عدم محبوبیت اپلیکیشن پرداخت بیت کوینChivo در السالوادور

1401/05/26
عدم محبوبیت اپلیکیشن پرداخت بیت کوینChivo در السالوادور

براساس گزارشEl Diario de Hoy السالوادور؛ کمتر از 2 درصد از حواله های ارسال شده به السالوادور از برنامه و کیف پول دولتی Chivo استفاده می کند و غرفه های خودپرداز بیت کوین کشور در کمتر از یک سال پس از راه اندازی همچنان خالی می باشند. با این حال براساس ادعای دولت؛ این برنامه در بین بسیاری از شهروندان همچنان محبوب است.

طبق گزارش، از زمان پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی و راه اندازی خودپردازهای بیت کوین تعداد کمی از شهروندان السالوادور از اپلیکیشن پرداخت Chivo و دستگاه‌ های خودپرداز بیت کوین برای دریافت حواله استفاده کرده اند. لازم به ذکر است، این رسانه عموما با دولت رئیس جمهور نایب بوکله و برنامه پذیرش بیت کوین وی مخالف بوه است.

طبق داده ‌های بانک مرکزی؛ بین سپتامبر 2021 تا ژوئن سال جاری 120.46 میلیون دلار از طریق کیف پول ‌های ارز دیجیتال وارد کشور شده است. این تنها 1.8 درصد از کل حواله های 6.4 میلیارد دلاری ارسال شده به کشور در همان دوره بوده است.

این داده ها همچنین نشان می ‌دهد که 29.68 میلیون دلار در اکتبر گذشته، یک ماه پس از پذیرش بیت ‌کوین به عنوان ارز قانونی از طریق کیف پول ‌های دیجیتال در بیت‌ کوین حواله شده است. با این حال، از آن زمان تاکنون فرستندگان بیش از 20 میلیون دلار در ماه حواله نکرده اند و در چند ماه، این رقم به حدود 10 میلیون دلار کاهش یافته است.

به گفته رئیس بانک مرکزی به دلیل اشتیاق این رسانه به ترسیم تصویری از کاهش حواله های بیت کوین، داده های یک ماهه بانک مرکزی را بدون اشاره به داده های پیشین برجسته کرده است.
داده ‌های رسمی و کامل بانک مرکزی در اختیار خبرگزاری EFE قرار گرفته و بانک مرکزی از اعلام اینکه آیا این ارقام نشان ‌دهنده بیت ‌کوین ارسال شده از طریق Chivo است یا شامل داده ‌های سایر کیف پول ‌های بیت کوین است، خودداری کرده است. به گفته بانک مرکزی چنین اطلاعاتی محرمانه است.

روند پذیرش بیت کوین در السالوادور

صرف نظر از اظهارات رسانه مخالف پذیرش بیت کوین، به ادعای برخی از کارشناسان اپلیکیشن Chivo از موفقیت مورد انتظار دولت برخوردار نبوده است. به گفته کارشناسان، تیم توسعه اپلیکیشن اوایل امسال تغییر کرده و اکانت های اجتماعی برنامه تقریبا غیرفعال بوده است.

با این حال وزیر دارایی السالوادور با ادعای اینکه مردم به استفاده از بیت کوین و کیف پول ارز دیجیتال بومی ادامه می دهند، اظهار داشت که با توجه به سطح پایین آموزش در کشور پذیرش کامل بیت‌ کوین در السالوادور زمان بر خواهد بود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد عدم محبوبیت اپلیکیشن پرداخت بیت کوینChivo در السالوادور
سوال امنیتی :9+84 = ?