کمبود نیروی متخصص در صنعت بلاک چین ویتنام

1401/04/26
کمبود نیروی متخصص در صنعت بلاک چین ویتنام

براساس گزارش رسانه های محلی ویتنام، بخش پررونق بلاک چین ویتنام با کمبود جدی متخصصان روبرو شده است. با وجود جمعیت زیادی از مهندسان نرم‌ افزار در کشور، متخصصان بلاک چین کمتر از یک پنجم تقاضای فعلی را برآورده می ‌کنند و بیزینس ها در حال جذب نیروی متخصص از خارج از کشور می باشند.
براساس گزارش پرتال خبری Bizhub، ویتنام با کمبود منابع انسانی روبرو است که مانع پیشرفت و توسعه پروژه های بلاک چین شده است. ویتنام، کشوری در آسیای جنوب شرقی دارای تعداد زیادی توسعه دهنده نرم افزاری توانمند است، اما تعداد کمی از آنها دارای شرایط لازم برای فن آوری های بلاک چین می باشند.

Trinh Ngoc Duc، مدیر اجرایی شرکتی که بازی Fight of the Ages را توسعه داده است، اظهار داشته است که کمبود نیروی متخصص روند استخدام شرکتهای دیجیتال را مختل کرده است با این حال موسسات آموزشی ویتنام نیز برنامه خاصی برای آموزش نیروی متخصص در حوزه بلاک چین ندارند.

توقف پروژه های بلاک چینی با وجود فقدان نیروی متخصص

براساس اظهارات وی؛ کمبود برنامه نویسان با تجربه بلاک چین بر روند توسعه محصول تأثیر گذاشته و بسیاری از پروژه ها بلاک چینی در مسیر توسعه متوقف شده اند. همچنین کمبود متخصص بلاک چین در حال حاضر در بسیاری از صنایع مالی، آموزشی، پزشکی و کشاورزی تاثیر گذاشته و بیش از 50 بخش اقتصادی با حدود 600 پروژه متوقف شده اند.

مدیر عامل شرکت بلاک چینی Jobhopin در تایید سخنان وی اظهار داشته است که متخصصان موجود نیز تنها بین 15 تا 20 درصد از تقاضا شرکت های بلاک چینی را برآورده می کنند. با این حال او اظهار داشت که بازار تشنه برنامه نویسان بلاک چین است و رقابت برای استخدام کارشناسان بلاک چین در ویتنام بالاست و شرکت های بلاک چین ویتنامی مجبور به جذب کارشناسان خارجی از امارات متحده عربی، هند، کره جنوبی و اروپا می باشند.

وی معتقد است که در کنار برگزاری دوره های آموزشی در دانشگاه های ویتنامی؛ مراکز نوآوری و استارت آپ های موفق باید دوره های کوتاه مدتی را برای علاقمندان این حوزه برگزار کرده و متخصصان بیشتری را جذب همکاری های آموزشی و بین المللی نمایند.

طبق نظرسنجی پلتفرم استخدامی Vietnamworks؛ از میان بیش از 1000 مهندس شاغل صنعت فن آوری اطلاعات، مهندسان بلاک چین بالاترین حقوق را دریافت می کنند. با این حال ویتنام تنها کشوری نیست که در یافتن متخصصان حوزه بلاک چین با مشکلاتی مواجه است. با توجه به شبکه ‌های اجتماعی حرفه ‌ای لینکدین، آگهی ‌های شغلی با کلمه کلیدی «بلاک چین» در ایالات متحده تقریباً 400 درصد در سال 2020-21 افزایش یافته است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کمبود نیروی متخصص در صنعت بلاک چین ویتنام
سوال امنیتی :8+99 = ?