جنسیس بلاک Genesis Block چیست؟

1401/09/17
جنسیس بلاک Genesis Block چیست؟

ما سعی می کنیم در مقاله جنسیس بلاک چیست؟ اطلاعاتی در مورد جنسیس بلاک یا Genesis Block به شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت بلاک اولیه بپردازیم و پیام مخفی جنسیس بلاک رو واس شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه. این بازار دارای مفاهیم و اصطلاحات زیادی هست که شما باید قبل از فعالیت در این بازار با مفاهیم و اصطلاحات اون آشنا بشین.

امروزه کوین های ارز دیجیتال بیت کوین در هر صرافی ارز دیجیتال مثل صرافی اینانس لیست شده و قابل معامله و خرید و فروش هست. یکی از عبارت ها و اصطلاحات رایجی که درباره ارزهای دیجیتال و بلاک چین به گوش میرسه، بلاک اولیه یا جنسیس بلاک هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله جنسیس بلاک چیست؟ اطلاعاتی در مورد جنسیس بلاک یا Genesis Block به شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت بلاک اولیه بپردازیم و پیام مخفی جنسیس بلاک رو واس شما مورد بررسی قرار بدیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه: آینده بیت کوین چیست؟

جنسیس بلاک چیست؟

جنسیس بلاک چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم جنسیس بلاک یا Genesis Block رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که جنسیس بلاک چیست؟ همونطور که گفتیم، جنسیس بلاک اولین بلاکی هست که هر شبکه بلاک چینی ثبت میشه. این بلاک با عنوان 0 یا بعضی وقت ها بلاک 1 هم شناخته میشه. همچنین به جنسیس بلاک، بلاک پیدایش یا بلاک اولیه نیز گفته میشه. توجه داشته باشین بلاکی هست که به بلاک چین فرستاده میشه، به بلاک قبل از خودش ارجاع میده، ولی هیچ بلاکی قبل از جنسیس بلاک وجود نداره.

مقاله پیشنهادی: 5 نقل قول معروف از ساتوشی ناکاموتو

جالب اینجاست که بدونین جنسیس بلاک یا Genesis پایه و اساس معماری و ایجاد ارز دیجیتال بیت کوین رو به وجود میاره. همچنین اولین بلاکی که در بلاک چین بیت کوین ساخته شده، جنسیس بلاک هست که توسط شخص یا گروه ناشناسی به اسم ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده. پاداش ساخت این بلاک نیز 50 بیت کوین بود که برای همیشه غیرقابل دسترس و خرج نشدنی هست. علاوه بر این، جنسیس بلاک جد بزرگی هست که هر بلاک دیگه می تونه نسب خودش رو به اون برسونه.

اهمیت بلاک اولیه

اهمیت بلاک اولیه

همونطور که گفتیم، جنسیس بلاک پایه و اساس معماری و ایجاد ارز دیجیتال بیت کوین رو به وجود میاره. همچنین اولین بلاکی که در بلاک چین بیت کوین ساخته شده، جنسیس بلاک هست که توسط شخص یا گروه ناشناسی به اسم ساتوشی ناکاموتو به وجود اومده. جنسیس بلاک در بلاک چین از اهمیت زیادی برخوردار هست. بهتره بدونین بدون وجود Genesis Block اعتماد به بلاک چین، آگاهی از زمان و نحوه شروع به کار برای ماینرها سخته. گرچه از نظر تئوری، عملا به هیچ بلاک اولیه ای نیاز نیست. با این حال وجود یه نقطه شروع برای جلب اعتماد اعضای جامعه الزامی هست. ولی از نظر فیزیکی و در دنیای واقعی برای ایجاد هر زنجیره به یه حلقه اولیه نیاز هست.

جنسیس بلاک یکی از ارکان مهم بلاک چین هست. بون وجود این رکن زمان دقیق پیدایش بلاک چین مشخص نیست. بلاک چین ها اومدن تا مسائل رو شفاف تر کنند. بنابراین در قدم اول باید خودشون شفاف باشن. بلاک چین بدون جنسیس بلاک مثل ساختمونی بی پایه و اساس هست. مثل این هست که شما در مسابقه ای شرکت کنین و نقطه شروع اون رو ندونین. نبود جنسیس بلاک باعث میشه تا کارها پیچیده تر بشه.

پیام مخفی جنسیس بلاک

پیام مخفی جنسیس بلاک

یکی از کارهای پیج کننده جنسیس بلاک، پیام مخفی اون هست. در بلاک پیدایش بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو پیامی نوشت که برای همیشه در تاریخ ثبت شده. در پارامتر کوین بیس همراه با داده های معمولی بلاک پیام زیر یکی از سر تیترهای نشریه تایمز هست درج شد:

• نشریه تایمز روز 3 ژانویه 2009: رئیس خزانه(سلطنتی انگلستان) در آستانه دومین کمک مالی به بانک ها.

این پیام احتمالا به عنوان یه برچسب زمانی درج شده بود تا ثابت کنه که بلاک اولیه یا جنسیس بلاک از سوم ژانویه ایجاد نشده. با این وجود سرتیتر انتخاب شده با علت و هدف اولیه از خلق بیت کوین نیز ارتباط مهمی داره. اگرچه ساتوشی ناکاموتو هیچ وقت درباره معنی این پیام چیزی نگفت، ولی بیشتر افراد این باور رو دارن که این پیام به عنوان یه بیانیه ماموریت برای خود بیت کوین عمل می کنه. ناکاموتو از ایده موسسه های مالی خیلی بزرگ برای شکست متنفر بود و می‌خواست بیت کون در این زمینه متفاوت باشه.

جمع بندی و نتیجه:

همونطور که گفتیم، جنسیس بلاک یا Genesis پایه و اساس معماری و ایجاد ارز دیجیتال بیت کوین رو به وجود میاره. همچنین اولین بلاکی که در بلاک چین بیت کوین ساخته شده، جنسیس بلاک هست که توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده. 


نظرات کاربران در مورد جنسیس بلاک Genesis Block چیست؟
سوال امنیتی :9+92 = ?