بیانیه خزانه داری ایالات متحده در خصوص ارزیابی عمومی مقررات ارزهای دیجیتال

1401/04/22
بیانیه خزانه داری ایالات متحده در خصوص ارزیابی عمومی مقررات ارزهای دیجیتال

وزارت خزانه داری ایالات متحده با انتشار بیانیه ای خواستار بازخورد عمومی افراد در مورد مزایا و معایب ارزهای دیجیتال شده است. زمان ارائه پیشنهادات احتمالی تا 8 آگوست خواهد بود. وزارت خزانه داری ایالات متحده پس از پایان دوره اظهارنظر در 8 آگوست، نتایج پیشنهادات احتمالی را طی گزارشی برای بررسی در اختیار هئیت دولت قرار خواهد داد.

این گزارش با عنوان تضمین توسعه مسئولانه دارایی‌ های دیجیتال، بر بسیاری از جنبه‌ های تجارت ارزهای دیجیتال تمرکز خواهد داشت. به گفته مقامات دولتی، حمایت از مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و شرکت های دیجیتال در اولویت قرار خواهد گرفت.

هدف ایالات متحده از تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال

افزایش استفاده از دارایی ‌های دیجیتال و مبادلات دیجیتال و پلتفرم‌ های معاملاتی احتمالا خطرات جرایمی مانند کلاهبرداری و سرقت، نقض‌ قانونی و مقرراتی، نقض حریم خصوصی و داده‌ و عملکردهای ناعادلانه را افزایش می دهد.

هدف ایالات متحده از تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال؛ حفظ ثبات مالی جهانی، کاهش ریسک های مرتبط با فعالیت های مالی غیرقانونی و کاهش خطرات امنیت ملی و سیستماتیک می باشد با این حال بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری، حفاظت از ذینفعان از اهمیت بالایی برخوردار بود و در اولویت خواهد بود.

همچنین این بیانیه نشان دهنده تلاش دیگری از سوی وزارت خزانه داری ایالات متحده برای کنترل صنعت ارزهای دیجیتال است. به نظر می رسد سال جاری در بحبوحه مارکت نزولی نقطه عطفی برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در ایالات متحده می باشد.

سرعت تنظیم ارزهای دیجیتال در ایالات متحده

سرمایه ‌گذاران ارزهای دیجیتال به دلیل رویدادهایی مانند فروپاشی UST، ورشکستگی شرکت های سرمایه گذاری بزرگ از جملهThree Arrows Capital و سرقت ارزهای دیجیتال توسط هکرهای دولتی مانند هکرهای کره شمالی متحمل ضررهای قابل توجهی شده اند و ایالات متحده به دلیل واکنش کند خود به تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال با انتقاداتی روبرو بوده است. 

ارزهای دیجیتال در ایالات متحده به سختی تنظیم می شود، با این حال وضعیت مقررات ارزهای دیجیتال هم اکنون در شرف تغییر است و پس از رویدادهای اخیر، بررسی و تنظیم قوانین دیجیتال در ایالات متحده شتاب گرفته است.

جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده از جمله کسانی است که وظیفه بررسی مقررات ارزهای دیجیتال را برعهده دارد. براساس فرمان اخیر جو بایدن در خصوص ارزهای دیجیتال، تجارت و توسعه ارزهای دیجیتال باید مسئولانه انجام شود.

یکی از اقدامات مهم آژانس تا به امروز، انتشار چارچوبی برای همکاری بین ‌المللی در مورد مقررات ارزهای دیجیتال بوده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بیانیه خزانه داری ایالات متحده در خصوص ارزیابی عمومی مقررات ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :2+99 = ?