معرفی مجموعه NFT کریپتوپانک (ویژگی های مجموعه CryptoPunks)

1401/06/09


ما سعی می کنیم در مقاله معرفی مجموعه NFT کریپتوپانک، اطلاعاتی در مورد مجموعه CryptoPunks برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های کالکشن کریپتوپانک بپردازیم و نحوه خرید NFT کریپتوپانک رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین این NFT ها رو بخرین.

امروزه بازار توکن های غیر مثلی به یکی از محبوب ترین روش های کسب درآمد تبدیل شده و سرمایه گذاران و افراد زیادی وارد بازار توکن های غیر مثلی شده و اقدام به سرمایه گذاری و خرید NFT کریپتوپانک کردن. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با سرمایه گذاری و خرید NFT ها سود به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم رایج در این بازار آشنایی داشته باشین.

جالب اینجاست که بدونین قیمت توکن های NFT در سال های اخیر رشدهای قیمتی زیادی رو تجربه کرده و همین موضوع باعث شده تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

همچنین به دلیل جذابیت و منحصر به فرد بودن این توکن ها، افراد مشهور و سلبریتی زیادی نیز وارد بازار توکن های غیر مثلی شده و NFT خریدن و اون ها رو در تصویر پروفایل خودشون قرار دادن. از جمله از این افراد می تونیم به جاستین بیبر اشاره کنیم. به این ترتیب، شما نیز می تونین اقدام به خرید توکن های NFT کنین و تصاویر NFT های خریداری شده خودتون رو به عنوان تصویر پروفایل خود قرار بدین.

با افزایش محبوبب بازار توکن های غیر مثلی، مجموعه های NFT زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و خصوصیات خاص خودشون مورد استقبال قرار گرفتن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله معرفی مجموعه NFT کریپتوپانک، اطلاعاتی در مورد مجموعه Cryptopunks برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های کالکشن کریپتوپانک بپردازیم و نحوه خرید NFT کریپتوپانک رو برای شما یاد بدیم.

مجموعه NFT کریپتوپانک چیست؟

مجموعه ان اف تی کریپتوپانک چیست

اگه در بازار ارزهای دیجیتال یا توکن های غیر مثلی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مجموعه کریپتوپانک رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این کالکشن به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که مجموعه NFT کریپتوپانک چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که مجموعه NFT یکی از پیشگامان شناخته شده در بازار توکن های غیر مثلی هست، چون یکی از اولین مجموعه های توسعه یافته در بلاک چین اتریوم محسوب میشه که از زمان راه اندازی تاکنون محبوبیت زیادی به دست آورده. نکته قابل توجه این هست که مجموعه NFT کریپتوپانک توسط شرکت نرم افزاری مستقر در نیویورک و در سال 2017 به وجود اومد و شامل 10 هزار عدد توکن NFT هست که هر کدوم از این NFT ها ویژگی های ظاهری متفاوتی دارن.

عبارت Cryptopunk از دو کلمه Crypto و Punk به وجود اومده که کلمه کریپتو به علم رمزنگاری شده اشاره می کنه و پانک نیز برگرفته شده از فرهنگ بریتانیایی هست که طرفداران اون پوشش و استایل خاص خودشون رو دارن. به همین دلیل اگه کلمه Punk رو در گوگل سرچ کنین، بهتر می تونین به دلیل انتخاب پانک برای مجموعه NFT کریپتوپانک پی ببرین. نکته قابل توجه این هست که نمیشه مجموعه NFT کریپتوپانک رو با سایر رمز ارزها معاوضه کرد. به عبارت دیگه، کریپتوپانک ها قطعات کلکسیونی هستن که به صورت رمزنگاری شده و با یه سری کدهای مشخص در بلاک چین اتریوم راه اندازی شدن و شما باید برای خرید این NFT ها مقداری ارز اتریوم در اختیار داشته باشین.

جالب اینجاست که بدونین هر تصویر توکن NFT کریپتوپانک با ده ها ویژگی و خصوصیات ظاهری تولید میشه که در اون آرایه ای از طرح ها وجود داره مثل مردم، زامبی، میمون ها و حتی بیگانه ها. همچنین میشه بیگانه ها و زامبی ها رو از محبوب ترین آواتارها اشاره کرد که تا به امروز بالاترین قیمت های فروش رو به خودشون اختصاص دادن و گرون ترین NFT های موجود در حال حاضر هستن.

