افزایش ترس از تورم و رکود با انتشار گزارش فدرال رزرو

1401/04/23
افزایش ترس از تورم و رکود با انتشار گزارش فدرال رزرو

با انتشار کتاب بژ فدرال رزرو در اواخر روز چهارشنبه 13 جولای درخصوص شاخص قیمت مصرف کننده CPI، ترس از تورم و رکود افزایش یافته و چند ایالت فدرال رزرو نشانه هایی از رکود داشته اند، با این حال براساس نظرسنجی اقتصادی فدرال رزرو، اقتصاد از زمان آخرین گزارش در اواسط ماه می با سرعتی متوسط در حال رشد می باشد.

کتاب بژ (Beige Book) که به طور رسمی تر، خلاصه تفسیر شرایط اقتصادی کنونی نامیده می شود، گزارشی است که توسط هیئت فدرال رزرو ایالات متحده هشت بار در سال منتشر می شود. این گزارش قبل از جلسات کمیته بازار آزاد فدرال منتشر می شود. این گزارش نیز قبل از نشست 26-27 جولای فدرال رزرو منتشر شده است.

در این گزارش آمده است: مشابه گزارش قبلی، چشم ‌انداز رشد اقتصادی آتی عمدتاً در میان چند ایالت منفی بوده و احتمالا اقتصاد طی شش تا دوازده ماه آینده کندتر خواهد شد. همچنین براساس گزارش، تقاضا در بخش های مانند چوب و فولاد تعدیل شده، اما در مواد غذایی، انرژی و سایر کالاها افزایش قابل توجهی داشته است. طبق اظهارات شرکت های بزرگ غذایی، افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی در بازار باعث تورم بیشتری خواهد شد.

طبق گزارش فدرال رزرو؛ چندین ایالت نگرانی های خود را در خصوص کاهش تقاضای آتی و رکود اقتصادی اظهار داشته اند، با این حال، قیمت ‌گذاری ثابت بوده و تنها در برخی بخش‌ های حمل و نقل عمومی افزایش قیمت قابل ‌توجهی مشاهده شده است. براساس گزارش احتمالا فشارهای قیمتی حداقل تا پایان سال ادامه خواهند داشت.

نگرانی از رکود اقتصادی ایالات متحده

نگرانی های ناشی از رکود اخیرا همزمان با کاهش تقاضای مصرف ‌کننده و سرمایه ‌گذاری های داخلی افزایش یافته است. اقتصاد در سه ماهه اول 1.6 درصد کاهش داشته است. طبق استدلال فدرال رزرو آتلانتا، کاهش تولید ناخالص داخلی 1.2 درصدی در سه ماهه دوم، مطابق با تعریف رکود اقتصادی است.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، بعدازظهر روز چهارشنبه اظهار داشت که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزو بیش از مقدار تعیین شده وجود خواهد داشت. به نقل از رویترز، رئیس فدرال رزرو آتلانتا اظهار داشته است که افزایش 100 واحدی می تواند روی میز نشست 26 تا 27 جولای فدرال رزو باشد.

براساس اظهارات کارشناسان؛ رکود منجر به بیکاری بیشتر، کاهش دستمزد و درآمدهای کمتر خواهد شد. آموزش، سرمایه ‌گذاری‌ های خصوصی و فرصت‌ های اقتصادی احتمالاً در رکود کنونی آسیب خواهند دید و اثرات آن طولانی ‌مدت خواهد بود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزایش ترس از تورم و رکود با انتشار گزارش فدرال رزرو
سوال امنیتی :9+61 = ?