ادامه همکاری بایننس با کاربران ایرانی با وجود تحریم های ایالات متحده

1401/04/21
ادامه همکاری بایننس با کاربران ایرانی با وجود تحریم های ایالات متحده

بر اساس گزارش روز دوشنبه 11 جولای رویترز، صرافی بایننس، بدون توجه به تحریم‌ های آمریکا و ممنوعیت تجارت با کاربران ایرانی، به خدمات رسانی به مشتریان و پردازش معاملات توسط افراد مستقر در ایران ادامه داده است.

ممنوعیت تجارت با کاربران ایرانی از سال 2018 به دلیل توافق هسته ‌ای ایران بحالت تعلیق درآمده بود، با این حال به نظر می رسد بایننس هیچوقت ارائه خدمات خود را به کاربران ایرانی متوقف نکرده است.

بنیانگذار و مدیرعامل بایننس، چانگ پنگ ژائو در روز دوشنبه 11 جولای در توییتی نوشت که بایننس از سال 2018 از رویترز WorldCheck به عنوان یکی از ابزارهای تأیید KYC [مشتری خود را بشناسید] استفاده می کند.

با این حال براساس گزارش رویترز، کاربران ایرانی به راحتی با استفاده از VPN از سد ممنوعیت‌ های مربوطه می گذرند.

به گفته رویترز این راهکار و فن آوری توسط بایننس در یک پست وبلاگی به نام راهنمای مبتدیان برای استفاده از VPN آموزش و تایید داده شده است. این ادعاها به بایننس مستقر در جزایر کیمن مربوط می شود که توسط ژائو مدیریت می شود.

محدودیت کاربران ایرانی در استفاده از خدمات بایننس

طبق گزارش رویترز، به گفته کارشناسان ادامه فعالیت در ایران احتمالا بزودی مورد توجه تنظیم کننده های ایالات متحده قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب ایران مشمول تحریم های ثانویه خواهد شد که به معنای قطع کامل دسترسی اشخاص حقیقی یا حقوقی به سیستم مالی ایالات متحده خواهد بود.

از سوی دیگر ایران تاکنون رابطه ضد نقیضی با ارزهای دیجیتال داشته است. در سال 2019، ایران رسماً صنعت ماینینگ ارزهای دیجیتال را به رسمیت شناخت و شروع به صدور مجوز برای استخراج کنندگان کرد که ملزم به پرداخت نرخ برق بالاتر و فروش بیت کوین استخراج شده خود به بانک مرکزی ایران بوده اند.

با این حال ایران مکررا عملیات مراکز استخراج ارزهای دیجیتال را متوقف کرده است، در آخرین اقدام خود در ماه ژوئن برق تمام 118 مرکز قانونی استخراج ارز دیجیتال را قطع کرده است.

طبق اظهارات سخنگوی بایننس در مصاحبه با The Block؛ پس از اعمال تحریم های مربوط و اجباری شدن احراز هویت در بایننس، نه تنها کاربران ایرانی بلکه کاربران سایر کشورهای تحت تحریم اجازه استفاده از خدمات بایننس رانداشته اند،

با این حال احتمالا پس از گزارش رویترز حساسیت ‌ها روی کاربران ایرانی بیشتر خواهد شد و سایر صرافی ‌های دیگر نیز مقررات جدی ‌تر و سختگیرانه‌ تری علیه کاربران ایرانی اعمال خواهند کرد و احتمالا حساب های کاربان ایرانی مسدود خواهد شد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ادامه همکاری بایننس با کاربران ایرانی با وجود تحریم های ایالات متحده
سوال امنیتی :5+71 = ?