پیش بینی های اقتصادی جیمی دیمون، رئیس جی پی مورگان

1401/05/25
پیش بینی های اقتصادی جیمی دیمون، رئیس جی پی مورگان

براساس گزارش یاهو فایننس؛ جیمی دیمون، رئیس و مدیر اجرایی جی ‌پی مورگان در طی مصاحبه ای با اشاره به افزایش نرخ بهره، انقباض کمی QT، نوسانات قیمت نفت، جنگ اوکراین و روسیه و احتمال جنگ چین و تایوان اظهار داشت که احتمالا اقتصاد آمادگی برخورد با طوفان های جهانی را نخواهد داشت. طبق پیش بینی وی؛ احتمالا وضعیتی بدتر از رکود اقتصادی در راه است.

مدیر اجرایی جی پی مورگان ضمن اشاره به اینکه اقتصاد ایالات متحده همچنان قوی است، اظهار داشت که ترازنامه شاخص قیمت مصرف کننده در وضعیت خوبی قرار دارد، با این حال در زمان پیش بینی با در نظر گرفتن تمامی جوانب چالش های اقتصادی عیان تر دیده می شوند.

پیش ‌بینی ‌های وی از ماه ژوئن تغییر نکرده است، او در آن زمان نیز هشدار داده است که یک طوفان اقتصادی در حال وقوع است و از سرمایه گذاران خواست تا آماده مقابله با آن باشند. با این حال با وجود ادامه روند افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، وضعیت تورم بهبود اندکی یافته و شاخص قیمت مصرف کننده نیز متعادل تر شده است.

همچنین جیمی دیمون در ادامه پیش بینی وضعیت اقتصادی اظهار داشته است که با وجود احتمال رکود اقتصادی جهانی جی پی مورگان کاملا آماده مقابله با ناملایمات اقتصادی در ایالات متحده است.

پیش بینی های اقتصادی کارشناسان و ارزیابی عملکرد فدرال رزرو

به طور مشابه؛ برخلاف نتایج داده های اخیر تورم تحلیلگران مختلف پیش ‌بینی کرده‌ اند که اقتصاد ایالات متحده احتمالا در سال جاری دچار رکود خواهد شد. مایکل گپن، رئیس اقتصاد ایالات متحده بانک آمریکا، در مصاحبه روز سه شنبه 16 آگوست با فاکس بیزینس اظهار داشته است که با وجود بهبود جژئی روند تورم همچنان احتمال رکود خفیف در سال جاری وجود خواهد داشت.

براساس اظهارات وی؛ جنگ ناخواسته فدرال رزرو با تورم برای کنترل و مهار آن باعث رکود خواهد شد و در صورت ادامه روند سیاست انقباضی فدرال رزرو این چرخه احتمالا با یک رکود خفیف به پایان خواهد رسید. این تحلیلگر معتقد است که رسیدن به یک فرود نرم توسط فدرال رزرو واقعا سخت خواهد بود.

فرود نرم یا سافت لندینگ در چرخه تجاری، فرآیند تغییر اقتصاد از رشد به رشد آهسته و ثابت است، با این حال کارشناسان اقتصادی با نزدیک شدن به مرز رکود از ادامه روند اجتناب میکنند. معمولا فرود نرم ناشی از تلاش دولت برای کاهش تورم می باشد.

دیوید مریکل، اقتصاددان گلدمن ساکس نیز اظهار داشته است که نتیجه گیری کلی کارشناسان اقتصادی ایالات متحده اینست که یک مسیر امکان پذیر اما دشوار برای فرود نرم وجود خواهد داشت، اگرچه چندین عامل خارج از کنترل فدرال رزرو از جمله مشکلات ژئوپلیتیک نیز می توانند این مسیر را تسهیل یا پیچیده نمایند و شانس موفقیت را افزایش یا کاهش دهند.

به منظور آگاهی از قیمت ارزهای دیجیتال به صفحه خرید ارز دیجیتال مراجعه نمایید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پیش بینی های اقتصادی جیمی دیمون، رئیس جی پی مورگان
سوال امنیتی :7+91 = ?