بیت کوین چه مراحلی رو پشت سر گذاشته است؟

1401/10/17
بیت کوین چه مراحلی رو پشت سر گذاشته است؟

می دونین بیت کوین چجوری به وجود اومده؟ آیا می دونین که بیت کوین چه مراحلی را پشت سر گذاشته؟ اصلا می دونین بیت کوین چیه؟؟ بهتره بدونین در طی 10 سال اخیر، هیچ فناوری جدیدی به اندازه بیت کوین در سراسر دنیا شهرت پیدا نکرده. این پول دیجیتال در طی این مدت تونسته در مقاطعی ارزش هر سکه خودش رو از صفر به چند ده هزار دلار برسونه. همین موضوع افراد زیادی رو از سراسر دنیا جذب خرید بیت کوین کرده. پیدایش بیت کوین باعث ایجاد دید جدیدی نسبت به سیستم های مالی، مدیریت و تصمیم گیری در دنیا شده و همین موضوع ایجاد بیش از 10 هزار ارز دیجیتال در حوزه های مختلف رو امکان پذیر کرده.

به بیان ساده بیت کوین نوع پول دیجیتالی جدید هست. شما می تونین این ارز رو مانند تراکنش های بانکی خودتون برای یه شخص دیگه ارسال کنین. با این تفاوت که دیگه بانک ها و موسسه های مالی متمرکز یا حتی دولت ها هم از معاملات شما باخبر نمیشن. تعریف های مختلفی از این کوین ارائه شده که لزوما همه اون ها درست یا کامل نیستن. بیت کوین مراحل زیادی رو تاکنون پشت سر گذاشته. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بیت کوین چه مراحلی رو پشت سر گذاشته؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل طی شده بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این مراحل آشنا بشین.

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ارز دیجیتال بیت کوین رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که بیت کوین چیه؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بیت کوین نوعی ارز مجازی هست که با رسیدن قیمتش به 13 هزار دلار در اوایل سال 2018 به شهرت و شکوفایی زیادی رسید. این ارز دیجیتال ترکیبی بود از خلاقیت، پشت سر گذاشتن موانع قانونی و کنار زدن واسطه ها در امور مالی و بانکی مختلف که تراکنش های مالی رو در سطحی بین المللی مقدور می ساخت. به همین دلیل در مدت کوتاه ظهور خودش تونست توجه زیادی رو به سمت خودش جلب کنه.

جالب اینجاست که بدونین بعد از ارز دیجیتال بیت کوین، رمز ارزهای زیادی پا به دنیا گذاشتن که ویژگی هایی شبیه به اون داشتن و دارن. کریپتوکارنسی ها یا ارزها ویژگی ها و ظرفیت های فوق العاده ای دارن و به همین دلیل هست که با گذشت حدود 10 سال از روی کار اومدن اون ها شهرت زیادی پیدا کردن. ارزهای دیجیتال در بستر شبکه های بزرگی فعالیت می کنند که به اون ها بلاک چین گفته میشه. این شبکه ها کاربران زیادی دارن و نمیشه در داده های اون دخل و تصرف به وجود اورد. گسترده بودن، تعداد زیاد کاربران، نبود امکان تخلف و تقلب در شبکه و نبود ناظری بر شبکه اون رو به محیطی ازاد و تاثیرگذار برای فعالیت های ارتباطی در حوزه های مختلف تبدیل می کنه.

مراحل طی شده بیت کوین چیست؟

مراحل طی شده بیت کوین

ساتوشی ناکاموتو ارز دیجیتال بیت کوین و شبکه اون رو به عنوان راهی برای انجام معاملات بدون نیاز به شخص ثالث به دنیا ارائه کرد. سیستمی که به جای تکیه بر بانک ها یا سایر موسسه های مالی از اثبات رمزنگاری برای حفظ یکپارچگی شبکه استفاده می کنه. ارز دیجیتال بیت کوین مراحل زیادی رو طی کرده تا به یکی از بزرگترین و محبوب ترین ارز دیجیتال بازار تبدیل شده. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مراحل طی شده توسط بیت کوین بپردازیم تا با این مراحل آشنایی داشته باشین.

• سال های قبل از بیت کوین(2009-1998)

یکی از مراحل طی شده توسط بیت کوین، مربوط به سال هایی هست که هنوز بیت کوین راه اندازی نشده بود و به صورت ایده وجود داشت. بهتره بدونین با وجود اینکه ارز دیجیتال بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده هست، ولی قبل از پیدایش بیت کوین هم تلاش هایی برای ایجاد ارزهای آنلاین با استفاده از دفتر کل ایمن شده با رمزگذاری صورت گرفته بود. از بی مانی(B-Money) و بیت گلد(Bit Gold) میشه به عنوان ارزهای قبل از بیت کوین اسم برد که هیچ وقت به صورت کامل توسعه پیدا نکردن.

