رشد فن آوری بلاک چین قطر پس از راه اندازی نسخه بلاک چین ملی

1401/05/30
رشد فن آوری بلاک چین قطر پس از راه اندازی نسخه بلاک چین ملی

«طرح ملی بلاک چین قطر» که اخیرا در قالب یک مقاله مشاوره ملی توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات راه اندازی شد، توسط سازمان تنظیم مقررات با مشارکت دانشگاه حمد بن خلیفه و دانشگاه قطر توسعه یافته شده است.

این طرح مشترک با هدف توسعه فن آوری آی تی کشور با ادغام بلاک چین در این تکنولوژی ایجاد شده است. همچنین این طرح با استناد به جمعیت و اندازه کوچک قطر، اظهار داشته است که این کشور در موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یکی از کشورهای پیشرو در پرورش نوآوری ‌های بلاک چین قرار دارد.

از نظر ساختار، طرح ملی بلاک چین به چندین ستون از جمله مقررات، پذیرش، نوآوری و خلاقیت تقسیم می‌شود و در عین حال معیارهای ایده‌آل را برای امکان ادغام مناسب برجسته می‌ کند.

طبق طرح ارائه شده؛ بلاک چین می تواند نقش قدرتمندی در توانمندسازی بخش فن آوری اطلاعات قطر با افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی داشته باشد. این سند در هر دو بخش خصوصی و دولتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و هر بخش بر نیازها و پتانسیل حوزه مذکور تمرکز خواهد کرد.

با این حال، قطر قبل از رسیدن به جایگاه بزرگترین مرکز بلاک چین جهان، باید محیطی مناسب برای شکوفایی فن آوری و جذب و کشف استعداد ها فراهم نماید. بدین منظور، برای جذب سرمایه گذاران به گسترش فن آوری نیاز به ایجاد یکه چارچوب مشخص خواهد داشت.

به گفته کارشناسان، تنظیم و ارائه مقررات نه تنها برای محافظت از کاربران و تضمین امنیت مهم است، بلکه برای ارائه امکان نوآوری و پذیرش بلاک چین نیز ضروری است.

این طرح همچنین شرایط فعالیت و مشوق های بخش های مختلف فن آوری از جمله استارت اپ ها، پروژه های آزمایشی و نحوه ارائه خدمات شرکت های جدید ارائه کرده و زمینه را برای گسترش در چارچوب قانونی فراهم نموده است.

تقویت رقابت پذیری در قطر با توسعه بلاک چین

این سند در نتیجه گیری خود اظهار داشته است که اگر همه توصیه های موجود در سند اجرایی شود، توسعه سرمایه انسانی از طریق ایجاد شغل و توسعه مهارت ها مطمئنا بهبود و گسترش خواهد یافت.

همچنین اجرای توصیه ‌های طرح می ‌تواند باعث رشد و افزایش رقابت ‌پذیری در قطر شود و این خود دلیلی بر گسترش فن آوری در کشور خواهد بود.

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات کشور از سهامداران و اعضای عمومی علاقه مند به بررسی طرح بلاک چین درخواست کرده است تا بازخوردهای خود را قبل از 15 سپتامبر به این سازمان از طریق ایمیل ارسال نمایند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد رشد فن آوری بلاک چین قطر پس از راه اندازی نسخه بلاک چین ملی
  • واقعا باید حسودی کرد به کشورهای عربی ، که هر روز دارن در حوزه های مختلف پیشگام میشن! دبی هم میخواد خودشو به عنوان پایتخت بلاکچین دنیا معرفی بکنه! کشورهای عربی در حوزه کریپتو خوب دارن سرمایه گذاری میکنن

    با سلام پیاده سازی استفاده از بلاک چین و اینترنت اشیا و مدیریت زنجیره تامین سبز یا فواید رمزارزها در قطر به عنوان مصرف کننده های این تکنولوژی و پیشرو در بکارگیری نواوری در بلاکچین اینترنتی و امثال ان مسلما عالی هستش ولی ایا درتولید‌دانش ان موثرند؟

سوال امنیتی :1+72 = ?