کاهش ارزش رگ حیاتی اکوسیستم دیجیتال، تتر همزمان با مارکت نزولی

1401/04/28
کاهش ارزش رگ حیاتی اکوسیستم دیجیتال، تتر همزمان با مارکت نزولی

قیمت ارزهای دیجیتال در حال کاهش و نگرانی در مورد آسیب پذیری مارکت دیجیتال در حال افزایش است، تتر؛ شرکتی که ارز همنام آن محور اصلی تجارت ارزهای دیجیتال در سراسر جهان است، با فشار شدید تنظیم‌ کننده‌ ها، سرمایه ‌گذاران، اقتصاددانان مواجه است، براساس اظهارات کارشناسان شواهد نشان می دهد که استیبل کوین تتر در مسیر کاهش قرار گرفته است.

براساس اظهارات هیلاری آلن، کارشناس امور مالی در دانشگاه امریکن، تتر رگ حیاتی اکوسیستم دیجیتال است و اگر سقوط کند کل سیستم ارزهای دیجیتال از بین خواهد رفت.
تتر صادرکننده غالب استیبل کوین ها و متصل به دلار آمریکا است و برخلاف ارزهای دیجیتال که ارزش پولی آنها در نوسان است، برای حفظ قیمت توسط ذخایر زیادی از وجوه یا سایر دارایی های مالی پشتیبانی می شود و این ثبات به معامله‌ گران ارزهای دیجیتال اجازه می ‌دهد تا تراکنش‌ های ایمن و قابل پیش ‌بینی تری را بدون اتکا به بانک ‌ها یا سایر رگولاتورهای مالی انجام دهند.

با این حال طبق گفته منتقدان، رکود اقتصادی جهانی یا ورشکستگی شرکت های ارزهای دیجیتال می ‌تواند جرقه سقوط دلار و تتر را همزمان روشن نماید و بازار مارکت ارزهای دیجیتال با از دست دادن میلیون ها دلار از بین برود. برای نمونه؛ با کاهش شدید ارزهای دیجیتال در ماه گذشته، سیل سرمایه گذاران تترهای خود را با دلار مبادله کردند و شرکت مجبور شد حدود یک هشتم ذخایر خود یا 10 میلیارد دلار را در طول یک هفته و نیم تخلیه و پرداخت نماید.

در همین حین تتر برای مدت کوتاهی تا زیر یک دلار کاهش یافت. با این حال، در نهایت تتر اعلام کرد که تقاضای سرمایه گذاران را برآورده کرده و بحران را پشت سر گذاشته است. سپس با اعلام ورشکستگی سلسیوس، سرمایه گذاران بیش از 1.6 میلیارد دلار از ذخایر تتر را تخلیه کرده اند.

طبق اظهارات استاد اقتصاد دانشگاه راتگرز؛ تتر تاکنون وثیقه کافی برای جبران ضرر سرمایه گذاران را داشته است، اما این بدان معنا نیست که آنها بتوانند دور بعدی ورشکستگی را تحمل نمایند و احتمالا آغار بحران دیگری برای تتر پایان بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود. هر واحد از تتر در حال حاضر با 0.999854 دلار معامله می شود.

تنظیم مقررات استیبل کوین ها

با این حال، تتر همچنان محبوب ترین استیبل کوین مارکت دیجیتال است. اما طی ماه گذشته، تعداد تترهای در گردش بیش از 7 درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر براساس ادعای تتر درخصوص پشتیبانی کامل توسط دلار آمریکا، سال گذشته، توشط لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک تکذیب شده است.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده ماه گذشته از قانونگذاران خواسته است تا در خصوص تنظیم مقررات استیبل کوین ها اقدام نمایند. علاوه بر قانون گذاران ایالات متحده رگولاتورهای جهانی هو اکنون در حال بررسی مقررات مربوط به استیبل کوین می باشند. 

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش ارزش رگ حیاتی اکوسیستم دیجیتال، تتر همزمان با مارکت نزولی
سوال امنیتی :1+30 = ?