تاثیر استخراج بیت کوین بر محیط زیست

1401/09/26
تاثیر استخراج بیت کوین بر محیط زیست

 آیا تا الان چیزی در مورد تاثیر استخراج بیت کوین بر محیط زیست شنیدین؟ چقدر درباره ارتباط ارز دیجیتال و محیط زیست می دونین؟ خیلی از مردم نسبت به ارزهای دیجیتال مثل خرید بیت کوین خوش بین هستن، ولی در بین این افراد مخالفانی هم وجود دارن که به یه عیب بزرگ درباره بیت کوین اشاره می کنند و اون هم این هست که استخراج ارز دیجیتال بیت کوین خیلی انرژی مصرف می کنه و تاثیر بدی روی محیط زیست می ذاره. به عبارت دیگه، استخراج بیت کوین باعث میشه تا محیط زیست آلوده بشه و زیست بوم ها با مشکلات زیادی روبرو بشن. همین موضوع هم باعث شده تا خیلی از کشورها استخراج بیت کوین رو ممنوع کنند و افراد نتونن تا از طریق استخراج بیت کوین سود به دست بیارن، چون برای ماین بیت کوین برق زیادی نیاز هست.

با توجه به مصرف زیاد برق در فرایند استخراج یا ماینینگ بیت کوین و نیاز به تولید انرژی با سوخت های فسیلی، افراد زیادی در مورد تاثیر استخراج بیت کوین بر آلودگی محیط زیست نگران هستن. بررسی ها نشون میده که تا حدودی این ادعاها می تونه صحت داشته باشه حتی ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا به دلیل تاثیر محیط زیستی بیت کوین تصمیم گرفت تا فروش محصولات خود با بیت کوین رو متوقف کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تاثیر استخراج بیت کوین بر محیط زیست، اطلاعاتی در مورد مشکل ماینینگ بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر استخراج بیت کوین بر محیط زیست بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای ماینینگ بیت کوین بگیرین.

مقاله پیشنهادی: استخراج بیت کوین چیست؟

مشکل ماینینگ بیت کوین چیست؟

مشکل ماینینگ بیت کوین چیست؟

هرچقدر محبوبیت ارزهای دیجیتال و صنعت ماینینگ بیت کوین افزایش پیدا می کنه، بحث شدیدی در پیرامون اثرات زیست محیطی ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین زیاد میشه. استخراج یا ماینینگ بیت کوین یه فرایند پیچیده محسوب میشه که نیاز به مقدار زیادی انرژی برق داره. از طرف دیگه بعضی از طرفداران محیط زیست این باور رو دارن که فرایند ماینینگ به دلیل استفاده بیش از حد انرژی باعث گرم شدن هوا و در آخر انتشار مقدار زیادی کربن در جو زمین میشه. بنابراین، یکی از مشکلات ماینینگ بیت کوین این هست که برق زیادی مصرف می کنه و همین موضوع باعث میشه تا سطح زمین گرم تر بشه و یخ های قطبی زودتر آب بشن. به همین دلیل خیلی از کشورها استخراج یا ماینینگ بیت کوین رو ممنوع کردن و کسی نمی تونه اقدام به استخراج بیت کوین کنه.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین استخرهای استخراج بیت کوین

جالب اینجاست که بدونین با توجه به رقابت خیلی از سرمایه گذاران بازار کریپتوکارنسی ها، روز به روز فرایند ماینینگ بیت کوین شدت می گیره و افراد زیادی به سمت این صنعت قدم بر می ذارن. به همین دلیل مصرف انرژی ماینینگ هم روز به روز افزایش پیدا می کنه و سالانه به اندازه کل کشورهایی مثل فنلاند، مالزی یا سوئد انرژی مصرف می کنه. حتی تراکنش های ارز دیجیتال بیت کوین انرژی زیادی رو مصرف می کنند، جوری که تقریبا هر تراکنش بیت کوین بیش از 2258 کیلو وات برق مصرف می کنه که تقریبا دو برابر میزان مصرف ماهانه یه خونه کوچیک در ایالات متحده آمریکا هست. البته توجه داشته باشین که استخراج بیت کوین تنها حوزه ای نیست که برق زیادی مصرف می کنه. فرایند انرژی که از طریق اون استخراج بیت کوین انجام میشه، پیامدهای زیست محیطی زیادی داره.

تاثیر استخراج بیت کوین بر محیط زیست

تاثیر استخراج بیت کوین بر محیط زیست

خیلی از سیاستمداران و منتقدان بازار کریپتوکارنسی ها باور دارن که استخراج بیت کوین تاثیر زیادی بر محیط زیست داره و این فرایند به محیط زیست آسیب میزنه و باعث گرم تر شدن زمین میشه. طبق گفته این افراد ارز دیجیتال بیت کوین انرژی جهان رو می خوره و در نتیجه مسئول انتشار مقدار زیادی کربن در جو زمین هست. ماهیت استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به انرژی گره خورده و ما نمی تونیم این موضوع رو یه عیب با ویژگی بد در نظر بگیریم، چون اگه به سایر دارایی های با ارزش دیگه هم نگاه کنیم می فهمیم که اون ها هم به مقدار زیادی انرژی نیاز دارن. مثلا استخراج طلا هم انرژی زیادی مصرف می کنه و این انرژی توسط نیروهای انسانی و دستگاه های مختلف تامین میشه. بنابراین، استخراج ارزهای دیجیتال بدون مصرف انرژی امکان پذیر نیست.

شبکه همتا به همتا نیاز به انرژی داره و فعالان بازار ارزهای دیجیتال برای فعالیت و استخراج بیت کوین در این شبکه نیاز دارن که انرژی مصرف کنند و این یه ویژگی مثبت برای شبکه بلاک چین هست. بنابراین، فعالیت در بلاک چین نیازمند انرژی هست و این انرژی باید به هر طریقی تامین بشه. طبق تحقیقات انجام شده، ممکنه در حال حاضر برای استخراج یه بلوک بیت کوین به 2000 کیلووات برق نیاز باشه که این میزان انرژی برای تامین برق 3 ماه یه خونواده کافی هست. بیت کوین در سال حدود 123 تراوات برق نیاز داره که این میزان انرژی مورد نیاز برق کشورهایی مثل آرژانتین بیشتره و باعث میشه تا بر محیط زیست تاثیر بدی گذاشته بشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تاثیر استخراج بیت کوین بر محیط زیست، اطلاعاتی در مورد مشکل ماینینگ بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر استخراج بیت کوین بر محیط زیست بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای ماینینگ بیت کوین بگیرین. همونطور که گفتیم، فرایند استخراج بیت کوین مشکلات زیادی داره که یکی از مشکلات، مصرف زیاد انرژی برق هست. مصرف زیاد برق باعث میشه تا میزان کربن در جو زمین بیشتر بشه و زمین گرم تر بشه. برای استخراج یه بلاک بیت کوین هم 2000 کیلووات برق نیاز هست.

 


نظرات کاربران در مورد تاثیر استخراج بیت کوین بر محیط زیست
سوال امنیتی :6+39 = ?