ارزهای دیجیتال به ارث می رسند؟ تکلیف ارزهای دیجیتال بعد از فوت!

1401/09/27
ارزهای دیجیتال به ارث می رسند؟  تکلیف ارزهای دیجیتال بعد از فوت!

آیا ارزهای دیجیتال به ارث می رسند؟ تکلیف ارزها دیجیتال بعد از فوت چیست؟ بهتره بدونین به ارث گذاشتن ارز دیجیتال برای نسل بعدی به یکی از چالش ها و دغدغه های سرمایه گذاران تبدیل شده. با محبوبیت روز افزون سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران بلند مدت نگران این سوال ناراحت کننده هستن، بعد از مرگ چه اتفاقی برای بیت کوین اون ها می افته؟ ارزهای دیجیتال هم مثل سایر اموال یه شخص می تونه بعد از مرگ به وارثان متوفی منتقل بشه. ولی به دلیل ماهیت متفاوت این سرمایه ها، انتقال ارز دیجیتال به وارثان ممکنه با چالش ها و مشکلاتی مواجه بشه. به همین دلیل حتما باید برای این مورد برنامه داشته باشین تا بعد از مرگ سرمایه شما به عزیزانتون انتقال بشه، وگرنه امکان داره سرمایه های دیجیتال شما برای همیشه در شبکه بلاک چین بمونه و هیچ کسی نتونه از اون ها استفاده کنه.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، سرمایه گذاران و معامله گران زیادی رو به سمت خودش جذب کرده. این افراد همواره با مشکلات مختلفی روبرو هستن. همچنین ممکنه این سوال واسشون پیش بیاد که بعد از فوتشون تکلیف ارزهای دیجیتال اون ها چی میشه و آیا رمز ارزهای اون ها به ارث می رسن؟ به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ارزهای دیجیتال به ارث می رسند؟ اطلاعاتی در مورد به ارث گذاشتن ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل انتقال ارز دیجیتال به وارثان بپردازیم تا بدونین تکلیف ارزهای دیجیتال بعد از فوت چی میشه.

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

ارث گذاشتن ارزهای دیجیتال؛ درست یا غلط؟

ارث گذاشتن ارزهای دیجیتال

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا عبارت ارزهای دیجیتال به ارث می رسن رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در این مورد به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که به ارث گذاشتن ارزهای دیجیتال چگونه است؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که در سال 2020 از طرف سازمان Cremation درباره سرنوشت ارزهای دیجیتال بعد از مرگ صاحبان اون ها تحقیقاتی انجام شد. با وجود نگرانی های زیاد، معلوم شد هولدرهای ارز دیجیتال 4 برابر کمتر از سرمایه گذاران در بازارهای مالی از وصیت نامه استفاده می کنند تا بعد از مرگ اون ها ارزهای دیجیتالشون از بین نره. بنابراین، اگه شما هم هولدر طولانی مدت ارز دیجیتال هستین، سعی کنین تا در جایی به ارزهای دیجیتال خودتون اشاره کنین تا از بین نرن.

ممقاله پیشنهادی: آموزش مبانی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

همونطور که در وایت پیپر ارز دیجیتال بیت کوین اومده، بیت کوین نسخه ای از یه سیستم نقدی الکترونیکی کاملا همتا به همتا محسوب میشه که ویژگی ها و قابلیت های زیادی داره. این پروتکل اجازه میده تا پرداخت های آنلاین به صورت مستقیم از یه طرف به طرف دیگه بدون مراجعه به یه موسسه مالی ارسال بشن. همچنین ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان یه شبکه توزیع شده هیچ اختیار مرکزی برای کنترل وجوه کاربران نداره. بنابراین، هیچ کسی به جز خود مالکان نمی تونه دارایی ها و ارزهای دیجیتال رو کنترل کنند. در نتیجه سالانه میلیون ها دلار ارز دیجیتال با مرگ صاحبان اون ها از بین میره و کسی نمی تونه به اون ها دسترسی داشته باشه.

