ترندهای بلاک چین در سال 2022 چه موضوعاتی هستند؟

1401/06/06


ترندهای بلاک چین در سال 2022 چه موضوعاتی هستند؟همون طور که شاهد هستید استفاده از فناوری بلاک چین داره کاربرد های بیشتری پیدا میکنه و موضوعات مختلفی در این باره در حال مطرح شدن هست.

ترندهای بلاک چین در سال 2022 با سرعت باور نکردنی در حال افزایش هستن. با شکل گیری استارتاپ های مختلف و مرتبط با بلاک چین، سرعت تغییرات در این صنعت با شدت بالایی به سمت ابداع نوآوریهای جدیدی پیش میره، به طوری که هر روز یک خبر جدید در این باره ترند میشه. 

حتی شرکت های بزرگ و کارآفرینان موفق به سمت فناوری بلاک چین تغییر جهت دادن و توی چشم انداز های جدیدشون اهدافی رو برای توسعه شرکت هاشون مشخص کردن که مرتبط با بلاک چین هست. اخباری در مورد شرکت توییتر منتشر شده که قصد داره ان اف تی ها رو در پلتفرم شبکه اجتماعیش قابل خرید و فروش بکنه، همچنین اینستاگرام هم اهداف توسعه مشابهی رو در این باره در پیش گرفته. 

علاوه بر این کسایی مثل ایلان ماسک و مارک زاکربرگ، با شروع کردن پروژه های متعدد مرتبط با بلاک چین مرتب دارن از هم سبقت میگیرن. از ایلان ماسک توی رسانه ها در مورد سرمایه گذاری هایی که درباره کریپتو های مختلف انجام میده سوال میشه و مارک زاکربرگ هم با شروع پروژه متا به نظر میرسه که قصد داره یک تحول بزرگ و جدی در این باره انجام بده. 

جنجالی ترین و جالب ترین خبر در این باره فعالیت شرکت هایی مثل نایک و کوکاکولا بود که توی بازی هایی که از طریق توکن های غیر قابل معاوضه پشتیبانی میشن، اقدام به خرید زمین های NFT میکردن و برند شرکت خودشون رو در این زمین ها برای تبلیغ قرار میدادن. 

ترند شدن این نوع موضوعات توجه علاقمندان به دنیای ارزهای دیجیتال رو به خودش جلب کرده، تریدرها و سرمایه گذارهایی که در این زمینه فعالیت میکنن.

مقاله پیشنهادی: بررسی کامل فناوری ارزهای دیجیتال

ترندهای بلاک چین در سال 2022

دائما در حال پیگیری اخبار هستن که بدونن موضوعات جالب و به روز که در این زمینه مطرح هست چیه؟ و در صورت مشاهده پدیده های نوظهوری که ارزش سرمایه گذاری کردن داشته باشه، به سرعت سرمایه گذاری های متعددی در اون زمینه انجام میشه. 

اگر که شما هم به این قبیل از موضوعات علاقمند هستید، پیشنهاد میکنیم که ما رو در این مقاله همراهی بکنید؛ چون که قصد داریم مطالب مهمی رو که در مورد ترندهای بلاک چین در سال 2022 وجود داره براتون معرفی کنیم و در باره هر کدوم توضیحات کاملی رو ارائه بدیم. به طور قطع دونستن در مورد این موضوعات علاوه بر این که میتونه دانش و اطلاعاتتون رو در زمینه بلاک چین افزایش بده، باعث میشه که تا بتونید فرصت های سرمایه گذاری خوب و مناسب در این زمینه رو شناسایی بکنید. پس با ما همراه باشید. 

گسترس کاربرد NFT ها 

اولین مورد مهمی که قصد داریم در مقاله ترندهای بلاک چین در سال 2022 چه موضوعاتی هستند؟در مورد اون صحبت بکنیم، NFT ها هستن. این توکن های غیر قابل معاوضه امسال ارزششون به مقدار خیلی زیادی رشد کرد که بیشترش به خاطر گسترش متاورس و افزایش تعداد بازی های انلاینی بود که از طریق ان اف تی زمینه ای رو به وجود اومده بود تا گیمرها علاوه بر بازی کردن بتون که با خرید و فروش ان اف تی ها برای خودشون درامد هم کسب بکنن. 

