برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چه چیز هایی لازم است؟

1401/06/09
برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چه چیز هایی لازم است؟


به راستی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چه چیزهایی لازم است؟ در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم. این روزها کریپتوکارنسی و روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به مباحث مهم در دنیای امروزه بدل شدن و اکثر علاقه مندان به اهل ریسک و تکنولوژی، به دنبال سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هستن. با این که بعضی از افراد هنوز که هنوزه اعتقاد دارن که ارزهای دیجیتال هیچ وقت به اون حدی نمیرسن که بتونن تبدیل به یک اقتصاد کامل بشن؛ ولی در دنیا ی حقیقی چیزی که در مورد روند ارزهای دیجیتال قابل مشاهده هستش، دقیقاً بر عکس این طرز تفکر هستش. 

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال کار خیلی پیچیده و دشواری نیست و احتیاج به فرآیند منحصر به فرد و به خصوصی نداره. همه افراد میتونن با کمی آموزش و مهارت، تجارت در این زمینه را آغاز کنن. البته برگزیدن ارز دیجیتالی که آینده خوبی داره از جمله اساسی ترین فاکتور هایی که برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال لازم هستش.

بیشتر افراد معتقدند که ارز دیجیتال کاملاً جعلی هستش و پلتفرم‌ های مبادله این ارز ‌ها مطمئن نیست. همچنین این افراد معتقدند که وارد شدن به فضای کریپتو با ضرر و زیان ‌های غیر قابل جبرانی همراه هستش؛ با این که صنعت ارز دیجیتال همچنان در حال پیشرفت هست.

همه افرادی که قصد دارن در زمینه ارزهای دیجیتال شروع به سرمایه گذاری کنن، مطمئناً به دنبال به دست آوردن سود هستن. ولی به دست آوردن فقط با کسب آگاهی مورد نیاز امکان پذیر هستش. یادگیری نکات مربوط به سرمایه‌ گذاری در بازار ارزهای دیجیتال خیلی اهمیت داره. پیشنهاد میکنیم تمامی نکاتی که قراره تو این مقاله ذکر کنیم رو به خاطر بسپارین.

 اگه جزء افرادی هستین که همچین قصدی دارین تا آخر مقاله همراه ما باشین تا شما را در مورد یکی از سوال هایی که حتماً براتون پیش اومده یعنی " برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چه چیز هایی لازم است؟ " راهنمایی کنیم. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش مدیریت سرمایه گذاری رو هم مطالعه کنید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه هم کسب کنید.

علت مهم بودن سرمایه گذاری در زمینه ارز دیجیتال

علت های خیلی زیادی جهت فهمیدن اهمیت سرمایه ‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال وجود داره ولی 2 مورد از قابل توجه ترین هاش رو برای شما عزیزان بازگو میکنیم که مطمئناً شما هم به این نتیجه میرسین.

1. آسان بودن معامله و سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در زمینه ارز دیجیتال

 سرمایه گذاری و معامله ارز دیجیتال راحته و نیاز به طی کردن مراحل اداری و تشریفاتی خاصی نداره. برای شروع این کار احتیاج به یک گوشی هوشمند و یک کیف پول دیجیتال دارین. باید اشاره شود که برای سرمایه گذاری در این زمینه حتماً باید اطلاعات مفید و تحقیق کارفی کرده باشین و همچنین باید در نظر داشته باشین که سرمایه‌ گذاری بدون اطلاعات کافی نه تنها در بازار ارز¬های دیجیتال، بلکه در بقیه بازار ها هم نتیجه ای نمیده که هیچ کلی هم ضرر و زیان میکنین!

در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال کلاً همه چیز قابل فهم و درک هر فرد هستش. جالبه بدونین به حدی همه چیز شفاف هستش که این میزان از راحتی در سرمایه گذاری را در هیچ کدوم از بازار های مالی دیگه همچون بورس، اوراق بهادار و .... نمیتونین پیدا کنین. میتونین خونه بشینین و همه ی معامله هایی که سرتاسر دنیا انجام میگیره رو ببینین فقط کافیه به صرافی¬ های آنلاین و پلتفرم ‌-های معاملاتی یه سری بزنین. 

2. آینده درخشان در انتظار ارز دیجیتال و جایگزینی بهتر برای پول های کاغذی

آینده سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال درخشان و امیدوار کنندس. برای این کار کافیه فقط رشد یکی از ارز ها مثل بیت کوین را در چند سال آتی را مورد بررسی قرار بدین. بعضی از تحلیل گر های اقتصادی همچنان اعتقاد دارن که کریپتوکارنسی جایگزین پول فعلی هستش و با گذر زمان، تعداد افراد بیشتری به بهره گیری از رمز ارز ها روی میارند.

