افزایش آدرس ‌های فعال استیبل کوین ها پس از سقوط اکوسیستم ترا

1401/04/23
افزایش آدرس ‌های فعال استیبل کوین ها پس از سقوط  اکوسیستم ترا

پس از فروپاشی اکوسیستم ترا و متعاقب آن سقوط مارکت دیجیتال، آدرس ‌های فعال استیبل کوین ها به بالاترین حد خود رسید، همزمان آدرس ‌های فعال بیت‌ کوین و اتریوم در این مدت به شدت کاهش یافته‌ است.

طبق داده های کوین متریکس، آدرس ‌های فعال استیبل کوین ها در 18 ماه می 2022 به بالاترین حد خود یعنی به بیش از 748000 رسیده است. به گفته تحلیلگران، این تعداد از آن زمان تاکنون در بیش از 650000 آدرس فعال باقی مانده است.

از آنجایی که بسیاری از سرمایه گذاران دارایی های دیجیتال خود را در طول سقوط بازار و زمان عدم اطمینان شدید به استیبل کوین تبدیل کرده اند، این اقدام غیرمنتظره نبوده است. قابل ذکر است؛ اکثر آدرس های فعال استیبل کوین ها از تتر، محبوب ترین استیبل کوین صادر شده در بلاک چین ترون بوده است.

به غیر از استیبل کوین تتر، سایر استیبل کوین ها نیز شاهد افزایش آدرس های فعال روزانه بوده اند. یو اس دی کوین، دومین استیبل کوین محبوب، آدرس ‌های فعال روزانه خود را به بالاترین سطح یعنی تا بیش از 34000 آدرس در بیش از یک سال گذشته رسانده است.

کاهش آدرس های بیت کوین و اتریوم همزمان با مارکت نزولی

در مقابل، آدرس‌ های فعال بیت کوین و اتریوم پس از سقوط اکوسیستم ترا کاهش یافته است. آدرس ‌های فعال ماهانه بیت کوین که در اواسط ژانویه سال گذشته به کمی بیش از 22.1 میلیون رسیده بود، به زیر 16 میلیون آدرس کاهش یافته است.

علاوه بر آن، تعداد کیف پول‌ های فعال روزانه بیت کوین، گروهی که احتمالا متعلق به یک فرد یا نهاد می باشند، تقریباً به پایین ‌ترین حد خود از جولای 2021 رسیده است.

دومین دارایی دیجیتال بزرگ، اتریوم، حتی کاهش بیشتری در تعداد آدرس ‌های فعال ماهانه داشته است. این تعداد در 19 می 2021 به 13 میلیون رسیده بود که در حال حاضر به بیش از 6 میلیون کاهش یافته است. همچنین طبق گزارش، آدرس ‌های فعال اتریوم تمایل دارند با تراکنش ‌های ERC-20 مرتبط باشند.

سرمایه گذاری در استیبل کوین ها همزمان با مارکت نزولی

دارایی های سنتی و دیجیتال به دلیل افزایش تورم و تهدید افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ایالات متحده در بازار نزولی قرار دارند و استیبل ‌کوین ‌ها بعنوان تنها پناهگاه امن سرمایه گذاران همچنان سودده باقی مانده اند.

با این حال سرمایه گذاری در استیبل کوین ها نیز بدون ریسک نیست. قانون طلایی اینست که هرگز دارایی را که نمی توانید از دست بدهید را به دارایی دیجیتال تبدیل نکنید و خطرات احتمالی را در نظر داشته باشید.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزایش آدرس ‌های فعال استیبل کوین ها پس از سقوط اکوسیستم ترا
سوال امنیتی :5+32 = ?