اجرای قانون افزایش بار مالیاتی ماینرهای دیجیتال در قزاقستان

1401/04/22
اجرای قانون افزایش بار مالیاتی ماینرهای دیجیتال در قزاقستان

قاسم ژومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان در راستای اصلاح قوانین مالیات کشور لایحه ای را امضا و براساس قانون مالیاتی جدید نرخ مالیات استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال را افزایش داده است. نرخ مالیات دولتی به مقدار و میانگین هزینه برق مصرفی استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین بستگی خواهد داشت.

طبق قانون جدید؛ نرخ مالیاتی دقیق بر اساس میانگین قیمت برق مصرفی برای ماینینگ در یک دوره مالیاتی مشخص تعیین خواهد شد. همچنین مزارع ماینینگی که از انرژی الکتریکی تولید شده از منابع تجدیدپذیر استفاده می کنند، بدون توجه به برق مصرفی، کمترین نرخ مالیات را پرداخت خواهند نمود. 

قانون دریافت مالیات بر درآمد ماینینگ ارزهای دیجیتال از 1 ژانویه 2022 پس از کسری برق داخلی کشور اجرایی شده است. علت این کمبود، هجوم ماینرهای دیجیتال چینی پس از تصمیم جمهوری خلق چین برای ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال در می 2021 بوده است.

محدودیت ماینینگ ارزهای دیجیتال در قزاقستان

قزاقستان نیز پیش از این تلاش کرده است استخراج ارزهای دیجیتال را محدود کند، از این رو محدودیت‌ هایی برای تامین برق در ماه ‌های سرد سال بر ماینرها اعمال کرده و بسیاری از تأسیسات ماینینگ در سراسر کشور را تعطیل کرده است.

محدودیت های اعمال شده از سوی دولت قزاقستان برخی از شرکت های دیجیتال را مجبور به نقل مکان کرده است. بسیاری از ماینرها نیز بخش قابل توجهی از تجهیزات خود را به خارج از کشور منتقل کرده اند.

در ماه فوریه، رئیس جمهور توکایف به مقامات مربوطه دستور داد تا تمام ماینرهای ارز دیجیتال فعال در قزاقستان را شناسایی و مالیات آنها را افزایش دهند. حسابرسان ایالتی از آن زمان تاکنون با شناسایی شرکت های ماینینگ، مالیات مربوطه را دریافت و به بودجه کشور اضافه کرده اند.

همزمان با این اقدام، دولت قزاقستان اعلام کرد که در حال آماده شدن برای افزایش مالیات ماینرهاست. بر اساس اظهارات رسمی دولت، انتظار می رود قوانین مالیاتی جدید بار شبکه برق را بهبود داده و از مصرف برق تولید داخل برای ماینینگ جلوگیری نماید.

قوانین ارزهای دیجیتال در قزاقستان

در جولای سال 2020 قزاقستان استخراج ارزهای دیجیتال را به عنوان یک فعالیت تجاری رسمی به رسمیت شناخت. در سال ‌های اخیر، قزاقستان به عنوان یکی از پیشرو های جهانی در ماینینگ ارزهای دیجیتال بوده است.

یکی از دلایل این افزایش، سیاست دولت برای تشویق ماینرهای ارزهای دیجیتال برای ایجاد ماینینگ در قزاقستان بوده است. در نتیجه تلاش دولت هم اکنون 6.17 درصد از ارز دیجیتال جهان در قزاقستان استخراج می شود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اجرای قانون افزایش بار مالیاتی ماینرهای دیجیتال در قزاقستان
سوال امنیتی :1+46 = ?