در اوایل پیدایش ارزهای دیجیتال همه چیز در مورد اونا برای عموم مردم نا مفهوم به نظر میومد و منابع اطلاعاتی خاصی هم در دسترس نبود ولی امروزه میتونین به کمک گوگل، هر اطلاعاتی که میخواین در این زمینه به دست بیارین.

امروزه بعضی از مرکز ها و سازمان ها برای مشتری های خودشون اینو ممکن کردن که هزینه ‌ها را به صورت ارز دیجیتال پرداخت کنن. قابل ذکر هستش که تعدادی از کشورها بیت کوین رو به ‌عنوان یک روش پرداخت پذیرفتن. این نشونه ای برای درخشان بودن آینده ارز دیجیتال و بلاکچین هستش.

مراحل سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال

مراحل سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال

• انتخاب ولت یا کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری

• جمع آوری پول جهت سرمایه گذاری در زمینه ارز دیجیتال

• برگزیدن ارز دیجیتال دلخواه با آینده روشن

• خرید ارز دیجیتال در صرافی مطمئن و معتبر در زمان مناسب

• فروش ارز دیجیتال در صرافی مطمئن و معتبر در زمان مناسب برای به دست آوردن سود و یا این که خارج کردن سرمایه از بازار ارز دیجیتال

انواع روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

به طور کلی 2 تا روش جهت سرمایه گذاری در زمینه ارز دیجیتال و به دست آوردن سود و کسب درآمد وجود داره، که در ادامه مقاله " برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چه چیز هایی لازم است؟" میخوایم اونا را توضیح بدیم البته هر کدوم از این روش ها خوبی و بدی هایی هم دارن که به اونا هم اشاره میکنیم. 

1. ماینینگ یا به عبارتی استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج به مراحل اعتبار سنجی تراکنش ارز دیجیتال میگن. در دنیای رمز ارز ها، تراکنش ‌ها در یک بلاک نگه داری و ذخیره میشن. این بلاک ‌ها به زنجیره ‌¬ای از پرونده ‌ها به اسم بلاکچین اضافه میشن.

ساده تر بگیم، استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال جهت حل مشکلات پیچیده با هم دیگه در رقابت هستن، چرا که نخستین فردی که به جواب برسه، پاداش استخراج که همون قسمتی از ارز استخراج شده هستش، رو میگیره. برای ماینینگ ارز دیجیتال، باید از دستگاه ‌‌های ماینینگ بهره برد. اگه در شرایطی هستین که میتونین سخت افزار مناسب و برق ارزان در اختیار داشته باشین، ماینینگ ارز دیجیتال میتونه کار بسیار سود آوری باشه.

2. معامله کردن ارزهای دیجیتال

ترید یا به عبارتی معامله ارز دیجیتال که به صورت خریدن در حداقل قیمت و فروختن در حداکثر قیمت اون هستش. تریدر و یا همون معامله گر به فردی گفته میشه که خرید و فروش ارز دیجیتال را جهت به دست آوردن سود و کسب درآمد انجام میده.

معامله ارزهای دیجیتال در صرافی ‌های آنلاین صورت میگیره و معامله گر ها قادر هستن تا از این راه اقدام به خرید ارز دیجیتال کنن. موفق بودن در زمینه ارزهای دیجیتال جهت سرمایه گذاری یا معامله هیچ ارتباطی به شانس نداره، پس باید مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال و نیز تحلیل تکنیکال را به خوبی یاد بگیرین تا به یک معامله گر موفق تبدیل بشین.

برای این که کار دستتون بیاد میتونین چند تا روش رو هم زمان امتحان کنین تا استراتژی مناسب با شرایط خودتون را تشخیص بدین. بهتر هستش که همین جا بگیم لازم نیست برا همیشه از یک روش به طور مداوم بهره ببرین؛ میتونین نسبت به سرمایه و وضعیت نزولی و صعودی بازار ارز دیجیتال روش معامله خودتون رو تغییر بدین.

برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چه چیز هایی لازم است؟

خب مقاله رو با این عنوان شروع کردیم که " برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چه چیز هایی لازم است؟ " تا اینجای کار علت مهم بودن و مراحل سرمایه گذاری و آینده ای که پیش بینی میشه حرف زدیم حالا بریم به چند تا نکته مهم اشاره کنیم بهتر هستش که این مواردی که این زیر توضیح میدیم را همیشه در خاطر داشته باشین. همچنین شما می تونین برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله 10 نکته مهم سرمایه گذاری رو هم مطالعه کنین 

• سرمایه گذاری روی چندین ارز دیجیتال گوناگون

سرمایه گذاری روی چندین ارز دیجیتال گوناگون

برای افزایش شانس به دست آوردن سود و کسب درآمد بهتر هستش که روی چندین ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنین. با این کار اگه با کاهش قیمت مواجه شدین همه سرمایه را از دست نمیدین. به همین علت، عاقلانه هستش که محدود به یک ارز دیجیتال نباشین. البته دقت شود که دست کم روی چند تا از ارزهای پایدار همچون تتر هم سرمایه گذاری کنین.