بعضی از کارشناس ها معتقد هستن که بیشتر از ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم، آینده صنعت بلاک چین به سمت NFT ها پیش خواهد رفت؛ دلیلش هم اینه که هنوز توی کاربرد هایی که توکن های غیر مثلی ان اف تی ارائه میکنن پتانسیل های خیلی زیادی برای توسعه پیدا کردن وجود داره و با تکمیل شدن پروژه متای مارک زاکربرگ، احتمال میره انقلاب نسل بعدی در مورد فناوری بلاک چین در صنعت ان اف تی ها اتفاق بیوفته. 

در حال حاضر توکن های ان اف تی مختلفی توسط تیم های متعددی در حال توسعه پیدا کردن هستن که فرصت های سرمایه گذاری شگفت انگیزی رو برای کسایی که علاقمند به سرمایه گذاری کردن در این زمینه هستن به وجود آورده.

اگه که شما هم علاقمند به انجام سرمایه گذاری در این حوزه هستید، کافیه که تیم ها و شرکت های توسعه دهنده NFT رو شناسایی بکنید و در موردشون تحقیق کنید. چشم انداز آینده هر کدوم از این توسعه دهنده ها که دیدید میتونه روشن و درخشان باشه فرصت خوبی برای انجام سرمایه گذاری هاتون خواهد بود. 

همچنین بازی های NFT یکی دیگه از فرصت های سرمایه گذاری و خرید و فروش هستن که اگه تحلیل درستی در مورد این بازی ها داشته باشید، میتونید که درامد خوبی رو از این طریق برای خودتون کسب کنید. برای مثال بازی محبوب اکسی اینفینیتی درامدش برای کاربرهای ایرانی تا پایان سال قبل به طور میانگین چیزی در حدود 20 میلیون تومن بود که با توجه به میزان بازدهی که میداد رقم شگفت انگیزی به نظر میرسه. 

تیم های توسعه دهنده ای که در قالب استارتاپ های مختلف پروژه های ان اف تی متعددی رو شروع کردن، میتونن نوید دهنده این باشن که ارزش این توکن های غیر قابل معاوضه در آینده رشد چشمگیری میکنه. در حال حاضر شرایط فعلی بهترین زمینه رو برای خرید و سرمایه گذاری ان اف تی های با ارزش فراهم کرده که میتونه بیشتر از هر صنعت و بازار دیگه ای پربازده باشه. 

ترندهای بلاک چین در سال 2022

توکن های NFT به عنوان یکی از ترندهای بلاک چین در سال 2022 همون طور که میتونن براتون فرصت های سرمایه گذاری خوبی رو به همراه بیارن، به همون اندازه هم میتونن که پر ریسک باشن و باعث بشن که پولتون رو از دست بدید. برای همین لازمه که قبل از انجام هر نوع خرید و فروش و یا سرمایه گذاری در این باره اطلاعات و تخصص خودتون رو افزایش بدید تا متحمل ضرر های سنگین نشید. 

در آخر گفتن این موضوع ضروری به نظر میرسه و بهتره بدونید که در آینده NFT ها تغییراتی رو ممکنه به وجود بیارن که در بستر جهان های متاورس و یا پلتفرم های مختلف شما بتونید که دارایی های زیادی رو به اسم خودتون بخرید و به عنوان مالک حقیقی این دارایی های دیجیتال در نظر گرفته بشید

. برای همین باید توکن های غیر قابل معاوضه ای رو شناسایی و خرید بکنید که میدونید در آینده با گسترش فناوری های مرتبط در این زمینه ارزششون قراره که افزایش پیدا بکنه. 

استفاده از الگوریتم POS 

مورد بعدی در رابطه با ترندهای بلاک چین در سال 2022 گسترش الگوریتم POS توی این صنعت هست که باتوجه به مشکلات و محدودیت هایی که الگوریتم قدیمی POW در بستر بلاک چین به وجود آورده بود، به نظر میرسه که در آینده استفاده از POS به میزان بیشتری گسترش پیدا بکنه. 

