نتایج نهایی بررسی قوانین استیبل کوین ها توسط BIS و IOSCO

1401/04/22
نتایج نهایی بررسی قوانین استیبل کوین ها توسط BIS و IOSCO

براساس گزارش 13 جولایCryptonews ، بانک تسویه بین ‌المللی، BIS و سازمان بین ‌المللی کمیسیون‌ های اوراق بهادار، IOSCO نتایج بررسی های نهایی خود را درخصوص مقررات استیبل کوین ارائه کرده اند. سازمان بین ‌المللی کمیسیون‌ های اوراق بهادار، IOSCO نهادی است که استانداردهای جهانی را برای بازارهای اوراق بهادار در حدود 115 حوزه قضایی ارائه می کند.

این دو نهاد در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کردند که تحولات اخیر در بازار دارایی‌ های دیجیتال، فوریتی برای مقامات مالی ایجاد کرده است تا به خطرات احتمالی ناشی از دارایی‌ های دیجیتال، از جمله استیبل کوین ‌ها رسیدگی نمایند. براساس اظهارات این دو نهاد، تنظیمات مربوط به استیبل کوین از نظر سیستمی مهم است از این رو تنظیم مقررات استیبل کوین ها در اولویت این دو سازمان قرار گرفته است.

طبق اظهارات این دو نهاد، توکن استیبل کوین صادر شده باید دارای یک ساختار عملیاتی شفاف باشد که امکان مداخله به موقع انسان را در صورت نیاز فراهم نماید. قانونگذاران همچنین بر اهمیت مدیریت ریسک تأکید کرده و اظهار داشتند که اپراتورهای استیبل کوین ها باید به طور منظم همه ریسک ‌های مادی مربوط به معاملات مرتبط در اکوسیستم ‌هایشان را بررسی نمایند.

بر اساس مکانیسمی که برای تثبیت ارزش استیبل کوین استفاده می شود، انواع مختلفی از استیبل کوین ها وجود دارد. به طور کلی، استیبل کوین های وثیقه شده توسط برخی دارایی ها پشتیبان می شوند، در حالی که استیبل کوین های الگوریتمی توسط کد پشتیبانی می شوند.

بدین ترتیب، قانونگذاران برای به حداقل رساندن ریسک های اعتباری و نقدینگی در تسویه حساب ‌ها استفاده از پول بانک مرکزی را به ‌عنوان جایگزین قابل قبولی برای استیبل کوین ها در نظر گرفتند.

آخرین وضعیت تنظیم مقررات استیبل کوین ها

استیبل کوین ها احتمالا اولین دارایی دیجیتالی خواهند بود که در ایالات متحده تحت نظارت قرار می گیرند، با وجود تلاش قانونگذاران در ایالات متحده و اتحادیه اروپا پس از فرو پاشی اکوسیستم ترا؛ هیچ مقررات خاصی تاکنون برای استیبل کوین ها تنظیم نشده است. 

با این حال برخی از صادرکنندگان استیبل کوین ها دارای مجوزهای ایالتی ایالات متحده می باشند که این حداقل الزامات را برای صادر کنندگان توکن ایجاد کرده است و همچنان هیچ استانداردی که ناشران را ملزم به حفاظت از ذخایر یا حفظ نقدینگی کند، وجود ندارد.

در اروپا نیز مقررات خاصی برای استیبل کوین ‌ها وجود ندارد و در نتیجه، مشخص نیست که استیبل کوین ها در آینده به عنوان معادل پول در نظر گرفته شوند. با این حال رونمایی از نتایج بررسی BIS و IOSCO احتمالا زمینه تنظیم مقررات استیبل کوین ها را فراهم خواهد نمود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نتایج نهایی بررسی قوانین استیبل کوین ها توسط BIS و IOSCO
سوال امنیتی :8+90 = ?