ویژگی های کالکشن کریپتوپانک چیست؟

ویژگی های کالکشن کریپتوپانک چیست

همونطور که گفتیم، با افزایش محبوبیت بازار توکن های غیر مثلی، مجموعه های NFT زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و خصوصیات خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله معرفی مجموعه NFT کریپتوپانک، به بررسی ویژگی های کالکشن کریپتوپانک بپردازیم تا با این ویژگی ها اشنا بشین.

• محدود بودن

یکی از ویژگی های کالکشن کریپتوپانک ها که باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن این هست که تعداد توکن های NFT محدودی دارن. بهتره بدونین در حال حاضر حدود 10000 توکن NFT کریپتوپانک در بلاک چین اتریوم وجود داره که همین موضوع باعث میشه تا قیمت اون ها افزایش پیدا کنه.

• متنوع بودن

یکی دیگه از ویژگی های کالکشن کریپتوپانک ها، متنوع بودن توکن های NFT موجود در این مجموعه هست. در مجموعه NFT کریپتوپانک تعداد زیادی توکن NFT وجود داره که شما می تونین توکن مورد نظر خودتون رو در بین توکن های مختلف پیدا کرده و اون رو بخرین.

• ظاهر جذاب

یکی دیگه از ویژگی های کالکشن کریپتوپانک، ظاهر جذاب توکن های NFT موجود در مجموعه کریپتوپانک هست. نکته قابل توجه این هست که توکن های NFT موجود در مجموعه کریپتوپانک دارای ویژگی های ظاهری مختلفی هستن که باعث میشه تا این مجموعه جذابیت خاصی به دست بیاره.

تاریخچه مجموعه کریپتوپانک:

تاریخچه مجموعه کریپتوپانک

در این قسمت از مقاله معرفی مجموعه NFT کریپتوپانک، اطلاعاتی در مورد تاریخچه مجموعه کریپتوپانک برای شما ارائه میکنیم. توکن های NFT کریپتوپانک اولین پروژه در بازار توکن های غیر مثلی محسوب میشه و از ترکیب دو کلمه کریپتو به معنی رمزنگاری و پانک به عنوان سبک فرهنگی ایجاد شده.

همچنین این مجموعه در سال 2017 در استدیویی به اسم لاروا لبز کریپتوپانک ها به وجود اومدن. نکته قابل توجه این هست که بدونین هدف از راه اندازی مجموعه NFT کریپتوپانک ها این هست که هنر و NFT رو ترکیب کنه و در این زمینه نیز تا الان موفق بوده و آثار هنری رو به توکن های NFT تبدیل کردن و اون ها رو فروختن. همین موضوع نیز می تونه نقطه مثبتی برای مجموعه کریپتوپانک محسوب بشه که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

جالب اینجاست که بدونین فعالیت شرکت لاروا لبز در حوزه ساخت و توسعه نرم افزار بود و در سال 2005 توسط دو نفر به اسم های مت هال و جان واتکینسون تاسیس شد. همچنین در ابتدا توکن های NFT موجود در مجموعه کریپتوپانک با استاندارد ERC20 منتشر شدن.

در اون تاریخ دریافت کریپتوپانک فقط با پرداخت کارمزد تراکنش های مربوط به شبکه اتریوم فراهم بود. به عبارت دیگه، شما می تونین تنها با پرداخت هزینه های مربوط به کارمزد تراکنش ها، یکی از NFT های موجود در مجموعه کریپتوپانک ها رو بخرین و مالک اون بشین. ولی از اونجایی که توکن های این مجموعه محدود هست و تقاضا برای خرید اون زیاده، قیمت این NFT ها خیلی گرون هست.

مجموعه کریپتوپانک در سال 2017 به عنوان آزمایشی بر ارزش NFT ها و هنر شروع شد و در آخر نیز به عمومیت بخشیدن به چیزی که امروزه ما به عنوان هنر رمزنگاری می شناسیم، کمک کرد. اون ها نوعی ارز رمزنگاری شده ها هستن، ولی با بیت کوین یا بایننس کوین تفاوت زیادی دارن. همچنین همه 10 هزار توکن مجموعه کریپتوپانک در بلاک چین اتریوم قرار دارن و 3840 زن و6039 مرد هستن.

