سیاست مهار فدرال رزرو یکی دیگر از دلایل تورم در ایالات متحده

1401/04/20
سیاست مهار فدرال رزرو یکی دیگر از دلایل تورم در ایالات متحده

داده های تورم جهانی در این هفته احتمالا عزم سیاست گذران فدرال رزرو برای ادامه روند افزایش نرخ بهره در اواخر ماه جولای را افزایش خواهد داد.

بر اساس پیش ‌بینی اقتصاددانان در نظرسنجی بلومبرگ، شاخص قیمت مصرف ‌کننده ایالات متحده در ماه ژوئن نزدیک به 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که بالاترین رقم در چهار دهه اخیر است و در مقایسه با ماه می، قیمت مصرف ‌کننده 1.1  درصد افزایش یافته است.

تورم دائمی بالا مقامات فدرال رزرو را متقاعد خواهد کرد تا برای دومین جلسه متوالی در 27 جولای، نرخ پایه خود را 75 واحد افزایش دهند، از سوی دیگر نگرانی ها ناشی از رکود نیز در حال افزایش است.

افزایش نرخ بهره دیگر بانک های مرکزی

همزمان با انتظارات افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بانک مرکزی کانادا نیز با افزایش نرخ 75 واحد پایه این روند را تسریع بخشیده است.

همچنین با موقعیت متزلزل اقتصادی کنونی نتایج نشست گروه 20  در بالی اندونزی در روز جمعه 15 جولای مورد توجه بانک ‌های مرکزی مختلف خواهد بود. این نشست در خصوص تورم، خطرات جهانی، جنگ در اوکراین و بدهی کشورها خواهد بود.

در همین حال، سیاست انقباض پولی جهانی به طور جدی ادامه خواهد یافت. به غیر از کانادا، سیاست گذاران در شیلی، نیوزیلند و کره جنوبی احتمالا همگی افزایش نرخ بهره حداقل 50 واحد پایه را خواهند داشت.

بانک مرکزی نیوزلند و بانک مرکزی کره جنوبی نیز روز چهارشنبه 13 جولای نرخ بهره خود را برای مهار تورم افزایش خواهند داد. داده های بیکاری کره جنوبی هم در همان روز منتشر خواهد شد، گزارش اشتغال استرالیا روز پنجشنبه 14 جولای منتشر و بینشی از وضعیت اقتصادی سه ماهه دوم را ارائه خواهد کرد.

اقدامات ایالات متحده برای مهار تورم جهانی

در چند روز آینده جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، با شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، پیش از نشست G-20 در اندونزی دیدار خواهد کرد، هدف از این ملاقات گفتگو در خصوص سیاست های انقباضی بانک های مرکزی دو کشور و ارائه راهکارهای مفید مهار تورم جهانی خواهد بود.

داده‌ های تجاری در روز چهارشنبه 13 جولای سرنخ‌ های بیشتری در مورد کاهش تقاضای جهانی ارائه خواهد داد، ارقام تولید ناخالص داخلی روز جمعه 15 جولای با تداوم شیوع کووید بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا تا چهارشنبه 13 جولای فرصت خواهند داشت تا نظرات خود را در مورد نشست بانک مرکزی در 21 جولای خود را اعلام کنند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، روز دوشنبه11 جولای در نشست وزرای دارایی اروپا شرکت خواهد کرد که این جلسه به احتمال زیاد در خصوص بسته شدن موقت خط لوله گاز استریم از روسیه خواهد بود که از روز دوشنبه 11 جولای اجرایی خواهد شد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد سیاست مهار فدرال رزرو یکی دیگر از دلایل تورم در ایالات متحده
سوال امنیتی :6+48 = ?