ایجاد چارچوب تبادل خودکار اطلاعات جهانی برای ارزهای دیجیتال

1401/04/26
ایجاد چارچوب تبادل خودکار اطلاعات جهانی برای ارزهای دیجیتال

وزیر دارایی هند در نشست بالی، اندونزی از کشورهای G20 خواسته است تا ارزهای دیجیتال را در چارچوب تبادل خودکار اطلاعات قرار دهند. پیش از این بیش از 100 کشور استاندارد گزارش دهی مشترک را تحت این چارچوب پذیرفته اند.

وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، روز جمعه 16جولای در جریان نشست مقامات مالی G20 درباره مالیات و توسعه در بالی، اظهار داشته است که نهادهای دیجیتال تنها با هدف فرار مالیاتی از طریق سرمایه‌ گذاری در دارایی‌ های دیجیتال ایجاد شده ‌اند.

همچنین از آنجایی که توسعه چارچوب گزارش ‌دهی دارایی ‌های دیجیتال در حال توسعه است، وزیر دارایی هند از G20 خواسته تا امکان تبادل خودکار اطلاعات، AEOI در رابطه با سایر دارایی‌ های دیجیتال را تحت پوشش استانداردهای گزارش ‌دهی مشترک،CRS قرار دهند.

هدف تبادل خودکار اطلاعات،AEOI کاهش فرار مالیاتی جهانی است. استاندارد گزارش دهی مشترک،CRS نیز یک استاندارد اطلاعاتی برای تبادل خودکار اطلاعات می باشد. این چارچوب نظارتی در پاسخ به درخواست G20 توسعه یافته و در جولای 2014 توسط شورای همکاری اقتصادی و توسعه،OECD تصویب شده است.

براساس توضیحات شورای همکاری اقتصادی و توسعه استاندارد گزارش دهی مشترک یاCRS از کشورها خواسته تا اطلاعات را از مؤسسات مالی خود جمع آوری کرده و به طور خودکار اطلاعات دریافتی خود را با سایر کشورهای هم پیمان به صورت سالانه مبادله نمایند.

تعهد بیش از 100 کشور به استاندارد گزارش دهی مشترک، CRS 

طبق اظهارات وزیر دارایی هند، تا کنون بیش از 100 کشور متعهد به تبادل اطلاعات حساب های مالی تحت استانداردهای گزارش دهی مشترک شده اند. با این حال، برخی از کشورها مبادله اطلاعات مالی خود را تحت این چارچوب آغاز نکرده اند. وزیر دارایی هند تاکید کرد پایبند بودن به استاندارد گزارش دهی مشترک شفافیت مالی جهانی را گسترش خواهد داد و کشورهای متعهد با ریسک های مالی کمتری روبرو خواهند بود.

پیشنهاد وزیر دارایی هند جزء دستور کار نشست بالی بوده و مورد توافق اکثریت اعضاء G20 قرار گرفته است. به گفته وزیر دارایی هند؛G20 به عنوان یک کاتالیزور کشورهای متعهد برای تبادل خودکار اطلاعات، می ‌تواند تلاش‌ های جهانی علیه فرار مالیاتی را تقویت نماید.

طبق توافق روسای G20، با گسترش مبادلات فرامرزی در سراسر جهان و افزایش چالش های مرتبط، سازمان های مالیاتی با همکاری یکدیگر باید بر روند مبادلات نظارت نمایند.

یکی از جنبه ‌های نظارتی تجهیز سازمان های مالیاتی به ابزارهای قانونی و فن آوری اطلاعات لازم برای تأیید انطباق مالیات دهندگان می باشد. افزایش همکاری بین مقامات مالیاتی از طریق تبادل خودکار اطلاعات، AEOI از جمله موارد پیشنهادی بوده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ایجاد چارچوب تبادل خودکار اطلاعات جهانی برای ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :4+47 = ?