چرا مجموعه Cryptopunks ها محبوبیت دارد؟

چرا مجموعه کریپتوپانک ها محبوبیت دارند

یکی از مهم ترین دلایل افزایش تقاضا برای خرید NFT کریپتوپانک ها این هست که اون ها یکی از قدیمی ترین مجموعه های NFT هستن و اولین مجموعه از تصاویر هنری هستن که به صورت تصادفی به وجود اومدن. همچنین اون ها الهام بخش تعداد زیادی از مجموعه های NFT عکس پروفایل هستن که هر کدوم از اون ها فقط تاثیر و میزان پروژه منبع رو تقویت می کنند.

به عبارت دیگه، از اونجایی که تصاویر توکن های NFT مجموعه کریپتوپانک ها جذابیت خاصی دارن، باعث شده تا افراد مشهور و سلبریتی زیادی این توکن ها رو بخرن و اون ها رو به عنوان تصویر پروفایل خودشون اعمال کنند که از جمله این افراد می تونیم به رپر معروف جی زی و اینفلوئنسر سرمایه گذار معروف و به اسم گری وینرچاک اشاره کنیم که این NFT ها رو خریدن.

علاوه بر توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، ویژگی ها و خصوصیات زیادی وجود داره که توکن های NFT موجود در مجموعه کریپتوپانک رو محبوب تر و ارزشمندتر می کنه. بهتره بدونین آواتارهای بیگانه کمیاب ترین تصاویر تصادفی هستن و به همین دلیل کریپتوپانک های بیگانه جزو گرون ترین NFT های فروخته شده تا به امروز هستن. همچنین طرح های میمون و زامبی نیز متقاضی زیادی دارن.

با این حال، خیلی از NFT کریپتوپانک ها فقط شبیه به انسان ها با ویژگی ها و لوازم جانبی متفاوت هستن. مثلا برخی از این NFT ها کلاه بر سر دارن، برخی سیگار می کشن، برخی پیپ می کشن و برخی نیز عینک به چشم دارن. به این ترتیب، اگه توکن NFT موجود در این مجموعه ظاهر ساده تری داشته باشه، از نظر قیمت نیز ارزون تر هست.

جالب اینجاست که بدونین در سال 2017 کریپتوپانک ها به صورت رایگان منتشر شدن و اون موقع حتی اسمی از توکن استاندارد اتریوم یا ERC721 نبود. سپس با مرور زمان حجم توکن های NFT زیاد شد و در اواخر سال 2020 تقاضا برای مجموعه کریپتوپانک بیشتر شد و ارزش بازار ثانویه کریپتوپانک ها افزایش یافته و باعث فروش چند میلیون دلاری NFT، درمزایده کریستی وساتبی شد.

قیمت کریپتوپانک ها چقدر است؟

قیمت کریپتوپانک ها چقدر است

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله مجموعه NFT کریپتوپانک چیست؟ اطلاعاتی در مورد قیمت کریپتوپانک ها برای شما ارائه کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین در حال حاضر توکن های NFT موجود در مجموعه کریپتوپانک ها در بین افراد توزیع شدن و اکنون افراد اون رو خرید و فروش می کنند.

نکته قابل توجه این هست که هر کدوم از این توکن های NFT کریپتوپانک قیمت متفاوتی دارن، برای مثال پانک شماره 6297 که تصویرش رو در بالا مشاهده می کنین، قیمتی حدود 1.17 میلیون دلار داره. همونطور که گفتیم، ویژگی های ظاهری پانک ها بر قیمت اون ها تاثیر می ذاره. بنابراین، اگه به دنبال کریپتوپانک با قیمت پایین هستین، پانکی رو انتخاب کنین که ظاهر ساده ای داشته باشه و قیمت اون مناسب باشه.

اگه بخواهیم به زبان ساده تر قیمت کریپتوپانک ها رو برای شما بررسی کنیم، می تونیم بگیم که عوامل زیادی در قیمت کریپتوپانک ها تاثیر می ذاره که اصلی ترین دلیل تفاوت در ویژگی های ظاهری اون هاست. در بین 10 هزار توکن NFT موجود در مجموعه کریپتوپانک، فقط 88 پانک از نوع زامبی وجود داره و قیمت اون ها بالا هست.

