پیش بینی رکود 40 درصدی همزمان با احتمال افزایش 75 درصدی نرخ بهره در نشست جولای

1401/05/05
پیش بینی رکود 40 درصدی همزمان با احتمال افزایش 75 درصدی نرخ بهره در نشست جولای

تورم در ماه ژوئن به بالاترین سطح چهار دهه گذشته، 9.1 درصد رسید و انتظارات فدرال رزرو را تقویت کرد، فدرال رزرو در آخرین جلسه خود، نرخ بهره را از 50 واحد به 75 واحد تغییر داد، براساس اظهارات اخیر برخی از اعضای فدرال رزرو، احتمال افزایش 100 درصدی در جلسه جولای وجود خواهد داشت.

براساس گزارش 21 جولای رویترز، فدرال رزرو ایالات متحده در نشست هفته آینده خود به جای یک حرکت بزرگتر، افزایش 75 واحدی دیگر نرخ بهره را برای مهار تورم انتخاب خواهد کرد و احتمال رکود در سال آینده را به 40 درصد خواهد رساند.

طبق نظرسنجی رویترز از 14 تا 20 جولای، 98 نفر از 102 کارشناس اقتصادی انتظار دارند که فدرال رزرو در پایان نشست 26 تا 27 جولای نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد، چهار نفر باقی مانده اظهار داشته اند که انتظار افزایش 100 واحد پایه را خواهند داشت.

احتمال رکود اقتصادی ایالات متحده

نشانه‌ های متعددی از جمله تورم مداوم، سقوط بازار ارز دیجیتال و کاهش تمایل مصرف‌ کننده برای رکود وجود دارد و برای ماه‌ ها، کارشناسان و رهبران اقتصادی همگی تلاش کرده اند در خصوص احتمال رکود اقتصادی ایالات متحده به یک جمع بندی و نظریه مشترک برسند؛ با این حال، با وجود تلاش کارشناسان این اقدام تاکنون به نتیجه مشترکی نرسیده است.

طبق اظهارات برخی از کارشناسان با ادامه روند تهاجمی فدرال رزرو درخصوص افزایش نرخ بهره، نگرانی ‌های رکود اقتصادی نیز افزایش خواهد یافت. طبق نتایج آخرین نظرسنجی رویترز؛ رکود اقتصادی ایالات متحده در سال آینده با احتمال 40 درصد رخ خواهد داد. به گفته Aditya Bhave، اقتصاددان ارشد آمریکایی، با افزایش مالیات تورمی بر مصرف ‌کننده در نهایت اقتصاد به سمت رکود خفیفی پیش خواهد رفت.

طبق نظرسنجی، بیش از 90 درصد پاسخ دهندگان انتظار رکود خفیف یا بسیار خفیف را داشته و 10 درصد بقیه نیز پیش بینی رکود اقتصادی شدیدتری را کرده اند. همچنین کاهش رشد اقتصادی و کاهش تورم، احتمالاً فدرال رزرو را مجبور به کاهش نرخ بهره در جلسات آینده خواهد کرد.

ماه گذشته، گلدمن ساکس پیش بینی خود مبنی بر وقوع رکود در سال آینده را از 15 درصد به 30 درصد ارتقا داد. طبق تخمین گزارش گلدمن ساکس، در صورت اجتناب از رکود در سال آینده، 25 درصد احتمال ورود ایالات متحده به رکود ظرف دو سال وجود خواهد داشت.

براساس اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو؛ رکود اقتصادی ایالات متحده یک احتمال است، اما اجتناب ناپذیر نیست. اقتصاددانان مورگان استنلی انتظار دارند یک رکود خفیف در منطقه یورو در پایان سال 2022 رخ دهد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پیش بینی رکود 40 درصدی همزمان با احتمال افزایش 75 درصدی نرخ بهره در نشست جولای
سوال امنیتی :1+88 = ?