• حجم معامله های انجام گرفته ارز دیجیتال

عاملی که در بازار ارز دیجیتال از اهمیت خیلی زیادی برخوردار هستش، حجم معامله های انجام گرفته هستش. هنگامی که یک ارز دیجیتال در حجم های خیلی بالا معامله یا به عبارتی ترید میشه، نشون دهنده این هستش که آن ارز دیجیتال میان معامله گر ها مقبولیت داره و پذیرفته شده.

• تاثیر سیاست های قانونی بر ارزش و قیمت ارزهای دیجیتال

 قیمت ارزهای دیجیتال

با این که ذات ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری و معاملات روی اونا در اکثر کشور های دنیا به صورت قانونی پذیرفته شده و حتی در بعضی کشور ها پول رسمی اون کشور به حساب میاد، ولی بعضی از دولت‌ ها برای مبادله ی ارزهای دیجیتال محدودیت ‌ها و مانع هایی رو قرار دادن. این قانون ها و مانع ها با توجه به شرایطی که یک جامعه میتونه داشته باشه، متغیر هستش. در نتیجه، بهتر هستش که همیشه اطلاعات و آگاهی لازمه را در این خصوص داشته باشین تا از هر نوع ریسک مالی هر چند نا چیز جلوگیری کنین.

• هر گونه ریسکی را باید پذیرا باشید

اگه نمیتونین ریسک کنین، پس بهتره وارد این بازار نشین چرا که پر از نوسان های غیر قابل پیش بینی با ریسک بالایی هستش. بازار ارز دیجیتال ها به تازگی از جمله پر سود ترین ابزار های سرمایه گذاری اعلام شده ، ولی همون طور که ارزش و قیمت ارزهای دیجیتال روز به روز در حال پیشرفت و رشد هستش، ممکن هستش قیمت اونا هم لحظه ¬‌ای سقوط هم داشته باشه.

• به فکر جبران ضرر در همان لحظه نباشید

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

هر سرمایه گذاری در بعضی از شرایط امکان داره قسمتی از سرمایه خودش رو از دست بده؛ البته اگه مدیریت سرمایه درست حسابی از دستتون بر بیاد، خیلی بهتر میتونین پیشگیری کنین. بعضی از افراد هنگامی که در یک روز به یکباره سرمایه خودشون را از دست میدن، جهت جبران ضرر و زیان و خسارت وارد شده به سرمایه، همون لحظه تصمیم های بدون فکر و احساسی میگیرن.

اساسی ترین نکته در خصوص سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال حفظ آرامش و جلوگیری از تصمیم‌گیری های بدون فکر و سرشار از احساس هستش. بهتر هستش که ذکر کنیم عجله کردن در تصمیم‌ گیری جهت جبران ضرر و زیان وارد شده به سرمایه از دست رفته، باعث میشه دچار به ضرر بزرگتری بشین.

• اهمیت دادن به امنیت کیف پول، پلتفرم، رمز عبور

تعداد ولت یا کیف پول‌ ها جهت سرمایه گذاری ارز دیجیتال خیلی زیاد هستش و به صورت نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارن. ولی همه این ولت یا کیف¬ پول ‌ها و پلتفرم‌ های که جهت خرید و فروش ارز دیجیتال هستن، همشون مطمئن نیستن. به خاطر همین باید بیشتر دقت داشته باشین.

از جمله موارد مهم دیگه در سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال، کوشا بودن در حفظ و نگه داری از رمز عبور ولت یا کیف پول هستش. به هیچ عنوان نباید دست یکی دیگه بیوفته!

اخیراً، کیف پول‌ های ارزهای دیجیتال ممکن هستش که هک بشن و یا در معرض حملات اینترنتی از سمت افراد کلاهبردار قرار بگیرن. یکی از مطلوب ترین روش ها جهت به حداکثر رسوندن امنیت، تهیه کردن نسخه پشتیبان از کیف پول ارز دیجیتال هستش و نیز، باید توجه کنین که هرگز مبلغ زیادی را در کیف پول ‌های آنلاین نگه داری نکنین این میتونه یکی دیگه از روش هایی باشه که از حملات هکر¬ها در امان باشین. جهت حفظ و نگهداری ارز دیجیتال مبلغ خیلی زیاد میتونین از ولت های سخت افزاری یا آفلاین بهره ببرین.