به عبارت دیگه، زامبی بودن یه ویژگی منحصر به فرد و جذاب به شمار میاد. همچنین شما می تونین با کلیک بر روی هر تصویر، مشخصات و قیمت اون رو مشاهده کنین. از اونجایی که پانک ها بر روی بلاک چین اتریوم قرار دارن، باید برای پرداخت هزینه اون ها مقداری ارز دیجیتال اتریوم در اختیار داشته باشین.

گرون ترین پانک کدام است؟

گرون ترین پانک در مجموعه Cryptopunks، پانک شماره 7804 هست که 7.57 میلیون دلار به فروش رسیده. این پانک یکی از 9 پانک Alien هست. از ویژگی های منحصر به فرد این پانک می تونیم به پیپ و کلاه کپ اشاره کنیم. شخصی که این پانک رو خریده، تا به امروز قصد فروش اون رو نداره و اون رو به عنوان تصویر پروفایل خود در اینستاگرام قرار داده.

آینده کریپتوپانک ها:

آینده کریپتوپانک ها

از اونجایی که کریپتوپانک ها به عنوان آثار هنری شناخته میشن، قیمت اون ها مثل سایر ارزها دیجیتال بر اثر نوسانات بازار تغییر نمی کنه. بلکه بر اساس تقاضای افراد برای اضافی کردن این آثار هنری یا توکن های NFT به آثار کلکسیون خودشون مشخص میشه. به عبارت دیگه، هر چقدر تقاضا برای خرید توکن های NFT بیشتر بشه، قیمت اون نیز افزایش پیدا می کنه.

توکن های NFT موجود در مجموعه Cryptopunks نیز در بین کلکسیونرها دست به دست شده و از اونجایی که قیمت گذاری توسط این افراد انجام میشه، احتمال داره قیمت خرید و فروش متفاوتی داشته باشن. برای مثال شاید دارنده NFT برای توکن خودش قیمت 1 اتریوم تعیین کنه و مالک بعدی اون قیمت همون NFT رو به 2 اتریوم تغییر بده و با مرور زمان و دست به دست شدن، قیمت اون ها افزایش پیدا کنه. 

به نظر میرسه افرادی که دوست دارن آثار هنری کمیاب یا NFT ها رو جمع آوری و نگهداری کنند، همچنان به خرید توکن های NFT موجود در مجموعه Cryptopunks ها ادامه بدن، ولی بهتره بدونین این NFT ها مناسب سرمایه گذاری نیستن و بنابراین نباید روی رشد قیمت اون ها حساب باز کرد. جذاب ترین خصوصیات کریپتوپانک ها نیز محدود بودن تعداد عرضه اون ها و قدیمی بودن اون هاست.

همین موضوع نیز باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و افراد قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن. نکته قابل توجه نیز این هست که بعیده شرکت لاروا لبز در آینده تعداد بیشتری از این NFT ها رو تولید و منتشر کنه، ولی اعلام کرده که در آینده پروژه جدیدی با اسم Meetbits منتشر کنه.

کریپتوپانک ها تعدادی سرمایه گذار برجسته رو به سمت خودشون جذب کردن و فقط در چهار سال قیمت یه پانک از ارزش واقعی 0 دلار به چند میلیون دلار رسید. همچنین هیچ راهی برای دونستن اینکه آیا تقاضای فعلی برای کریپتوپانک ها در سال های آینده ادامه خواهد داشت، وجود نداره، ولی یه چیز قطعی هست.

سرمایه گذاری در کریپتو پانک ها چگونه است؟

سرمایه گذاری در کریپتوپانک ها چگونه است

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد مجموعه Cryptopunks و بررسی ویژگی های اون، شما نیز دوست داشته باشین که اقدام به خرید و سرمایه گذاری در کریپتو پانک ها کنین. بنابراین، شاید این سوال برای شما پیش بیاد که سرمایه گذاری در کریپتو پانک چگونه است؟

اگه شما نیز یکی از علاقه مندان آثار NFT هستین، احتمالا به توصیه کسی گوش نمی دین و به کار مورد علاقه خودتون مشغول میشین. خرید کریپتو پانک به کمک بلاک چین و ارزهای دیجیتال NFT این اطمینان رو به شما میده که تنها مالک این پانک فقط و فقط شما هستین و کسی به غیر از شما NFT هاتون رو در اختیار نداره و مالک اون نیست.

