5 باور اشتباه درباره بیت کوین

1401/10/14
5 باور اشتباه درباره بیت کوین

آیا شما هم فکر می کنین برای خرید بیت کوین خیلی دیر شده؟ یا حس می کنین به این علت که بیت کوین خارج از فضای اینترنت وجود نداره، ممکنه یهویی همه ارزش خودش رو از دست بده؟ بهتره بدونین ارز دیجیتال بیت کوین یه دهه هست که اینجاست، ولی یه سری دروغ درباره بیت کوین وجود داره که ممکنه تازه واردان به این فضا رو گمراه کنه یا درک اشتباهی از بیت کوین به اون ها بده. بهترین کار برای رویارویی با این دروغ ها درباره بیت کوین شفاف سازی و توضیح هست. چون هر فناوری نامتمرکز و ضد سانسوری با چنین مشکلاتی روبرو میشه. شما برای اینکه بتونین در سرمایه گذاری خودتون و خرید بیت کوین سود زیادی به دست بیارین، باید باورها اشتباه رو کنار بذارین و سعی کنین تا همه تمرکز خودتون رو بر روی معامله بیت کوین بذارین.

تقریبا 10 سال از راه اندازی بیت کوین می گذره و در نگاه جامعه جهانی و مخصوصا در بین افراد ایرانی اونقدر مرموز و ناشناخته هست که با وجود قانونی شدن استخراج بیت کوین در ایران همچنان مورد انتقاد و شک و تردید افراد مختلف قرار می گیره. شناخته نشدن رمز ارزها باعث شکل گرفتن باورهای اشتباه زیادی در مورد بیت کوین و سایر ارزهای مجازی شده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 باور اشتباه درباره بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی باورهای اشتباه درباره بیت کوین بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال بیت کوین بگیرین.

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین نوعی پول دیجیتال جدید هست که شما می تونین این رمز ارز رو مثل تراکنش های بانکی خودتون برای یه شخص دیگه ارسال کنین. با این تفاوت که دیگه بانک ها و موسسه های مالی متمرکز یا حتی دولت ها هم از معاملات شما باخبر نمیشن. تعریف های مختلفی از این توکن شده که لزوما همه اون ها درست یا کامل نیستن. یه ارز جایگزین یه سیستم مالی موازی یه روش جدید برای زندگی. همه این تعریف ها درست هستن، ولی می تونن کامل تر باشن. به زبان ساده، این ارز دیجیتال مثل پول رایج کشورهاست و کارکرد عمده اون انجام تبادلات مالی بین افراد هست. کارکرد این ارز مشابه دلار آمریکا و ریال ایران هست.

بیت کوین نوعی ارز رمزنگاری شده هست که با رسیدن قیمتش به 13 هزار دلار در اوایل سال 2018 به شهرت و شکوفایی زیادی رسید. این ارز دیجیتال ترکیبی از خلاقیت، پشت سر گذاشتن موانع و کنار زدن واسطه ها در امور مالی و بانکی مختلف که تراکنش های مالی رو در سطحی بین المللی مقدور می ساخت. به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی تونست توجه زیادی رو به سمت خودش جلب کنه. بعد از بیت کوین هم رمز ارزهای زیادی پا به دنیا گذاشتن که ویژگی هایی شبیه به اون داشتن و دارن. کریپتوکارنسی ها یا ارزهای دیجیتال ویژگی ها و ظرفیت های فوق العاده ای دارن و به همین دلیل هست که با گذشت حدود 10 سال از روی کار اومدنشون شهرت زیادی پیدا کردن.

5 باور اشتباه درباره بیت کوین

5 باور اشتباه درباره بیت کوین

همونطور که گفتیم، در حوزه ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین، همیشه و همیشه باورهای غلطی وجود داشته و به دلیل نوظهور بودن اون هر روز شایعات جدیدی در مورد اون گفته میشه. این باورهای اشتباه رو میشه به دو دسته کلی تقسیم کرد. بخشی از این باورها بر اثر عدم شناخت جامعه از فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال مبتنی بر اون مثل بیت کوین به وجود اومده و بخش دیگه اون اطلاعات نادرست افرادی هست که بدون هیچ پشتوانه علمی در سطح جامعه اون رو منتشر می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی باورهای اشتباه درباره بیت کوین بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: آیا استخراج بیت کوین در ایران با صرفه است؟

• نمی توان از بیت کوین برای خرید خدمات استفاده کرد!