• فرصت های متنوع و قابل قبول را از دست ندهید

موارد مهم در سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

اگه قصد دارین در زمینه ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنین، می بایست موقعیت‌ های متنوع را جهت سرمایه گذاری از دست ندین. کاری که عموم مردم میکنن کل دارایی خودشون رو برای سرمایه گذاری روی یک مکان یا یک چیز میزارن. در حالیکه سرمایه گذاری همه دارایی‌ها در یک مکان و بر روی یک چیز کار درستی نیست و با ریسک زیادی همراه است. به روز باشید و در مورد قیمت همه ارز‌ها اطلاعات داشته باشین. اگه بر روی ارز‌های دیجیتال مختلفی سرمایه گذاری کنین، در مواقع دشوار محافظت خواهید شد و همواره فرصت جبران خواهید داشت.

• تنوع بیش از حد باعث ضرر و زیان می شود

درسته که پیش تر هم در مقاله " برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چه چیز هایی لازم است؟" گفتیم بهتره فقط روی یک ارز دیجیتال تمرکز نکنین و این باعث میشه دچار ضرر و زیان کمتری بشین و از موقعیت ‌های بیشتری بهره مند بشین ولی برای به حداقل رساندن ریسک، می بایست حداقل در ده ارز دیجیتال گوناگون سرمایه گذاری کنین ولی به یاد داشته باشین که تنوع بیش از حد هم میتونه پیگیری دارایی ‌ها و مدیریت را خیلی سخت کنه مخصوصاً اگه تازه وارد این بازار شدین.

• فکر نکنید خوش اقبال ترین فرد روی زمین هستید

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

برای سرمایه گذاری در زمینه ارز دیجیتال فقط یادگیری و آموزش کافی نیست، می بایست کمی هم در این زمینه خوش اقبال باشین. بعضی از افراد که خودشون را خوش شانس میدونن و اقدام به این کار یعنی سرمایه گذاری اون هم تمام سرمایه خودشون میکنن؛ بعد گذشت مدتی با واقعیت رو به رو میشن و میفهمن که سرمایه گذاری با رویا و آرزو خیلی فرق داره و همیشه قرار نیست اوضاع طبق میل خودش پیش بره.

اگه کمی جستجو کنین، میبینین که حتی بنام ترین سرمایه گذاران هم جهت موفقیت به کمی شانس احتیاج دارن. بنابریان با این فرض که خوش اقبال تر از من نیست نباید اقدام به سرمایه گذاری بیش از حد کنین. برای این که یک سرمایه گذار حرفه ای باشین، همیشه می بایست در این بازار منتظر فرصت و موقعیت خوب بایشن.

• دچار وسواس فکری نشوید

همون طور که تا به اینجا ی مقاله " برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چه چیز هایی لازم است؟" چندین بار اشاره کردیم که فقط یادگیری نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال کافی نیست بلکه در این زمینه می بایست مهارت‌ های دیگه ای هم داشته باشین. باید خیلی صبور باشین و اعتماد به نفس داشته باشین. به دست آوردن هر چه زود تر پول در این صنعت کار آسونی نیست و باید جهت به دست آوردن سود مقبول در انتظار باشین. بعضی وقت ها می بایست خونسرد بود چرا که در این بازار کار معقولانه تر هستش. پس از سرمایه گذاری در زمینه ارز دیجیتال دیگه لزومی نداره بیش از حد در مورد اون فکر کنین بلکه به چشم سرگرمی و گذروندن اوقات فراغت بهش نگاه کنین.

حرف آخر

پیش بینی میشه که ارزهای دیجیتال در آینده نه چندان دور جایگزین ارزهای فیات بشن و اگه بخواین وارد این فضا بشین، می بایست پیش از این که این بازار وسیع تر بشه اقدام به این کار کنین. جهت آموزش و یادگیری نحوه سرمایه گذاری در زمینه ارز دیجیتال می بایست از پایه شروع کنین و بعدش به مرور پیشرفت کنین و به طرف اطلاعات دقیق تر و جزئی تر برین. ارز دیجیتال مفهوم پیچیده‌ تری داره و پیش از آموزش نباید وارد این بازار بشین چرا که به زودی پشیمان میشین.

جهت این که سرمایه گذار موفق تری باشین، می بایست در حوزه های متفاوتی در این بازار جستجو کنین و توصیه ‌هایی که در مقاله " برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چه چیز هایی لازم است؟" را همچنین به خاطر بسپارین و رعایت کنین. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشه و نظرات و پیشنهادات خودتون رو در مورد این مقاله با ما در میان بزارین.


نظرات کاربران در مورد برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چه چیز هایی لازم است؟
سوال امنیتی :3+57 = ?