سیستم گردش معاملات توی فناوری بلاک چین از دو الگوریتم اصلی تشکیل شده، الگوریتم اجماع اثبات کار با نام اختصاری POW و الگوریتم گواه اثبات سهام با نام اختصاری POS. 

با توسعه پیدا کردن بلاک چین روش اثبات سهام به عنوان روش کمکی و مکملی مطرح شد که به جای ماین کردن، به کاربرها این امکان داده میشد که با ذخیره کردن دارایی هاشون بتونن تراکنش های زنجیره هر بلاک رو تایید بکنن و از این طریق فرایند انتقال ارزهای دیجیتال توی شبکه بلاک چین ممکن میشد.

 در واقع دیگه لازم نبود که ماینرها با تهیه کردن پردازنده های قوی برای اسخراج معادلات پیچیده هر بلاک، فرایند استخراج رو انجام بدن و با یک ذخیره سازی ساده این روند در قالب الگوریتم POS انجام میشد. 

ترندهای بلاک چین در سال 2022

با گذشتن زمان و افزایش تعداد کاربرها توی شبکه های بلاک چین چالش ها و مشکلات الگوریتم POW که قدیمی تر و بر اساس استخراج هر بلاگ طراحی شده بیشتر حس میشه، 

به همین دلیل توسعه دهنده ها به دنبال راه های ارزون تر و بهتر هستن که یک راهکار جایگزین واسه این مشکل پیدا بکنن که به نظر میرسه توسعه گواه اثبات سهام (POS)، همون راه حل و جانشینی هست که توسعه دهنده ها به دنبال اون هستن. 
 
این عوامل باعث شد که الگوریتم POS جزو ترندهای بلاک چین در سال 2022 قرار بگیره و یه موضوع جذاب برای کسایی باشه که در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستن. در واقع این الگوریتم یک روش تضمین شده برای افزایش درامد با کسب میزان سود های قابل پیش بینی هست که توجه هر علاقمند به صنعت کریپتوکارنسی رو تونسته که به خودش جلب بکنه. 

اگه شما هم تصمیم به ماین کردن ارز دیجیتال داشتید ولی نمیتونستید سرمایه اولیه برای خرید تجهیزات لازم رو جور بکنید، استفاده از روش POS میتونه به عنوان یک راهکار جایگزین برای این کار مطرح بشه که از این طریق میتونید میزان سرمایه خودتون رو رشد بدید و در در این بازار سود کسب کنید.

سرمایه گذاری در فناوری بلاک چین 

وقتی بیت کوین برای اولین بار به صورت کوین توی بازار ارزهای دیجیتال عرضه شد، هیچکس حتی فکرش رو هم نمیکرد که سرمایه های بزرگ و عظیم به سمت توسعه این ارز دیجیتال و شبکه بلاک چین اون جذب بشه؛ چون که از همون اول هیچ هدف اقتصادی پشت بیت کوین نبود و ساتوشی ناکوماتو با به کارگیری فناوری بلاک چین هدفش فقط این بود تا سیستمی به وجود بیاره تا با اون بشه به صورت آزادانه تری فرایند انتقال پول رو انجام داد. 

اما با توسعه و عرضه نسل های بعدی ارزهای دیجیتال، این موضوع بعد اقتصادی پیدا کرد و پروژه های بلاک چین جدیدی که شروع شدن، همگی در ابتدا با جذب سرمایه کارشون رو آغاز کردن. این روزها اهمیت این قضیه حتی بیشتر از قبل شده و با ورود کارآفرین ها و سرمایه گذاران بزرگ به این زمینه شاهد هستیم که سرمایه گذاری های بزرگ و عظیمی داره در مورد توسعه بلاک چین ها انجام میشه. 

ترندهای بلاک چین در سال 2022  با گسترش سرمایه گذاری ها در صنعت بلاک چین، توسعه این فناوری با سرعت بیشتری میتونه که سیر تکاملی خودش رو طی بکنه و پتانسیل های کشف نشده درباره این فناوری بیشتر شکوفا خواهد شد. برخلاف ترندهای بلاک چین در سال 2022 که در قسمت های قبلی براتون مطرح کردیم، امکان سرمایه گذاری برای توسعه این فناوری، واسه افرادی که سرمایه های کمی دارن ممکنه که امکان پذیر نباشه. 

