کاهش 16 میلیارد دلاری ذخایر تتر در سه ماهه دوم سال

1401/05/30
کاهش 16 میلیارد دلاری ذخایر تتر در سه ماهه دوم سال

استیبل کوین تتر از کاهش ذخایر خود در سه ماهه دوم سال خبر داده است. طبق گزارش، ذخایر تتر تا ژوئن 66000 میلیون دلار بوده که نسبت به ذخایر 82400 دلاری مارس کاهش یافته است.

همچنین دارایی اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده که توسط این شرکت نگهداری می شود نیز از مارس تا ژوئن کاهش یافته است. براساس داده های BDO Italia، شرکتی که ذخایر تتر را تایید می کند، کاهش ثبت شده در مقایسه با 39.2 میلیارد دلار سه ماهه اول به 28.9 میلیارد دلار رسیده است.

از سوی دیگر، شرکت پشتیبان بزرگترین استیبل کوین جهان، تتر 8.4 میلیون دلار اوراق تجاری و گواهی سپرده را از 20.1 میلیون دلار کاهش داد که باعث افت بیشتر استیبل کوین تتر شده است.

شرکت هلدینگ تتر به تازگی با یک شرکت حسابداری بین المللی برای صدور گواهینامه ذخایر خود همکاری کرده است. این اقدام در راستای ارائه شفافیت بیشتر از اقدامات شرکت بوده است. براساس قرارداد؛ شرکت تتر برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست قرار است که گزارش فصلی ذخایر خود را منتشر نماید. همچنین این شرکت احتمالا به زودی گزارش های ماهیانه خود را منتشر خواهد نمود.

حواشی پیرامون شرکت تتر

اخیرا یک سند جعلی در اینترنت منتشر شد که بر اساس آن کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده،SEC تتر را به فروش اوراق بهادار متهم کرده و محدودیت هایی را برای شرکت ایجاد کرده است. پس از گسترش اخبار جعلی، تتر پیوند خود با دلار را از دست داد. با این حال، پس از چند ساعت توانست برابری خود با دلار را بازیابی نماید.

پس از بازیابی قیمت تتر، سند ارسال شده جعلی از طریق یک نمایه ناشناس تغییر یافت، پس از این اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده صدور سند را تکذیب و برای تایید سندی را بصورت آنلاین منتشر کرد.

با این حال، انتشار دوباره سند جعلی در روز پنجشنبه 18 آگوست زیان اندکی را برای استیبل کوین تتر به همراه داشت و تتر بار دیگر کاهش یافت، اگرچه این بار نیز چند ساعت بعد توانست برابری خود را با دلار بازیابی نماید. هر واحد از تتر هم اکنون با قیمت 0.999989 دلار معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن 64.3 میلیارد دلار است. قیمت تتر در یک روز گذشته 0.01 درصد کاهش یافته است.

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فن آوری تتر در این خصوص اظهار داشته است که شرکت جهانی تتر متعهد به تامین دارایی پایدار بازار ارزهای دیجیتال و توسعه در اقتصاد وب 3 است. تتر از طریق یک کمپین شایعات و اخبار جعلی علیه خود را افشا کرده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش 16 میلیارد دلاری ذخایر تتر در سه ماهه دوم سال
سوال امنیتی :9+86 = ?