رابطه بیت کوین و تتر چیست؟

1401/06/06


ما سعی می کنیم در مقاله رابطه بیت کوین و تتر چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین و رمز ارز تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی ارتباط بیت کوین و تتر بپردازیم و ارتباط قیمت بیت کوین و میزان تتر در صرافی ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

اگه اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین میتونین با استفاده از داده های به دست اومده تحلیل های خودتون رو انجام بدین و بهترین عملکرد رو از خودتون نشون بدین.

 بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، تونسته مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار بگیره و به یکی از محبوب ترین بازارهای سرمایه با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین.

جالب که بدونین بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم میکنه. به این ترتیب، شما میتونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی رمز ارزها به دست بیارین. 

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

رابطه بین بیتکوین و تتر

البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کرده و در این نقاط معامله انجام بدین. همچنین بهتره بدونین عوامل و فاکتورهای مختلفی در قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تاثیر می ذارن. از جمله از این عوامل می تونیم به وضعیت اقتصادی کشورها، کاهش و افزایش تقاضا، اخبارها و رسانه ها و... اشاره کنیم.

بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن. بیت کوین و تتر نیز از جمله از رمز ارزهای معروف در بازار محسوب میشن که با همدیگه ارتباط دارن.

 به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله رابطه بیت کوین و تتر چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی ارتباط بیت کوین و تتر بپردازیم و ارتباط قیمت بیت کوین و میزان تتر در صرافی ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، قطعا اسم ارز دیجیتال بیت کوین رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین و شاید این سوال برای شما پیش اومده باشه که ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟ 

ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ارز دیجیتال بیت کوین اولین رمز ارز موجود در بازار کریپتوکارنسی ها محسوب میشه که برای تحول سیستم مالی سنتی دنیا پا به بازار مالی گذاشت و از زمان پیدایش تاکنون نیز تونسته با عملکرد خیره کننده خودش این صنعت رو دگرگون بکنه. 

همچنین ارز دیجیتال بیت کوین یه دارایی هست که به ایده استفاده از فناوری بلاک چین در سال 2008 برای ثبت داده ها و جلوگیری از نشت یا دستکاری اطلاعات جامعه عمل پوشوند و بهترین عملکرد رو نسبت به سایر دارایی های مالی داشت.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال بیت کوین برخلاف سایر دارایی های مالی، با نظارت هیچ گونه نهاد مرکزی مثل بانک ها یا دولت های سیاسی عمل نمی کنه، ولی در عوض به واسطه یه پروتکل کاملا غیرمتمرکز یه فرایند همتا به همتای کاملا رمزنگاری شده به فعالیت خودش ادامه میده.

این ویژگی نیز باعث میشه برای تایید تراکنش ها نیازی به شخص ثالثی وجود نداشته باشه که در عمل واسطه ها و کارمزدهای اضافی رو حذف می کنه. همچنین ارز دیجیتال بیت کوین از الگوریتم اثبات کار یا POW برای فعالیت خودش استفاده می کنه و از این رو قابلیت استخراج داره و شما می تونین با تهیه تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز، اقدام به استخراج بیت کوین کرده و از این روش سود به دست بیارین.

ارز دیجیتال بیت کوین در واقع نوعی ارز دیجیتال رمزنگاری شده یا همون رمز ارز هست که وجود خارجی و ملموس نداره و مثل یه نسخه آنلاین از پول نقد هست. همچنین هر شخصی می تونه از اون برای خرید محصولات و خدمات استفاده کنه و در کنار این ویژگی از کاربردهای دیگه بیت کوین نیز بهره مند بشه. دو ویژگی مهم غیر متمرکز و ضد تورمی بودن ویژگی هایی هستن که بیت کوین از اون بهره میبره.

استیبل کوین تتر چیست؟

استیبل کوین تتر نیز یکی دیگه از رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی هاست که قیمت ثابتی داره و اغلب برای جلوگیری از نوسانات شدید بازار مورد استفاده معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال قرار می گیره. 

به عبارت دیگه، استیبل کوین تتر نوعی ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین هست که برخلاف سایر رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی ها قیمت اون همیشه ثابت و در حدود یک دلار آمریکا هست.

استیبل کوین تتر جیست

این رمز ارز جزو یکی از استیبل کوین هایی محسوب میشه که توسط ذخایر دلاری در حساب های بانکی موسسه Tether پشتیبانی میشه. یعنی به ازای هر واحد ارز دیجیتال تتر که در بازار کریپتوکارنسی ها در حال گردش هست، یک دلار آمریکا در ذخایر موسسه Tehter نگهداری میشه. این موضوع نیز باعث میشه تا قیمت تتر همیشه ثابت بمونه.

جالب اینجاست که بدونین استیبل کوین تتر جوری طراحی شده که به دلار آمریکا متصل هست. به این ترتیب، با اینکه ارزش سایر ارزهای دیجیتال نوسان قیمتی دارن، قیمت ارز دیجیتال تتر همیشه یک دلار ثابت میمونه.

