امضای قانون ممنوعیت پرداخت دیجیتال در روسیه توسط پوتین

1401/04/25
امضای قانون ممنوعیت پرداخت دیجیتال در روسیه توسط پوتین

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، لایحه ای را برای ممنوعیت پرداخت با دارایی های مالی دیجیتال، DFA امضا کرده است. این قانون اپراتورهای صرافی های دیجیتال را موظف می کند تا از پردازش تراکنش‌ های داخلی جانشین های پولی خودداری نمایند.

براساس گزارش پورتال خبری تجاریRBC ، لایحه اخیر که توسط رئیس جمهور قانونی اعلام شده است، محدودیت های مستقیمی را برای استفاده از دارایی های مالی دیجیتال،DFA به عنوان وسیله پرداخت در داخل کشور اعمال خواهد نمود. این ممنوعیت در مورد حقوق سود دیجیتال سودمند،UDR نیز اعمال خواهد شد.

روسیه هنوز به طور جامع ارزهای دیجیتال را تنظیم نکرده است، اما قانون "در مورد دارایی های مالی دیجیتال" که در ژانویه 2021 لازم الاجرا شد، دو اصطلاح قانونی را معرفی کرده است. براساس اظهارات مقامات روسی، دارایی های مالی دیجیتال،DFA شامل ارزهای دیجیتال است،UDR نیز برای توکن های مختلف اعمال خواهد شد.
قانونگذاران روسیه در پاییز امسال لایحه جدید "در مورد ارز دیجیتال" را بررسی خواهند نمود و این قانون با اهداف پر کردن شکاف های نظارتی قانون پیشین و به عنوان مکمل قانونی در نظر گرفته خواهد شد.

پیشینه لایحه تصویب شده کنونی

قانونی که اکنون توسط ولادمیر پوتین تصویب شده است، در 7 ژوئن توسط آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی، در دومای دولتی، مجلس عوام روسیه ثبت و یک ماه بعد به تصویب رسید. با این حال تا کنون قانون روسیه به صراحت پرداخت با دارایی های دیجیتال را ممنوع نکرده بود، اگرچه جانشین های پولی ممنوع می باشند و روبل به عنوان تنها ارز قانونی تضمین شده در نظر گرفته می شود.

لایحه مبادله دارایی های مالی دیجیتال، DFA خدمات پرداخت داخلی را غیرقانونی کرده است و گزینه های پرداخت خارجی دارایی های مالی دیجیتال در قوانین فدرال بررسی و تنظیم شده است و موسسات مالی دیجیتال موظف به رعایت قوانین مربوطه خواهند بود.

در بحبوحه گسترش محدودیت ‌های مالی اعمال شده به عنوان بخشی از تحریم ‌های همه جانبه ایالات متحده و اروپا، پیشنهاد قانونی کردن پرداخت ‌های دیجیتال در مقیاس کوچک در تجارت خارجی با شرکای روسیه، در مسکو مورد حمایت قرار گرفته است.

در کنار ممنوعیت پرداخت ‌های مستقیم با دارایی‌ های مالی دیجیتال، این قانون همچنین اپراتورهای پلتفرم ‌های ارائه‌ دهنده خدمات مبادلاتی را ملزم می‌کند تا هرگونه تراکنش‌ هایی دیجیتال داخلی با جایگزینی روبل روسیه را نیز به عنوان ابزار پرداخت ممنوع کنند.

قانون جدید 10 روز پس از انتشار در روزنامه دولت روسیه لازم الاجرا خواهد شد. براساس گزارش RBC به نقل از کارشناسان حقوقی روسی قانون جدید احتمالا شامل معافیت هایی خواهد بود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد امضای قانون ممنوعیت پرداخت دیجیتال در روسیه توسط پوتین
سوال امنیتی :1+79 = ?