انتشار نتایج تورم روسیه و از سرگیری همکاری های اقتصادی آمریکا با این کشور

1401/05/27
انتشار نتایج تورم روسیه و از سرگیری همکاری های اقتصادی آمریکا با این کشور

طبق اظهارات وزارت توسعه اقتصادی روسیه همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، سختی ‌های اقتصادی روسیه کمتر از حد انتظار بوده و تولید ناخالص داخلی امسال 4.2 درصد کاهش یافته و تورم روسیه طبق پیش ‌بینی اقتصاددانان افزایش نیافته است. در همان زمان، تورم در بریتانیا و اروپا به بالای 10 درصد رسیده است. 
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز اقتصاد تیره جهان و جنگ جاری در اوکراین را به گردن ایالات متحده انداخته و اظهار داشته است که ایالات متحده برای حفظ هژمونی و تسلط خود به درگیری نیاز دارد.

طبق گزارش ژوئن Bitcoin.com؛ روبل روسیه در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح هفت ساله خود رسید. همزمان روسیه به دلیل درگیری در اوکراین توسط ایالات متحده و کشورهای غربی تحریم شد و برخلاف تحلیل اقتصاددانان در خصوص سقوط اقتصاد روسیه، انعطاف روبل و استراتژی روسیه در خصوص پیوند روبل به طلا اقتصاد روسیه از سقوط را نجات داد.

طبق گزارش الجزیره، کاهش تولید ناخالص داخلی روسیه در حالی اتفاق افتاده که روسیه توسط 46 کشور تحریم شده و 9117 تحریم مالی علیه روسیه اعمال شده است. همچنین بر اساس گزارش، روسیه به کشورهای دوست از جمله ایران  ابزار و تسلیحات نظامی و ربات‌ هایی با دقت بالا خواهد فروخت.

ولادیمیر پوتین در خصوص تنش چین و تایوان نیز اظهار داشته است که سفر نانسی پلوسی نماینده ایالات متحده به تایوان نشان آشکار بی احترامی به چین بوده است و چین حق دارد نسبت به این اقدام واکنش نشان دهد. به گفته وی؛ این بخشی از استراتژی عمدی و آگاهانه ایالات متحده است که هدف آن بی ثبات کردن اوضاع و ایجاد هرج و مرج در منطقه است.

پوتین همچنین ایالات متحده را به دلیل تلاش برای حفظ هژمونی دلار سرزنش کرده و اظهار داشته است برای کاهش تسلط دلار در بازارهای مالی بزودی با همکاری کشورهای بریکس ارز مشترکی را رونمایی خواهد نمود.

بازگشت وال استریت به اوراق قرضه روسیه

گزارش ها حاکی از بازگشت جی پی مورگان، بانک آمریکا، گروه Citi، بانک مرکزی هلند، Barclays و مدیریت مالی Jefferies به اوراق قرضه روسیه است.
در حالی که گزارش الجزیره مغرضانه تلقی می شود، گزارشات رسانه های آمریکایی نیز تایید کرده اند که اقتصاد روسیه در وضعیت متعادلی قرار دارد. طبق گزارشCNBC؛ اقتصاد روسیه کاهش یافته اما سقوط نکرده است.

به گفته فاکس نیوز، سرمایه گذاران وال استریت نیز به بازار اوراق قرضه دولتی و شرکتی روسیه بازگشته اند.

طبق گزارش The Overshoot؛ فشار تحریم بر روسیه کاهش یافته و صادرات به روسیه از اقتصادهای تولیدی بزرگ از آوریل در حال افزایش بوده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد انتشار نتایج تورم روسیه و از سرگیری همکاری های اقتصادی آمریکا با این کشور
سوال امنیتی :9+66 = ?