مراحل انتقال ارز دیجیتال به وارثان

مراحل انتقال ارز دیجیتال به وارثان

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله، مراحل انتقال ارز دیجیتال به وارثان رو مورد بررسی قرار بدیم. شما نمی تونین فقط در وصیت نامه به ارز دیجیتال خودتون اشاره کنین. شما باید مطمئن بشین که وارثان شما می تونن اون رو پیدا کنند و به رمز ارزهای شما دسترسی داشته باشن. اگه یه سرمایه گذار ارز دیجیتال هستین، حتما باید برنامه ای برای انتقال ارز دیجیتال به وارثان خود بعد از مرگ داشته باشین. ارز دیجیتال نوعی پول نقد دیجیتال، مثل سایر پول های سنتی یا ارزهای فیات نیست. اینکه فقط از میزان دارایی هاتون در وصیت نامه اسم ببرین، کافی نیست. بدون اطلاعات لازم وارثان شما نمی تونن به ارزهای دیجیتال شما دسترسی داشته باشن. بنابراین، شما باید مراحل مختلفی رو انجام بدین. برخی از این مراحل عبارت هستن از:

• یکی از مراحل انتقال ارز دیجیتال به وارثان این هست که اسم ارزهای دیجیتال خودتون رو در وصیت نامه بنویسین. اگه چیزی که متعلق به شما هست در وصیت نامه نوشته نشده باشه، ممکنه برای همیشه غیرقابل استفاده بمونه. ماهیت ارزهای دیجیتال جوری هست که در جایی ثبت نمیشن و اگه خود شما در وصیت نامه از اون ها اسم نبرین، وارثان شما هیچ وقت نمی تونن اون ها رو پیدا کنند.

• یکی دیگه از مراحل انتقال ارز دیجیتال به وارثان این هست که اطلاعات مربوط به کیف پول های ارز دیجیتال خودتون رو در وصیت نامه خودتون بنویسین. برای مثال اطلاعات کیف پول های خودتون رو مثل گذرواژه ها یا پین ها یا کلمات کلیدی خودتون رو در وصیت نامه جای بدین که این کار باعث میشه تا چالش امنیتی به وجود بیاد. به همین دلیل خیلی از افراد این کار رو انجام نمیدن.

مقاله پیشنهادی: 14 توصیه مهم برای حفظ امنیت کار در بازار ارزهای دیجیتال

• یکی دیگه از مراحل انتقال ارز دیجیتال به وارثان این هست که رمزها و عبارت های بازیابی خودتون رو در وصیت نامه یادداشت کنین تا وارثان شما بتونن با استفاده از این اطلاعات به کیف پول شما دسترسی داشته باشن و رمز ارزهای شما رو برداشت کنند. اگه کسی به کلمات کلیدی شما دسترسی نداشته باشه، نمی تونه ارزهای دیجیتال شما رو انتقال بده.

• یکی دیگه از مراحل انتقال ارز دیجیتال به وارثان این هست که یه راهنمای گام به گام برای توضیح چگونگی دسترسی وارثانتون به ارزهای دیجیتال خودتون داشته باشین. ممکنه کار با ارزهای دیجیتال برای شما راحت باشه، ولی برای وارثان شما ممکنه اینجوری نباشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارزهای دیجیتال به ارث می رسند؟ اطلاعاتی در مورد به ارث گذاشتن ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل انتقال ارز دیجیتال به وارثان بپردازیم تا بدونین تکلیف ارزهای دیجیتال بعد از فوت چی میشه. همونطور که گفتیم، شما نمی تونین فقط در وصیت نامه به ارز دیجیتال خودتون اشاره کنین. شما باید مطمئن بشین که وارثان شما می تونن اون رو پیدا کنند و به رمز ارزهای شما دسترسی داشته باشن. اگه یه سرمایه گذار ارز دیجیتال هستین، حتما باید برنامه ای برای انتقال ارز دیجیتال به وارثان خود بعد از مرگ داشته باشین.


نظرات کاربران در مورد ارزهای دیجیتال به ارث می رسند؟ تکلیف ارزهای دیجیتال بعد از فوت!
سوال امنیتی :2+40 = ?