با این حال بهترین شیوه ای که برای این کار پیشنهاد میشه تا افرادی که دارای سرمایه کم هستن هم بتونن توی توسعه بلاک چین به صورت مستقیم سرمایه گذاری بکنن خرید ICO ها هست.
 آی سو او به کوین هایی گفته میشه که به صورت سهام برای توسعه دادن شبکه های بلاک چین عرضه میشن و علاقمندان به بلاک چین میتونن که با خرید این کوین ها به صورت غیر متمرکز توی پروژه توسعه بلاک چین موردنظرشون سهامدار بشن که یک روش سرمایه گذاری خوب به نظر میرسه. 

در مورد ICO ها به سری مشکلات مطرح میشه که از جمله این مشکلات میتونیم به استفاده از اون ها برای انجام کلاهبرداری های هرمی و پانزی و اسکم کردن افراد ناآگاه اشاره بکنیم که اگه موقع انتخاب این توکن ها دقت کافی رو نداشته باشید، ممکنه که توی این نوع از تله ها گرفتار بشید. پس در صورتی که قصد سرمایه گذاری مستقیم در این زمینه رو داشتید، بهتره که کمی با احتیاط تر عمل کنید. 

افزایش کاربرد بلاک چین سبز 

یکی از مهم ترین ترندهای بلاک چین در سال 2022 که جدیدا مطرح شده جایگزین کردن بلاک چین های سبز به جای شبکه های قدیمی هست. بلاک چین سبز به شبکه های بلاک چینی گفته میشه که سعی میکنن تا میزان مصرف انرژی خودشون رو کاهش بدن و بستری رو به وجود بیارن تا در رقابت بین شبکه های بلاک چینی آسیب های جدی به محیط زیست وارد نشه. 

چالش مصرف انرژی با گذشت زمان داره به عنوان یک مشکل جدی و اساسی برای فناوری بلاک چین تبدیدل میشه، از ایجاد اختلال توی سیستم توضیع برق شهری گرفته تا تولید گرمای بیش از حد، همگی از جمله مشکلاتی هستن که برای شبکه های بلاک چینی عنوان میشه. 

جالبه بدونید که برای مصرف انرژی بیت کوین پیش بینی میشه که اگه تا چند سال آینده تدبیری انجام نشه به میزان کل برق کره زمین برق نیاز هست تا واحد های استخراج نشده اش ماین بشن و انجام تراکنش توی شبکه بلاک چینش بتونه ادامه پیدا بکنه. 

یکی از روش های جایگزین که برای این کار پیشنهاد شده استفاده بهینه از گواه های اثبات سهام هست، که به میزان زیادی تونسته این مصرف بیش از اندازه رو مدیریت بکنه. هرچند که این میزان کاهش توی شبکه ها با استفاده از الگوریتم POS موفقیت آمیز بوده ولی کافی نیست. 

نسل های جدید تر شبکه های بلاک چین روی این نقطه ضعف بلاک چین های قدیمی تر دست گذاشتن و تونستن زنجیره های بلاگ جدیدی رو ایجاد بکنن که به بلاک چین های سبز معروف هستن که از جمله اون ها میتونیم به چیا، کاردانو، نانو، استلار، الگوراند و ... اشاره بکنیم که مصرف برق خیلی پایینی دارن. به طوری که مصرف کاردانو چیزی حدود 0.5479 کیلو وات در ساعته که این مقدار نسبت به نمونه های مشابه چندین برابر کم تر هست.

ترندهای بلاک چین در سال 2022  بلاک چین سبز مشکل قطع برق رو که توی یکی دو سال اخیر باعث شد توی کشور های مختلفی به دلیل ایجاد شدن مزرعه های استخراج بیت کوین قطعی های متعددی اتفاق بیوفته رو حل میکنه و تیم های توسعه رو به سمت پیدا کردن روش هایی میبره که بتونن میزان مصرف انرژی رو بیشتر کاهش بدن.

توی بازار ارزهای دیجیتال با توجه به شرایط فعلی یکی از ویژگی های اساسی بلاک چین که میتونه نسبت به شبکه بلاک های زنجیره ای دیگه یک مزیت رقابتی ایجاد بکنه، پیش رفتن به سمت بلاک چین های سبز هست.

