مسدود کردن آدرس های دیجیتال متخلف توسط یونی سواپ

1401/05/30
مسدود کردن آدرس های دیجیتال متخلف توسط یونی سواپ

صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ با همکاری شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین TRM Labs، 253 آدرس ارز دیجیتال را مسدود کرده است. یکی از دلایل این اقدام همکاری آدرس های متخلف با روند هک اخیر و سرقت وجوه بوده است.

طبق گزارش توسعه ‌دهنده نرم‌افزار Banteg، این اولین باری است که یونی سواپ اطلاعات مربوط به لیست سیاه کیف پول خود را اعلام کرده است. این وجوه دزدیده شده مربوط به سرویس میکسر تراکنش تورنادو کش بوده است. استفاده از این میکسر اخیرا توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم شده است.

تحقیقات انجام شده در خصوص میکسر تورنادو کش توسط مهندس نرم افزار GitHub، جردن فرانکفورت ارائه شده است. در نتیجه تحقیقات وی؛ یونی سواپ اقدام به مسدود کردن 253 آدرس دیجیتال کرده است. TRMلبز همکار جدید یونی سواپ در 4 ماه گذشته، مسئول شناسایی و قرار دادن آدرس ‌های ارز دیجیتال متخلف در لیست سیاه بوده است. این آدرس ها عمدتا به تحریم ‌ها و فعالیت ‌های غیرقانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال مرتبط بوده اند.

عوامل خطرات شناسایی شده توسط Uniswap

طبق گزارش یونی سواپ، ادرس های مسدود شده شامل: 253 آدرس مرتبط با لیست سیاه و 30 آدرس نام دامنه اتریوم،ENS بوده اند، توسعه دهندگان همچنین خاطرنشان کرده اند که در مجموع هفت نوع مختلف از دسته بندی عوامل خطر و همچنین دو سطح خطر وجود داشته است.

به گفته بانتگ؛ مالکیت و عملکرد گذشته و کنونی آدرس های مربوط بررسی خواهد شد که می تواند در روند مسدود کردن کمک کننده باشد. همچنین طبق گزارش؛ داده ‌ها قرار نبوده عمومی باشند، با این حال با توجه به اظهارات توسعه دهنده در خصوص آگاهی عمومی، داده ها به صورت عمومی ارائه شده است.

طبق توضیحات یونی سواپ، قراردادها و کدهای هوشمند تعریف نشده و پلتفرم های وب ناشناس، وجوه دزدیده شده از طریق میکسر تراکنش تورنادو کش، آدرس های تحریم شده، وجوه اضافی ناشی از کلاهبرداری جزء چهار دسته اصلی شناسایی شده بوده اند که معمولا به راحتی قابل شناسایی هستند.

سایر دسته‌ های باقی‌ مانده شامل سرمایه مورد استفاده برای تأمین مالی تروریسم و تامین سرمایه هکرها است. طبق گزارش هکر های کره شمالی بیشترین سرمایه را دریافت کرده اند، همچنین مورد آخر شناسایی شده شامل موارد مربوط به تجاوز جنسی به کودکان بوده است.

طبق توضیحات بانتگ؛ به منظور ساده کردن فرآیند تحویل پرداخت های دیجیتال به این کیف پول ها، 30 آدرس از این آدرس ها به نام های ENS (سرویس نام اتریوم) مرتبط بوده اند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد مسدود کردن آدرس های دیجیتال متخلف توسط یونی سواپ
سوال امنیتی :1+47 = ?