درخواست الیزابت وارن از رگولاتور ایالات متحده، SEC در خصوص تنظیم مقررات دیجیتال

1401/04/30
درخواست الیزابت وارن از رگولاتور ایالات متحده، SEC در خصوص تنظیم مقررات دیجیتال

براساس اظهارات سناتور آمریکایی الیزابت وارن، کلاهبرداری در بسیاری از شرکت‌ های دیجیتال افزایش یافته است و سرمایه‌ گذاران بسیاری سرمایه خود را از دست داده اند. سناتور بر نیاز به قوانین قوی ‌تر تاکید کرده و از کمیسیون بورس و اوراق بهادار،SEC  و کنگره خواسته تا مقررات ارز دیجیتال را تنظیم نمایند.

سناتور ایالات متحده الیزابت وارن هفته گذشته نیز در مصاحبه با  Yahoo Financeپس از ثبت ورشکستگی چندین شرکت دیجیتال، نگرانی خود را در مورد سرمایه گذاری های دیجیتال ابراز کرده است. به گفته وی؛ نمایندگان و قانون گذاران کنگره موظف به بررسی و تنظیم مقررات مربوطه می باشند با این حال کمیسیون بورس و اوراق بهادار،SEC پیش از دیگران موظف به محافظت از سرمایه گذاران حوزه دیجیتال است.

سناتور وارن بافت افزود که او و پیش از این دیگر سیاستمداران ایالات متحده نسبت به ریسک های مالی ارزهای دیجیتال و ضرورت تنظیم قوانین سخت گیرانه تر هشدار داده اند، با این حال، تا کنون قوانین ارزهای دیجیتال کاملا تنظیم نشده است.

هفته گذشته، وام دهنده ارزهای دیجیتال سلسیوس پس از توقف برداشت های خود، درخواست حفاظت از ورشکستگی را ارائه کرد و بدین ترتیب یک هفته قبل، دو شرکت سرمایه گذاری دیگر، وویجر دیجیتال تری اروز کپیتال درخواست حمایت از ورشکستگی را ارائه نموده اند.

الیزابت وارن منتقد بزرگ ارزهای دیجیتال

کمیسیونر SEC، هستر پیرس، در ماه می از نحوه عملکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ابراز نگرانی کرده و اظهار داشته است که کمیسیون بورس و اوراق بهادر این قدرت را دارد تا نقش مهم و مثبتی در بخش نوآوری ایفا نماید. علاوه بر این گری جنسلر، رئیس SEC، به دلیل اتخاذ رویکرد اجرایی مقررات ارزهای دیجیتال مورد انتقاد قرار گرفته است. 

این اولین باری نیست که سناتور وارن این درخواست را مطرح کرده است. در جولای سال گذشته، او درباره ریسک های مالی معاملات ارزهای دیجیتال هشدار داده و از رگولاتور اوراق بهادار خواسته تا از اختیارات کامل خود برای مقابله با این خطرات استفاده نماید. او همچنین اظهار داشته که تامین مالی غیرمتمرکز،defi  خطرناک ‌ترین بخش صنعت دیجیتال است و از قانون ‌گذاران خواسته تا پیش از اینکه خیلی دیر شود، استیبل ‌کوین ‌ها و پلتفرم‌ های دیفای را محدود نمایند.

همچنین سناتور وارن در ماه می، از تصمیم شرکت خدمات سرمایه گذاری Fidelity درخصوص امکان سرمایه گذاری با بیت کوین در طرح های بازنشستگی انتقاد کرده و اظهار داشته که اقدام شرکت سرمایه گذاری فیدلیتی، وزارت کار را دچار مشکل کرده است. این سناتور همچنین بارها از تأثیرات منفی بیت کوین بر محیط زیست انتقاد کرده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد درخواست الیزابت وارن از رگولاتور ایالات متحده، SEC در خصوص تنظیم مقررات دیجیتال
سوال امنیتی :6+63 = ?