مرحله می تونین که میزان کارمزد پرداختی برای انجام تراکنش رو مشخص کنین.

کارمزد تراکنش بیت کوین

کارمزد تراکنش بیت کوین

بعد از وارد کردن آدرس بیت کوین گیرنده، مهم ترین چیزی که در زمان انتقال بیت کوین باید دقیق انتخاب بشه، میزان کارمزد تراکنش هست. چون اگه کارمزد تراکنش پایین باشه زمان زیادی برای تایید تراکنش نیاز هست. حتی اگه میزان این کارمزد خیلی پایین باشه، احتمال داره تراکنش شما هیچ وقت تایید نشه و قطعا برای بازیابی بیت کوین خودتون با مشکل روبرو میشین. باید توجه داشته باشین که میزان کارمزد مورد نیاز برای تایید تراکنش بیت کوین در زمان مشخص در هر لحظه متفاوت هست. بنابراین، برای اینکه بتونین تراکنش های خودتون رو در سریع ترین زمان ممکن انجام بدین، باید میزان کارمزد تراکنش خودتون رو بیشتر کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله روش های انتقال بیت کوین کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل انتقال بیت کوین بپردازیم و کارمزد تراکنش بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، انتقال و دریافت بیت کوین کار ساده ای هست و شما برای انجام این کار ابتدا باید برای خودتون کیف پول تهیه کنین و با طی کردن چند مرحله نقل و انتقالات خودتون رو انجام بدین. توجه داشته باشین که برای ارسال و دریافت بیت کوین نیاز به پرداخت کارمزد دارین.


نظرات کاربران در مورد روش های انتقال بیت کوین کدامند؟
سوال امنیتی :1+65 = ?