بیت کوین چگونه تولید می شود؟

1402/11/08
بیت کوین چگونه تولید می شود؟

 ما سعی می کنیم در مقاله بیت کوین چگونه تولید می شود؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین یا BTC به شما ارائه کنیم، به بررسی استخراج بیت کوین بپردازیم و هدف از استخراج ارز بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. به این ترتیب، شما هم می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید بیت کوین و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست بیارین. برای این کار نیز ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و بتونین با انواع اصطلاحات و مفاهیم بازار آشنایی داشته باشین.البته توجه کنید که قبل از اقدام به خرید حتما تحلیل بیت کوین را انجام بدین یا مطالعه کنین.

در طور سال های اخیر، هیچ فناوری جدیدی به اندازه بیت کوین در سراسر دنیا شهرت پیدا نکرده. این پول دیجیتال در طی این مدت تونسته در مقاطعی ارزش هر سکه خودش رو از صفر به چند ده هزار دلار برسونه. همین موضوع افراد زیادی رو از سراسر دنیا جذب بیت کوین کرده. پیدایش بیت کویت باعث ایجاد دید جدیدی نسبت به سیستم های مالی، مدیریتی و تصمیم گیری در دنیا شده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بیت کوین چگونه تولید می شود؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین یا BTC به شما ارائه کنیم، به بررسی استخراج بیت کوین بپردازیم و هدف از استخراج ارز بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه: آموزش استخراج بیت کوین

آشنایی با بیت کوین

آشنایی با بیت کوین

با توجه به اینکه قراره در این مقاله نحوه ساخت بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم، بهتره ابتدا اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین به شما ارائه کنیم تا با این رمز ارز آشنایی داشته باشین. بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده هست که توسط شخص یا گروه ناشناسی به اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 ایجاد شده. در مجموع فقط 21 میلیون واحد بیت کوین وجود داره که میشه اون رو استخراج کرد و روز به روز بر ارزش و قیمت اون افزوده میشه. همچنین ارز دیجیتال بیت کوین نوعی ارز غیرمتمرکز هست که ماهیت فیزیکی نداره و هیچ کسی نمی تونه اون رو کنترل کنه. دلیل پیدایش بیت کوین، ایجاد سیستم عمومی برای مبادلات مالی و تراکنش های داخلی و بین المللی بدون نیاز به واسطه و شخص ثالث هست.

مقاله پیشنهادی: مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال بیت کوین شکل دیجیتالی پول نقد هست، ولی برخلاف ارزهای فیات که شما از اون استفاده می کنین، از طرف بانک مرکزی کنترل نمیشه. در عوض هزاران سیستم رایانه ای در سراسر جهان سیستم مالی بیت کوین رو کنترل می کنند. هر کسی با دانلود نرم افزار اپن سورس می تونه در این سیستم فعالیت داشته باشه. ارز دیجیتال بیت کوین اولین رمز ارز هست که در سال 2008 معرفی و در سال 2009 فعالیت رسمی خودش رو شروع کرد. کاربران این سیستم می تونن ارز دیجیتال بیت کوین رو رد و بدل کنند. توجه داشته باشین که ارز دیجیتال بیت کوین از زمان راه اندازی تاکنون موفقیت های زیادی به دست آورده.

بیت کوین چگونه تولید می شود؟

شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که بیت کوین چگونه تولید می شود؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ارز دیجیتال بیت کوین مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات کار هست که در راس فرایند استخراج یا ماینینگ بیت کوین قرار گرفته. نودهای شبکه بیت کوین برای اینکه به اجماع برسن، باید توان پردازشی دستگاه های محاسبانی خودشون رو در اختیار بلاک چین قرار بدن. این فرایند نه تنها سخت افزارهای محاسباتی مثل کارت های گرافیک رو درگیر می کنه، بلکه باعث میشه تا برق زیادی مصرف بشه.

استخراج بیت کوین چگونه است؟

استخراج بیت کوین چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این بخش به بررسی فرایند ماینینگ یا استخراج بیت کوین بپردازیم. استخراج بیت کوین فرایندی هست که به صورت دیجیتالی معاملات رو محاسبه و بلاک تازه ای رو به شبکه بلاک چین بیت کوین اضافی می کنه. هدف ماینرها یا استخراج کننده های بیت کوین این هست که یه راه حل معتبر برای حل مسائل پیچیده ریاضی پیدا کنند. ماینرهایی که موفق میشن تا راه حلی پیدا کنند، بیت کوین های جدید رو به عنوان دستمزد برای محاسبه مسائل ریاضی به دست میارن. همچنین بر اساس قوانین بیت کوین، فقط تعداد 21 میلیون واحد از اون وجود خواهد داشت. ماینرهای بیت کوین کاری انجام میدن که به کمک اون بتونن بیت کوین دریافت کنند.

مقاله پیشنهادی: سرنوشت ماینرها بعد از استخراج آخرین بیت کوین

وقتی کاربر یا فردی یه تراکنش جدید در شبکه بیت کوین به وجود میاره، باید منتظر بمونه تا سایر کاربران این بلاک چین گره ها و اعتبار اون ها رو تایید کنند. ماینرها یا استخراج کننده ها مسئول جمع آوری معاملات جدید در انتظار و گروه بندی اون ها در یه بلوک کاندید شده هستن. هدف ماینرها پیدا کردن یه هش بلوک معتبر برای بلاک مورد نظر هست. هش بلاک رشته ای از اعداد و حروف هست که به عنوان یه شناسه منحصر به فرد برای هر بلوک عمل می کنه. شما نیز می تونین با تهیه دستگاه های سخت افزاری اقدام به استخراج بیت کوین کنین.

هدف از استخراج ارز بیت کوین

هدف از استخراج ارز بیت کوین

برای اینکه با بررسی اعتبار تراکنش ها بتونین بیت کوین به دست بیارین باید دو شرط رو داشته باشین که یکی از اون ها نتیجه تلاش شما و اون یکی نتیجه شانس شما هست. برای این کار باید اعتبار 1 مگابایت از تراکنش های بیت کوین رو تایید کنین و این بخش اسون کار هست. ولی بخش دوم که به شانس مربوط میشه این هست که باید اولین ماینری باشین که راه حل مسئله پیچیده ریاضی رو پیدا می کنین. این فرایند با اسم اثبات کار شناخته میشه که ارز دیجیتال بیت کوین نیز مبتنی بر این الگوریتم فعالیت می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بیت کوین چگونه تولید می شود؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین یا BTC به شما ارائه کنیم، به بررسی استخراج بیت کوین بپردازیم و هدف از استخراج ارز بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال بیت کوین مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات کار هست که در راس فرایند استخراج یا ماینینگ بیت کوین قرار گرفته. نودهای شبکه بیت کوین برای اینکه به اجماع برسن، باید توان پردازشی دستگاه های محاسبانی خودشون رو در اختیار بلاک چین قرار بدن.

 


نظرات کاربران در مورد بیت کوین چگونه تولید می شود؟
سوال امنیتی :8+69 = ?