بلاک چین سبز علاوه بر این که باعث شده چالش های محیط زیستی تا حدودی مدیریت بشه، برای استخراج کننده های ارزهای دیجیتال هم شرایطی رو به وجود آورده که راحت تر و بهتر بتونن که به فعالیت های ماینینگ خودشون ادامه بدن.

با پرداخت هزینه برق کم تر و مصرف انرژی خیلی پایین، یک شرایط مناسب برای استخراج کننده هایی ایجاد میشه که قبل تر به دلیل مصرف برق بالا و افزایش هزینه های اضافی مجبور شده بودن تا از بازار خارج بشن و الان دوباره میتونن که فعالیت بکنن. 

اگه شما هم علاقمند به استخراج ارزهای دیجیتال با هزینه های پایین تر هستید، پیشنهاد میکنیم استفاده از بلاک چین های سبز رو امتحان بکنید. از این طریق هم میتونید مصرف برق و هزینه های اضافی خودتون رو مدیریت بکنید و هم قادر میشید که در حفظ و نگهداری محیط زیست بهتر عمل بکنید و آسیب های کم تری به طبیعت بزنید. 

ادغام فناوری بلاک چین با اینترنت اشیا 

از نوآورانه ترین موضوعاتی که درباره ترندهای بلاک چین در سال 2022 مطرح میشه، ترکیب اینترنت اشیا با فناوری بلاک چین هست. اینترنت اشیا (IOT) یکی از تکنولوژی هایی هست که جدیدا ایده هایی درباره این که از این فناوری برای توسعه بلاک چین استفاده بشه به گوش میرسه.

شیوه استفاده از این تکنولوژی به این شکله که همه اشیا با استفاده از برنامه ریزی کردنشون میتونن که به فضای اینترنت وصل بشن و از این طریق میشه اون ها رو از فاصله دور کنترل و مدیریت کرد. 

حالا ممکنه این سوال رو بپرسید که چطوری میشه از IOT توی فناوری بلاک چین استفاده کرد؟! به گفته بعضی از محققان یکی از بهترین کاربرد های بلاک چین با ترکیب کردن اون با اینترنت اشیا میتونه که برای ارتقا سیستم های امنیتی استفاده بشه. 

برای مثال فرض کنید یک گاوصندوق این قابلیت بهش داده بشه که از طریق IOT بتونید از راه دور روی امنیتش همیشه نظارت بکنید، حالا اگه برای باز کردنش به جای یک رمزگذاری ساده از فناوری بلاک چین استفاده بشه، به جز مالک اون بعید هست که کسی بتونه موفق به باز کردن و شکستن رمز امنیتیش بشه. 

یک مثال دیگه که میتونه ادغام شدن این دو تکنولوژی رو بیشتر روشن بکنه، استفاده از بلاک چین و اینترنت اشیا توی ثبت اطلاعات هست؛ در این صورت به راحتی میتونید با یک تبلت همه لوازمی که رو که توی منزلتون قرار دارن اطلاعات شخصی شون رو بازبینی کنید و در صورتی که هر کدوم از اون ها مشکلی داشته باشه به راحتی با یک کلیک رو تبلتتون متوجهش میشید.

ترندهای بلاک چین در سال 2022  هر وسیله ای با توجه به این که از طریق اینترنت اشیا میتونه به اینترنت متصل بشه این امکان به وجود میاد که بشه یک شبکه بلاک چین اختصاصی براش تعبیه و آماده سازی کرد، در این صورت همه کاربرد هایی که توی یک شبکه بلاک چینی وجود داره رو میتونید که روی اون وسیله هم اعمال بکنید که در زمینه خدمات امنیتی، این فناوری قادر هست تا با انواع روش های سنتی رقابت بکنه و یک نوآوری اساسی محسوب میشه. 

در واقع ادغام این دو فناوری چیزی بیش از انجام یه خرید و فروش ساده توی بازار رمزارهاست و امنیت بلاک چین در کنار قابلیت مدیریتی که اینترنت اشیا برای وسایل مختلف فراهم میکنه، میتونه که به تنهایی به عنوان یک انتقلاب بزرگ در تکنولوژی های نوظهور مطرح بشه. 