یکی از باورهای اشتباه درباره بیت کوین این هست که نمیشه از بیت کوین برای خرید و دریافت خدمات استفاده کرد. این ادعا رو میشه به راحتی رد کرد! چون الان در کل دنیا فروشگاه هایی در حال فعالیت هستن که از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استقبال می کنند و میشه از اون ها محصولات و خدمات مورد نیاز رو خرید. گستره این فروشگاه ها و خدمات هم هر روز در حال اضافی شدن هست. شما می تونین با استفاده از بیت کوین قهوه بخرین، خونه جدید خودتون رو معامله کنین و سایر محصولات مورد نیاز خودتون رو تهیه کنین.

• بیت کوین قابل هک شدن است!

یکی دیگه از باورهای اشتباه درباره بیت کوین این هست که بیت کوین رو میشه هک کرد! تقریبا با اطمینان کامل میشه گفت که هک شبکه بیت کوین غیرممکنه. هک بیت کوین نیازمند طراحی و اجرای یه حمله 51 درصدی هست که احتمال رخ دادن اون تقریبا صفره. اجرای حمله 51 درصد علاوه بر تجهیزات رایانه ای عظیم و پیشرفته مستلزم پرداخت هزینه های زیادی هست و به همین دلیل تقریبا کسی به دنبال هک شبکه بیت کوین نمیشه. البته توجه داشته باشین که این موضوع لازم و حیاتی هست که امنیت شبکه بیت کوین ارتباطی به امنیت صرافی ها نداره.

• امکان ارتقای بیت کوین وجود ندارد!

یکی دیگه از باورهای اشتباه درباره بیت کوین این هست که امکان ارتقای بیت کوین وجود نداره. این باور هم از عقیده های نادرست هست. چون بیت کوین هم مثل هر پروژه دیگه ای به دنبال ارتقا و افزایش رضایت کاربران خودش هست. ولی شروع این بروزرسانی ها نیازمند احراز شرایط خاصی هست. برای مثال برای ایجاد تغییرات در شبکه بیت کوین باید طرحی به عنوان بهبود شبکه بیت کوین ارائه بشه.

• قیمت همه ارزها در آخر با بیت کوین برابر می شود!

 قیمت همه ارزها در آخر با بیت کوین برابر می شود!

یکی دیگه از باورهای اشتباه درباره بیت کوین این هست که قیمت همه ارزهای دیجیتال در نهایت با بیت کوین برابر میشه! این باور اشتباه رو بیشتر کلاهبرداران صنعت ارزهای دیجیتال در بین افراد پخش می کنند تا بتونن به اهداف پلید خودشون برسن. برای مثال میشه کوین دگ کوین یا کوین زئون رو اسم برد که برای کلاهبرداری از افراد ساده لوح و ناآگاه مورد استفاده قرار می گیرن. از طرف دیگه چنین برداشت و تحلیلی کاملا غیرمنطقی هست. چون تعداد کوین های بیت کوین محدود هست و این موضوع تاثیر منحصر به خودش رو بر قیمت بیت کوین می ذاره.

• فقط یک بیت کوین کامل را می توان خرید!

یکی دیگه از باورهای اشتباه درباره بیت کوین این هست که فقط یه بیت کوین کامل رو میشه خرید. الان که در حال نوشتن این مقاله هستیم، قیمت هر واحد بیت کوین بیش از 15 هزار دلار هست. این قسمت سرسام آور بیت کوین رو برای خیلی از افراد تبدیل به یه ارز غیرقابل دسترسی می کنه. این در حالی هست که شما می تونین از طریق یه صرافی ارز دیجیتال به میزان مورد نظر خودتون یا بسته به توانایی مالی خودتون از چند هزارم بیت کوین تا چند واحد بیت کوین کامل بخرین و سرمایه گذاری خودتون رو انجام بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 باور اشتباه درباره بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی باورهای اشتباه درباره بیت کوین بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال بیت کوین بگیرین. همونطور که گفتیم، بیت کوین نوعی ارز رمزنگاری شده هست که با رسیدن قیمتش به 13 هزار دلار در اوایل سال 2018 به شهرت و شکوفایی زیادی رسید. این ارز دیجیتال ترکیبی از خلاقیت، پشت سر گذاشتن موانع و کنار زدن واسطه ها در امور مالی و بانکی مختلف که تراکنش های مالی رو در سطحی بین المللی مقدور می ساخت.


نظرات کاربران در مورد 5 باور اشتباه درباره بیت کوین
سوال امنیتی :8+53 = ?