• ناکاموتو با ایده بیت کوین وارد شد(2008)

یکی دیگه از مراحل طی شده توسط بیت کوین این هست که ساتوشی ناکاموتو با ایده بیت کوین وارد این حوزه شد. مقاله ای به اسم بیت کوین؛ سیستم پرداخت الکترونیکی همتا به همتا در یه گروه ایمیلی با موضوع رمزنگاری توسط فردی ناشناس به اسم ساتوشی ناکاموتو پست شد. ناکاموتو به دنبال غیرمتمرکز کردن و تحول سیستم های مالی سنتی بود و سعی داشت تا با راه اندازی بیت کوین تحول بزرگی در سیستم های مالی به وجود بیاره.

• سرآغاز کار بیت کوین(2009)

یکی دیگه از مراحل طی شده توسط بیت کوین، سراغاز کار بیت کوین هست. جالب اینجاست که بدونین نرم افزار ارز دیجیتال بیت کوین برای اولین بار در دسترس عموم مردم قرار گرفت و مکانیزم استخراج بیت کوین با ثبت بلاک پیدایش به شکل رسمی شروع شد. به این ترتیب، ماینرها به وجود اومدن تا تراکنش های بیت کوین رو تایید کرده و در برابر انجام این کارها پاداش هایی به دست بیارن.

• بیت کوین در مقابل پیتزا(2010)

بیت کوین در مقابل پیتزا

یکی دیگه از مراحل طی شده توسط بیت کوین، بیت کوین در مقابل پیتزا هست. از اونجایی که بیت کوین تا این لحظه معامله واقعی نداشت و فقط استخراج شده بود پس معمولا ارزش گذاری این دارایی نوظهور هم غیرممکن بود. در سال 2010 شخصی تصمیم گرفت که برای اولین بار از بیت کوین برای خرید پیتزا استفاده کنه. نتیجه این معامله مبادله 10.000 بیت کوین در برابر پیتزا بود. 10 هزار بیت کوینی که امروزه میلیون ها دلار ارزش داره و هر کسی این میزان بیت کوین داره به عنوان نهنگ بیت کوین شناخته میشه.

• ظهور رقبای بیت کوین(2011)

یکی دیگه از مراحل طی شده توسط بیت کوین، ظهور رقبای بیت کوین بود. با افزایش محبوبیت و مقبولیت بیت کوین و ایده ارزهای غیرمتمرکز و رمزنگاری شده، ارزهای دیجیتال دیگه ای هم به عنوان جایگزین برای بیت کوین ایجاد و به بازار عرضه شدن. رمز ارزهایی که به عنوان آلت کوین شناخته میشن و به دنبال بهبود نواقص بیت کوین هستن. از جمله از این رمز ارزها می تونیم به اتریوم، سولانا، ریپل و.... اشاره کنیم.

• کلاهبرداری و سرقت با بیت کوین(2014)

یکی دیگه از مراحلی که بیت کوین طی کرده، کلاهبرداری و سرقت با بیت کوین بود. از اونجایی که بیت کوین با هدف ناشناس بود تراکنش ها و معمولا عدم کنترل نهادهای مرکزی طراحی شده هست، از همون ابتدا هدف جذاب و پرسود برای مجرمان و سارقان بود. در ژانویه 2014 بزرگترین و معروف ترین صرافی ارز دیجیتال بیت کوین دنیا به اسم Mt.Gox آفلاین شد و 850 هزار بیت کوین ناپدید شد و از بین رفت.

• بلوغ بازار و سقف های قیمتی جدید(2017)

یکی دیگه از مراحلی که بیت کوین طی کرده، بلوغ بازار و سقف های قیمتی جدید بود. با بلوغ رسیدن ارز دیجیتال بیت کوین و پذیرش هرچه بیشتر بیت کوین قله های جدید قیمتی روز به روز در نوردیده شدن. برای اولین بار در سال 2017 بیت کوین به سقف قیمتی خودش یعنی 19400 دلار رسید و بعد از 3 سال کم فارغ از سال 2020 یه روند صعوی قوی شروع شد و در نوامبر 2021 بیت کوین به قیمت 68 هزار دلار برسه و سقف جدیدی رو برای خودش ثبت کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بیت کوین چه مراحلی رو پشت سر گذاشته؟ اطلاعاتی 

در مورد ارز دیجیتال بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل طی شده بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این مراحل آشنا بشین. همونطور که گفتیم، بیت کوین نوعی ارز مجازی هست که با رسیدن قیمتش به 13 هزار دلار در اوایل سال 2018 به شهرت و شکوفایی زیادی رسید. این ارز دیجیتال ترکیبی بود از خلاقیت، پشت سر گذاشتن موانع قانونی و کنار زدن واسطه ها در امور مالی و بانکی مختلف که تراکنش های مالی رو در سطحی بین المللی مقدور می ساخت.


نظرات کاربران در مورد بیت کوین چه مراحلی رو پشت سر گذاشته است؟
سوال امنیتی :3+56 = ?