قانون گذاری و افزایش اقدامات نظارتی 

موضوع دیگه ای که میتونیم به عنوان یکی از مهم ترین ترندهای بلاک چین در سال 2022 بهش اشاره بکنیم، افزایش قانون گذاری ها و اقدامات نظارتی مختلف در این باره هست. اتفاقی که به مرور رخ داده نشون میده که دیگه مثل گذشته نمیشه روی ساختار غیر متمرکز بلاک چین حساب چندانی باز کرد، چون که در عمل همه این ساختار غیر متمرکز زیر زره بین دولت ها به صورت دقیقی بهش نظارت میشه. 

برای مثال واسه نقد کردن پولتون شما مجبورید از صرافی هایی استفاده بکنید که برای فعالیتشون مستقیم زیر نظر سازمان های دولتی فعالیت میکنن. همچنین همه استارتاپ ها توسعه دهنده هایی که تصمیم دارن در زمینه بلاک چین شروع به کار بکنن مجبور به دریافت مجوز از دولت هستن و میتونیم بگیم که به مرور با توجه با افزایش قوانین و نظارت های متعددی که در این باره انجام میشه، این ساختار متمرکز به مرور داره توانایی استقلال خودش رو از دست میده. 

 ترندهای بلاک چین در سال 2022 این داستان از جایی شروع شد که صرافی ها مجبور شدن تا برای گسترش فعالیت هاشون به یک سری قوانین تن بدن و از اون زمان به بعد این قوانین درکنار نظارت های دولتی دائما در حال افزایش هستن. امسال به دلیل افزایش قوانین تصویب شده و گستردگی روش های نظارتی که از طرف کشورهای مختلف روی ارزهای دیجیتال اعمال شد، توجه خیلی از توسعه دهنده ها و افراد درباره از دست رفتن استقلال و ساختار غیر متمرکز بلاک چین جلب شده. 

البته بعضی دیگه از کارشناسان هم عقیده دارن که نظارت های دولتی بیشتر روی واحد پولی ارز فیات خودش هست و سعی میکنه با این کار از اقدامات غیر قانونی مثل پول شویی و وقوع کلاهبرداری های مختلف جلوگیری بکنه.

 به هر حال این افزایش نظارت ها و قانون گذاری ها باعث شده تا بعضی از توسعه دهنده ها، این نظارت ها رو تحدیدی برای ساختار غیر متمرکز شبکه بلاک چین بدونن و از طریق ابداع روش های نوآورانه تر سعی میکنن که با این قوانین دستوپاگیر و نظارت های محدود کننده مقابله بکنن. 

گسترش بهتر از طریق دواپس 

ترکیب شدن دواپس (DevOps) با بلاک چین یکی دیگه از نوآوری هایی هست که به عنوان ترندهای بلاک چین در سال 2022 مطرح شده. امروزه از روش دواپس در بین استارتاپ های توسعه دهنده شبکه های بلاک چین استفاده میشه که باعث شده تیم های تخصصی و قوی باهم دیگه ترکیب بشن. 

برای همین هست که اپلیکیشن ها و نرم افزاهای مورد نیاز برای کاربران موقع استفاده از شبکه های اختصاصی به سرعت تولید میشن و افزایش میزان نوآوری های به وجود اومده در چند سال اخیر یکی از دلایل اصلیش این عامل هست.

ترکیب تیم های حرفه ای، محیط و فرهنگ جدیدی رو در بین توسعه دهنده ها به وجود میاره که باعث ایجاد ساختار های متمرکز، افزایش سرعت در رسیدن به اهداف کلیدی و افزایش کارایی توی کار تیمی میشه که همه این عوامل در کنار همدیگه  کارایی بلاک چین رو بالاتر میبرن. 

ایجاد کیف پول های نسل جدید با کارایی بالاتر، پلتفرم های منعطفی که ابزار بیشماری رو برای انواع معامله گرها و سرمایه گذارها ارائه میکنن، روشهای توسعه ای که باعث شدن که مشکل شلوغی شبکه ها نسبت به گذشته حل بشه، همگی ثمره ورود دواپس به بستر بلاک چین هست که باعث کسب این دستاوردها شده.