جالب اینجاست که بدونین اگه قیمت بالای کریپتو پانک ها شما رو وسوسه کرده تا اقدام به خرید و سرمایه گذاری در کریپتو پانک کنین، لطفا به این نکته توجه داشته باشین که قیمت این توکن ها فقط توسط مالکان و مردم مشخص میشه و هیچ دلیلی وجود نداره که اگه یه پانک رو 300 دلار خرید کردین، چند ماه دیگه قیمت اون افزایش پیدا کنه و سود به دست بیارین.

بلکه شما می تونین برای NFT خودتون قیمت تعیین کنین و بر اساس اون دارایی خودتون رو بفروشین و سود کسب کنین. همچنین ممکنه مالک اون NFT اول و آخر خود شما باشین و هیچ کسب حاضر نباشه اون رو از شما بخره. بنابراین، کریپتوپانک ها هیچ موقع شبیه سایر دارایی های دیجیتال مثل ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم نیستن که قیمت اون ها تحت تاثیر نوسانات بازار باشه.

نحوه خرید کریپتوپانک ها:

برای اینکه بتونین اقدام به خرید کریپتوپانک کنین، باید وارد یکی از بازارهای NFT مثل اوپن سی بشین و کیف پول ارز دیجیتال متامسک خودتون رو به این پلتفرم متصل کنین. سپس باید NFT مورد نظر خودتون رو در بین توکن های موجود در مجموعه Cryptopunk پیدا کنین و اون رو بخرین. از اونجایی که همه توکن های این مجموعه به فروش رفتن، شما نمی تونین اون ها رو به صورت مستقیم از پلتفرم بخرین، بلکه باید این NFT ها رو از صاحبان و مالکان اون ها بخرین و برای اون ها سفارش خرید ارسال کنین.

انواع پانک ها در بازار NFT کدامند؟

انواع پانک ها در بازار nft

همونطور که گفتیم، شما می تونین با مراجعه به پلتفرم اوپن سی و با اتصال کیف پول متامسک خود به این سایت، پانک ها رو بخرین. وقتی در پلتفرم اوپن سی مراجعه کردین و مجموعه Cryptopunk رو سرچ کردین پانک های مختلفی رو مشاهده می کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله مجموعه NFT کریپتوپانک چیست؟ انواع پانک ها در بازار NFT رو برای شما معرفی کنیم.

• یکی از انواع پانک ها در بازار NFT، پانک هایی هست که رنگ پس زمینه اون ها آبی هست. صاحبان این پانک ها قصد فروش کریپتوپانک ها یا توکن های NFT خودشون رو ندارن و شما نمی تونین اون ها رو بخرین و برای اون ها سفارش خرید ثبت کنین.

• یکی دیگه از انواع پانک ها در بازار NFT، پانک هایی هست که رنگ پس زمینه اون ها قرمز هست. این پانک ها توسط صاحبان خودشون به فروش گذاشته شدن، ولی هنوز سفارش خریدی برای اون ها ثبت نشده و شما می تونین این پانک ها رو بخرین.

• یکی دیگه از انواع پانک ها در بازار NFT، پانک هایی هستن که رنگ پس زمینه اون ها بنفش هست. این دسته پانک هایی هستن که یه پیشنهاد خرید برای اون ها به ثبت رسیده و ممکنه فروخته بشه و شما نیز می تونین برای اون ها سفارش خرید ارسال کنین.

• یکی دیگه از انواع پانک ها در بازار NFT، پانک هایی هستن که رنگ پس زمینه اون ها سبز هست. این پانک ها از استاندارد ERC20 به استاندارد ERC721 انتقال داده شدن تا در سایر بازارهای خرید و فروش NFT مثل اوپن سی معامله بشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مجموعه NFT کریپتوپانک چیست؟ اطلاعاتی در مورد کالکشن Cryptopunks برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های کالکشن کریپتوپانک بپردازیم و نحوه خرید NFT کریپتوپانک رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

همونطور که گفتیم، مجموعه NFT یکی از پیشگامان شناخته شده در بازار توکن های غیر مثلی هست، چون یکی از اولین مجموعه های توسعه یافته در بلاک چین اتریوم محسوب میشه که از زمان راه اندازی تاکنون محبوبیت زیادی به دست آورده. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید NFT کریپتوپانک رو دارین، می تونین به پلتفرم اوپن سی مراجعه کرده و خرید خودتون رو انجام بدین.


نظرات کاربران در مورد معرفی مجموعه NFT کریپتوپانک (ویژگی های مجموعه CryptoPunks)
سوال امنیتی :1+77 = ?