نتایج گزارش ژوئن و اقدامات فدرال رزرو در راستای مهار تورم

1401/04/25
نتایج گزارش ژوئن و اقدامات فدرال رزرو در راستای مهار تورم

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده بر تعهد بی قید و شرط خود برای مقابله با تورم و قیمت های بالا تاکید کرده است. با این حال، فدرال رزرو برای دومین ماه متوالی تحت فشار است تا در مواجهه با تورم فزاینده از سیاست های پولی خود دست بکشد، از سوی دیگر؛ بسیاری از فعالان بازار اظهار داشته اند که بانک مرکزی ایالات متحده در نشست 26-27 جولای خود نرخ بهره را تا 1 درصد افزایش خواهد داد.

قیمت‌ مصرف‌ کننده در اکثر کالاها و خدمات در ژوئن افزایش یافته و افزایش سالانه خود را به 9.1 درصد رسانده است که بزرگترین جهش از نوامبر 1981 بوده است. این پیش‌ بینی حتی از تهاجمی ‌ترین پیش ‌بینی ‌های اقتصاددانان هم فراتر رفته و یکی دیگر از تحولات نامطلوب فدرال رزرو بوده است.

همچنین با توجه به اینکه سیاست گذاران سیگنال های واضحی را به بازارها ارسال کرده اند که قصد دارند در نشست بعدی خود که در 27 جولای به پایان می رسد، نرخ بهره را 0.5 یا 0.75 درصد افزایش دهند، ارتباطات فدرال رزرو با سرمایه گذاران احتمالا تنش های بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

اظهارات جمعی از قانونگذاران در خصوص افزایش نرخ بهره

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، روز چهارشنبه 13 جولای اظهارداشته است که احتمال افزایش 1 درصدی وئجود خواهد داشت. اظهارات وی باعث نگرانی سرمایه گذاران باز های مالی شده است. همچنین در مصاحبه ای با بلومبرگ در روز چهارشنبه، لورتا مستر، رئیس شعبه کلیولند و یکی از اعضای رای دهنده فدرال رزرو، احتمال افزایش 1 درصدی را تایید کرده است.

همچنین روز چهارشنبه 13 جولای، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، به نیویورک تایمز گفت که محتمل ترین وضعیت افزایش 0.75 درصد دیگر است، با این حال احتمال افزایش یک درصدی کامل نیز در محدوده احتمالات خواهد بود.

با توجه به گزارش تورم ژوئن، گروهی از اقتصاددانان اظهار داشته اند که فدرال رزرو در موقعیتی است که برای حفظ اعتبار و بازگرداندن ثبات قیمت ها باید راهی برای تشدید یا تغییر سیاست های پولی خود بکند. سارا هاوس، اقتصاددان ارشد ولز فارگو، افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره را به عنوان یک کف افزایش در نظر گرفته است.
جولیان ریچرز، اقتصاددان مورگان استنلی، با اشاره به اینکه انتظارات بلندمدت از 2 درصد فدرال رزرو نادیده گرفته نشده است و احتمالا فدرال رزرو نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش خواهد داد. با این حال، خطر افزایش تورم به اندازه ای بزرگ است که احتمالا مقامات را مجبور به یک حرکت بزرگتر خواهد کرد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نتایج گزارش ژوئن و اقدامات فدرال رزرو در راستای مهار تورم
سوال امنیتی :3+64 = ?