 البته توجه داشته باشین که ممکنه از سایر پول های فیات مثل یورو یا روبل روسیه هم به عنوان پشتوانه یه استیبل کوین استفاده کرد، ولی دلار آمریکا پر استفاده ترین ارز فیات به عنوان پشتوانه هست و در بازار ارزهای دیجیتال ده استیبل کوین وجود داره که قیمت همه اون ها برابر با 1 دلار آمریکا هست. استیبل کوین تتر نیز در این میان پرچمدار محسوب میشه و یکی از پرکاربردترین استیبل کوین های بازار محسوب میشه.

شبکه بلاک چین اومنی(Omni) اولین شبکه ای بود که تراکنش های تتر روی اون انجام شد. بعدا نیز به دلیل کاربردی بودن ارز دیجیتال تتر و نیاز سایر پلتفرم ها به یه استیبل کوین قوی مثل تتر، در سایر شبکه ها نیز پیاده سازی شد. 

به عبارت دیگه، استیبل کوین تتر بلاک چین اختصاصی خودش رو نداره، ولی در مقابل در زمان نوشتن این مثاله در 11 شبکه بلاک چینی قابلیت انجام تراکنش رو داره و شما می تونین با استفاده از این شبکه ها تراکنش های خودتون رو انجام بدین. از جمله از این شبکه ها می تونیم به شبکه سولانا، ترون، پالیگان و... اشاره کنیم.

مقاله پیشنهادی: تتر چیست؟

 

رابطه بیت کوین و تتر چیست؟

جالب اینجاست که بدونین دامیننس بیت کوین و دامیننس تتر ارتباط مستقیمی با هم دارن. در اینجا احتمالا واستون سوال پیش بیاد که دامیننس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دامیننس در لغت به معنی سلطه هست.

رابطه بیت کوین وتتر

به این ترتیب، وقتی در مورد دامیننس ارز دیجیتالی صحبت میشه، یعنی از میزان سلطه اون ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی ها بحث میشه. 

همچنین منظور از دامیننس یه ارز دیجیتال به سهم اون از کل بازار ارزهای دیجیتال هست. در واقع این شاخص به ما نشون میده که سرمایه های جدیدی وارد ارز دیجیتال بیت کوین شده یا خیر.

به این ترتیب، با ورود سرمایه ها که به دنبال اون شاهد رشد قیمت بیت کوین میشیم، سلطه یا دامیننس بیت کوین افزایش پیدا می کنه، چون سهم بیت کوین از سهم سایر ارزهای دیجیتال سبقت می گیره.

در حالت برعکس، با خروج سرمایه ها از ارز دیجیتال بیت کوین شاهده افت ارزش بازار ارز دیجیتال بیت کوین و کاهش شاخص سلطه یا دامیننس بیت کوین خواهیم بود.

بهتره بدونین ارز دیجیتال تتر نیز به عنوان مهم ترین استیبل کوین موجود در بازار کریپتوکارنسی ها با همین شرایط جلو میره و با تبدیل دارایی ها از سایر ارزهای دیجیتال به تتر، سهم یا ارزش بازار ارز دیجیتال تتر نسبت به سهم کل ارزهای دیجیتال افزایش پیدا می کنه و شاهد رشد شاخص سلطه یا دامیننس تتر به صورت لحظه ای خواهیم بود. بنابراین، با افزایش دامیننس بیت کوین، روند بازار صعودی و با افزایش دامیننس تتر روند بازار نزولی میشه.

دامیننس بیت کوین و تتر رو از کجا مشاهده کنیم؟

دامیننس یه شاخص دینامیک هست که به طور لحظه ای برای هر ارز دیجیتال تغییر می کنه. همچنین برای مشاهده دامیننس ارزهای دیجیتال می تونین از طریق سایت های اینترنتی معروفی مثل کوین مارکت کپ و تریدینگ ویو استفاده کنین. برای هر ارز دیجیتال نیز نماد اختصاصی برای دامیننس وجود داره. برای مثال دامیننس بیت کوین و تتر به ترتیب به صورت BTC.D و USDT.D نمایش داده میشه.

رابطه دامیننس بیت کوین و تتر چیست؟

احتمالا بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد دامیننس بیت کوین و تتر، این سوال براتون پیش بیاد که رابطه دامیننس بیت کوین و تتر چیست؟ 

بهتره بدونین کاربرد تحلیل دامیننس بیت کوین و تتر و درک رابطه دامیننس بیت کوین و تتر می تونه دید خوبی رو از برایند روند کلی موجود در بازار ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار بده.به عبارت دیگه، اگه رابط دامیننس بیت کوین و تتر رو به خوبی یاد بگیرین، میتونین با استفاده از این شاخص معامله های خودتون رو انجام داده و سود به دست بیارین.رابطه دامیننس بیت کوین و تتر چیست؟ 

همچنین با بررسی نمودارهای دامیننس بیت کوین و تتر می تونین متوجه این موضوع بشین که این دو شاخص حرکتی کاملا مخالف هم دارن.یعنی با افزایش دامیننس بیت کوین، دامیننس تتر کاهش پیدا می کنه و برعکس.

