نگاهی به نکته های مثبت تتر

1401/10/17
نگاهی به نکته های مثبت تتر

از اونجایی که خیلی از افراد به دلیل افزایش قیمت ارزهای دیجیتال به اون ها علاقه مند هستن، این سوال به وجود میاد که کدوم ارز دیجیتال در آینده قیمت ثابتی خواهد داشت، بدون پامپ و دامپ و حتی بدون حباب خواهد بود؟ در مورد تتر باید بگیم که داشتن اون بیشتر مثل داشتن یه سپرده بانکی هست. با این تفاوت که سود 0 درصد به شما میده. خب پس اگه تتر نسبت به بقیه ارزهای دیجیتال ریسکی تر هست و هیچ احتمالی برای افزایش قیمت تتر نیست، پس چرا اصلا از اون استفاده می کنیم؟! در پاسخ باید بگیم که این رمز ارز به دلیل شباهتش به ارزهای فیات برای تریدرها و سرمایه گذاران خیلی مفید و کاربردی هست.

تتر یکی از محبوب ترین استیبل کوین های موجود در بازار هست. این ارز دیجیتال نوعی استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات محسوب میشه و معروف ترین پشتوانه ای که از اون استفاده می کنه، دلار آمریکا هست. این ارز جوری طراحی شده که همیشه برابر با یک دلار آمریکا باشه. نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر! این ارز دیجیتال در خیلی از بلاک چین های مختلف وجود داره و در چند سال گذشته افزایش حجم معاملات و بهبود نقدینگی رو تجربه کرده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله نگاهی به نکته های مثبت تتر، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر به شما ارائه کنیم و به بررسی نکته های مثبت تتر بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای استفاده از اون بگیرین.

آشنایی با ارز دیجیتال تتر

آشنایی با ارز دیجیتال تتر

تتر نوعی ارز دیجیتال هست که به عنوان استیبل کوین شناخته میشه. ارز دیجیتال تتر توسط شرکت Tether Limited ایجاد شد تا به عنوان دلار دیجیتال در حوزه کریپتوکارنسی ها عمل کنه. هر توکن به ارزش 1 دلار آمریکا و با پشتوانه 1 دلار ذخایر فیزیکی هست. تتر روزانه توسط میلیون ها کاربر بلاک چین برای معامله کاهش ریسک و تراکنش در شبکه های مختلف بلاک چین بدون نیاز به یه واسطه شخص ثالث مورد استفاده قرار می گیره. با این حال با وجود اینکه تتر یه انتخاب محبوب در بازارهای ارزهای دیجیتال هست، به دلیل نقش ادعایی این شرکت در دستکاری قیمت بیت کوین و عدم مدیریت درست ذخایر اون سابقه ای بحث برانگیز داره.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال تتر یکی از محبوب ترین و معروف ترین رمز ارزهای بازار هست که بیشتر معامله گران و تریدرهای بازار باهاش سروکار دارن. این ارز به عنوان واسطی بین پول های فیات رایج مثل دلار و یورو و بازار ارزهای دیجیتال عمل می کنه. قیمت تتر در طول زمان ثابت و همواره برابر با یک دلار آمریکا هست. همچنین تتر نوعی ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین هست که برای خودش شبکه اختصاصی نداره و بر روی سایر شبکه های موجود در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنه. از جمله از این شبکه ها می تونیم به شبکه اتریوم، ترون، پالیگان، سولانا و... اشاره کنیم. شما می تونین با استفاده از این شبکه ها تراکنش های خودتون رو انجام بدین.

نکات مثبت تتر کدامند؟

نکات مثبت تتر کدامند؟

همونطور که گفتیم، تتر نوعی ارز دیجیتال بر بستر بلاک چیت هست که ارزش سکه های در گردش اون ثابت و برابر با تعداد ارزهای فیات رایج مثل دلار و یورو هست. پشتوانه ارز دیجیتال تتر مقدار پول فیاتی هست که توسط شرکت تتر در موسسه ها ذخیره شده. بنابراین، به ازای هر تتر ایجاد شده در شبکه، ارزش دلاری اون در موسسه ذخیره میشه. البته اخیرا به جای ذخیره دلاری، شرکت از اوراق و سرمایه گذاری های خودش هم به عنوان پشتیبان تترهای ایجاد شده استفاده می کنه. تتر نکات مثبت زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مثبت تتر بپردازیم تا با این نکات آشنا بشین.

• کوتاه بودن زمان انجام تراکنش

یکی از نکته های مثبت تتر، کوتاه بودن زمان انجام تراکنش هست. واریز و برداشت دلار به شکل عادی در صرافی های خارجی روندی زمان بر هست و به طور متوسط برای پردازش اون ها 1 تا 4 روز کاری زمان لازم هست. اگه هم واریز و برداشت شما با تعطیلی بانک ها یا آخر هفته مصادف بشه به این زمان اضافی میشه. در عوض این ارز دیجیتال تراکنش ها رو در عرض چند دقیقه انجام میده.

• پایین بودن کارمزد تراکنش

یکی دیگه از نکته های مثبت تتر، پایین بودن کارمزد تراکنش هاست. تراکنش ها در شبکه سوییفت خیلی گرون تموم میشن. کارمزد هر تراکنش در این شبکه بیش از 20 دلار و به طور متوسط 30 دلار هست. گذشته از این، از پولی که صرافی مورد نظر ساپورت نمی کنه استفاده کنین بانک، هزینه های سنگینی برای تبدیل پول و انتقال به خارج از کشور از شما کم می کنه و درصدی از پولتون رو به عنوان کارمزد بر می داره.

مقاله پیشنهادی: 11 شبکه انتقال تتر را بشناسید

• وجود ثبات قیمتی

یکی دیگه از نکته های مثبت تتر، وجود ثبات قیمتی هست. ارزهای دیجیتال به بی ثباتی مشهور هستن. معامله یه ارز بی ثبات با یه ارز دیگه، پیچیدگی و ریسک زیادی رو به وجود میاره. به همین دلیل کار کردن با یه استیبل کوین راحت تر هست. ارز دیجیتال تتر نوسانات قیمتی کمی داره و به دلیل داشتن پشتوانه خودش، قیمت اون همیشه برابر با 1 دلار آمریکا هست که از سرمایه شما در مقابل نوسانات بازار محافظت می کنه.

• در حاشیه بودن

یکی دیگه از نکته های مثبت تتر، در حاشیه بودن تتر هست. بیشتر مواقع بهترین موقعیت برای معامله در بازار هیچ موقع هست. بذارین بگیم شما حس می کنین قیمت ارز دیجیتالی که دارین به صورت ناپایداری بالا هست. الان بهترین کار این هست که خیلی زود پول خودتون رو نقد کنین. یعنی ارز دیجیتال خودتون رو بفروشین و منتظر ریزش و سقوط قیمتی اون ارز دیجیتال بمونین تا دوباره اون رو بخرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نگاهی به نکته های مثبت تتر، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر به شما ارائه کنیم و به بررسی نکته های مثبت تتر بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای استفاده از اون بگیرین. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر یکی از محبوب ترین و معروف ترین رمز ارزهای بازار هست که بیشتر معامله گران و تریدرهای بازار باهاش سروکار دارن. این ارز به عنوان واسطی بین پول های فیات رایج مثل دلار و یورو و بازار ارزهای دیجیتال عمل می کنه. تتر نکته های مثبتی داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد نگاهی به نکته های مثبت تتر
سوال امنیتی :1+52 = ?