پرداخت مالیات با CBDC بانک مرکزی چین، یوان دیجیتال

1401/04/30
پرداخت مالیات با CBDC بانک مرکزی چین، یوان دیجیتال

شهروندان چینی اخیرا شروع به استفاده از یوان دیجیتال برای پرداخت صورت ‌حساب ‌های مالیاتی بین ‌شهری خود کرده و دیگر نیازی به ارائه حواله های سنتی به مقامات مالیاتی محلی از طریق بانک ‌ها ندارند. به گفته بورس اوراق بهادار چین و روزنامه People's Daily، اولین فردی که از یوان دیجیتال،CNY به این شیوه استفاده کرد، صاحب یک شرکت دکوراسیون خصوصی کوچک در گوانگژو و فردی بنام Qi بوده است.

به گفته Qi؛ او از طریق سازمان های دولتی مأمور اجرای پروژه‌ ای در شهر کوچک خود شد و قانونا موظف بوده اظهارنامه ‌ای را به سازمان مالیات محلی ارائه کند و بر درآمد خود مالیات بپردازد. اما به جای انتخاب مسیر متعارف و انتقال ارز فیات به سازمان مالیاتی، تصمیم گرفت با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی کشور مالیات خود را پرداخت نماید.

براساس گزارش رسانه محلی People's Daily، این مرد برای کسب تجربه های مثبت بیشتر باCNY دیجیتال، به سادگی توکن ها را بدون کارمزد از کیف پول خود به کیف پول سازمان مالیاتی منتقل کرده است. طبق اظهارات وی؛ با افزایش محبوبیت یوان دیجیتال تصمیم به پرداخت مالیات بدون کارمزد در شهر کوچک خود، گوانگژو گرفته است.

مرحله پرداخت آزمایشی یوان دیجیتال در گوانگژو

پس از راه اندازی یوان دیجیتال، نهادهای مختلف دولتی شهروندان را به پرداخت مالیات با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین، CBDC تشویق می ‌کنند. براساس ادعای بانک مرکزی چین، توکن جدید بانک مرکزی باعث افزایش کارایی، ذخیره آسان و ترویج شفافیت می شود.

شهر کوچک گوانگژو در در استان ژجیانگ چین همزمان با برخی از مناطق دیگر از آوریل سال جاری وارد مرحله پرداخت آزمایشی یوان دیجیتال شده است. براساس گزارش پایان ماه آوریل، تعدادی از سازمان های دولتی در استان ژجیانگ در حال آزمایش راهکار‌های پرداخت یوان دیجیتال بوده اند.

انتقال آنلاین یوان دیجیتال برای پرداخت مالیات در یوان دیجیتال، CNY در شهرهای هانگژو، شائوکسینگ و جین‌ هووا از آوریل سال جاری راه‌ اندازی شده است. طبق گزارش بورس اوراق بهادار چین، مقامات محلی در شانگهای نیز امکان پرداخت مالیات با ارز دیجیتال بانک مرکزی، CBDC را برای اولین بار برای شهروندان این منطقه فراهم کرده اند.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، CBDC

CBDC، ارز دیجیتال بانک مرکزی و یک ابزار پرداخت جدید است که برای نشان دادن ارزش ارز محلی جایگزین پول فیات می ‌شود یا با آن همزیستی می ‌کند. تا کنون 10 کشور به طور کامل ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را راه اندازی کرده اند. از این میان یوان دیجیتال چین پس از گذراندن مراحل آزمایشی خود در سال جاری از سال 2023 بطور گسترش در سراسر جهان استفاده خواهد شد. همچنین جامائیکا آخرین کشوری است که CBDC خود را راه اندازی کرده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پرداخت مالیات با CBDC بانک مرکزی چین، یوان دیجیتال
سوال امنیتی :6+62 = ?