بنابراین، با ورود نقدینگی به بیت کوین معمولا شاهد افزایش قیمت بیت کوین و در نتیجه سهم بیت کوین در کل بازار افزایش پیدا می کنه.

همچنین این موضوع تاثیر مستقیمی بر افزایش دامیننس بیت کوین میزاره. به این ترتیب، با خروج نقدینگی از بیت کوین و کاهش قیمت اون، سرمایه گذاران اقدام به خروج سرمایه های خود از بیت کوین و تبدیل اون به تتر می کنند تا از ضررهای احتمالی جلوگیری کنند.

در این شرایط دامیننس تتر یا هم تتر از کل بازار افزایش پیدا می کنه و شاهد کاهش دامیننس بیت کوین خواهیم بود. با این تحلیل میشه دید خوبی از تصمیم تریدرها و روند کلی بازار به دست آورد.

دامیننس تتر می تونه روند کاهشی و یا افزایشی داشته باشه. تنها تفاوت در مقایسه با دامیننس بیت کوین این هست که تتر همیشه قیمتی ثابت یک دلار داره و افزایش دامیننس تتر با توجه به قیمت ثابت تتر می تونه دلیلی بر افزایش خرید تتر باشه. به عبارت دیگه، زمانی که کل بازار ارزهای دیجیتال روند نزولی داره، تریدرها برای فرار از نوسانات شدید بازار اقدام به حفظ سودهای فعلی کرده و ارزهای دیجیتال خودشون رو به استیبل کوین تتر تبدیل می کنند.

ارتباط قیمت بیت کوین و میزان تتر در صرافی ها:

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله رابطه بیت کوین و تتر چیست؟ ارتباط قیمت بیت کوین و میزان تتر در صرافی ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. 

بهتره بدونین بررسی و تجزیه و تحلیل های شرکت Santiment در مورد بازار کریپتوکارنسی ها نشون میده که میزان تتر در مبادلات مورد استفاده قرار می گیره، با قیمت بیت کوین رابطه معکوس داره. 

به عبارت دیگه، هرچقدر میزان ارز دیجیتال تتر در صرافی ها بیشتر بشه، قیمت بیت کوین می تونه افزایش پیدا کنه و روند بازار صعودی بشه. بنابراین، اگه قصد ترید و معامله ارزهای دیجیتال رو دارین، زمانی وارد معامله بشین که میزان تتر در صرافی ها افزایش پیدا می کنه.

رابطه بیت کوین و تتر چیست؟

جالب اینجاست که بدونین هر زمان که قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرده و یا قیمت آلت کوین ها بالا رفته، میزان تتر در صرافی ها زیاد شده. 
زیاد شدن میزان تتر در صرافی ها به این معنی هست که سرمایه گذاران تمایل دارن تا تترها و سرمایه خودشون رو به بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کرده و وارد معامله بشن. 

در این شرایط با افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، روند بازار صعودی میشه و قیمت بیت کوین افزایش پیدا می کنه. همچنین اگه میزان تتر در صرافی ها کاهش پیدا کنه، به این معنی هست که سرمایه گذاران و معامله گران دوست دارن تا سرمایه ها و ارزهای دیجیتال خودشون رو به تتر تبدیل کنند. 
در این موقعیت نیز با افزایش تقاضا برای فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین و سایر ارزها کاهش پیدا میکنه.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین یا اتریوم؟


جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله رابطه بیت کوین و تتر چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین و رمز ارز تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی ارتباط بیت کوین و تتر بپردازیم و ارتباط قیمت بیت کوین و میزان تتر در صرافی ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. 

دامیننس بیت کوین و تتر با همدیگه رابطه برعکسی دارن، به عبارت دیگه، زمانی که دامیننس بیت کوین افزایش پیدا می کنه، دامیننس تتر کاهش پیدا کرده و قیمت بیت کوین بالا میره. همچنین هرچقدر میزان تتر در صرافی ها افزایش پیدا کنه، به این معنی هست که معامله گران تمایل دارن تا تترهای خودشون رو به بیت کوین تبدیل کنند.


نظرات کاربران در مورد رابطه بیت کوین و تتر چیست؟
  • میشود ارز تتر را با همسان بیت کوین آن در صرافی های ایرانی تعویض نمود؟

    • بله میشه

    اگه دامیننس تتر بالا بره یعنی بازار نزولی میشه؟

    • بله با بالا رفتن دامیننس تتر بازار هم نزولی میشه

    اگه تتر تو صرافی ها بیشتر بشه روند بازار چه شکلی میشه

    • خرید بیشتر و بازار هم صعودی میشه

    دامیننس بیت کوین و تتر رو از کجا می تونیم مشاهده کنیم؟

    • می تونین از تریدینگ ویو مشاهده کنین.

سوال امنیتی :7+85 = ?