 ترندهای بلاک چین در سال 2022

برای همین بعضی از سرمایه گذارها به جای این که مستقیما روی ارزهای دیجیتال و بلاک چین ها متمرکز بشن، ترجیح میدن که روی چنین توسعه دهنده هایی سرمایه گذاری بکنن که باعث میشه در زمینه هایتک (High Tech) علاوه بر این که خود سرمایه گذار ها سود های خوبی رو به دست بیارن، نوآوری های جدیدی هم توی صنعت بلاک چین به وجود بیاد. 

قرارداد های غیر متمرکز دیفای

قراردادهای غیر متمرکز یا دیفیای به قراردادهایی گفته میشه که در بستر بلاک چین این امکان رو برای معامله گرها به وجود میارن که بتونن به شیوه های مختلفی پولشون رو وام بدن، سپرده گذاری بکنن و یا از طریق این قراراداد ها قادر به ایجاد یک منبع درامد جانبی برای خودشون بشن. دیفای ها از جمله ترندهای بلاک چین در سال 2022 هستن که به خاطر ارائه ابزار جدید و نوآورانه شون توجه معامله گرهای زیادی رو تونستن که به خودشون جلب بکنن. 

این قراردادهای غیر متمرکز مخصوصا در شبکه اتریوم توسعه خیلی زیادی پیدا کردن، به طوری که انواع صرافی های غیر متمکز از این طریق به وجود اومدن که برعکس صرافی های متمرکز در اون ها دیگه نیازی به احراز هویت و رعایت کردن قوانین دستو پا گیر مرتبط با موقعیت مکانی وجود نداره. 

قرارداد های غیر متمرکز دیفای

به گفته بعضی از کارشناسان با توسعه پیدا کردن قرداد های غیر متمرکز توی شبکه های بلاک چینی پویایی گذشته به این شبکه ها برگشته و همچنان این شیوه قادر هست که ویژگی اصلی بلاک چین رو که براساس استقلال معامله گرها در کنار ایجاد یک محیط امن هست، به خوبی حفظ بکنه. 

با توسعه پیدا کردن بیشتر این قرارداد ها دست واسطه ها به کلی کوتاه میشه و ممکنه که صرافی هایی که در حال حاضر دارن خدمات مختلف رو برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به مشتری هاشون ارائه میکنن، به مرور زمان کارایی خودشون رو از دست بدن. چون که معامله گرها قادر میشن تا از طریق صرافی های غیر متمرکز که توی بستر شبکه بلاک چین مورد نظرشون فعال هستن معاملات خودشون رو انجام بدن. 

مقاله پیشنهادی: فناوری رادیکس چیست؟

جمع بندی کلی و سخن پایانی 

توی مقاله ترندهای بلاک چین در سال 2022 چه موضوعاتی هستند؟ این موضوعات ترند اگه به درستی بهشون توجه بشه میتونن فرصت های سرمایه گذاری مناسبی تلقی بشن که با سود های خیلی خوبی همراه خواهند بود. همچنین از این موضوعات ترند میتونید که توی معاملات ارز دیجیتال هم استفاده بکنید. 

برای مثال اگه براتون امکانش نیست که با یک صرافی خارجی کار بکنید، با مطالعه مبحث صرافی های غیر متمرکز در سرفصل دیفای ها میتونید که از این نوع صرافی ها استفاده بکنید و یا با استفاده از اطلاعات ارائه شده در مورد جایگاه فعلی ان اف تی ها، قادر خواهید شد که علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال، از طریق خرید و فروش و سرمایه گذاری در NFT ها هم درامد کسب بکنید. 

امیدواریم با مطالعه مطالبی که در مورد ترندهای بلاکچین در سال 2022 ارائه کردیم، بتونید با مباحث داغی که این روز ها در مورد بلاک چین مطرح هست آشنا بشید و با دیدن فرصتها و تحدید های موجود توی هرکدوم از این موضوعات، راه های خلاقانه ای رو کشف کنید. 


نظرات کاربران در مورد ترندهای بلاک چین در سال 2022 چه موضوعاتی هستند؟
سوال امنیتی :7+89 = ?