5 عقیده نادرست درباره بیت کوین

1401/09/03
5 عقیده نادرست درباره بیت کوین

ما سعی می کنیم در مقاله 5 عقیده نادرست درباره بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی باورهای اشتباه درباره بیت کوین بپردازیم تا با این عقیده های نادرست آشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای انتخاب بیت کوین بگیرین. ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که دوست دارین تا بخشی از پول خودتون رو بر روی یکی از ارزهای دیجیتال مختلف به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت دنیای ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده. به این ترتیب، شما می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه. همچنین افراد زیادی وارد این بازار شدن که بعضی از این افراد هیچ دانش و اطلاعاتی ندارن. به همین دلیل برخی عقیده های نادرست در رابطه با بیت کوین به وجود اومده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 عقیده نادرست درباره بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی باورهای اشتباه درباره بیت کوین بپردازیم تا با این عقیده های نادرست آشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای انتخاب بیت کوین بگیرین.

شاید برایتان مفید باشد: آینده بیت کوین چیست؟

آشنایی با بیت کوین

آشنایی با بیت کوین

این روزها تعداد افرادی که اسم بیت کوین رو شنیدن، بیشتر از افرادی هست که حتی یک بار هم اسمی از بیت کوین به گوششون نخورده. بیت کوین به عنوان با ارزش ترین و محبوب ترین ارز دیجیتال دنیا شناخته میشه و به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده ای هست که به دنیا معرفی شده. بهتره بدونین بیت کوین نوعی ارز دیجیتال هست که به صورت غیرمتمرکز فعالیت می کنه و هیچ حکومت یا نهاد واسطه ای اون رو کنترل نمی کنه و به صورت کاملا غیر متمرکز اداره میشه. برخلاف پول هایی که امروزه در دسترس ما قرار دارن، بیت کوین توسط هیچ دولتی ایجاد نشده و مواردی مثل میزان عرضه و ماهیت اون به دست بانک های مرکزی تعیین نشده.

مقاله پیشنهادی: تاثیر آینده متاورس بر ارزش بیت کوین

بیت کوین می تونه نوعی پول دیجیتال باشه که با اون خرید کرده یا سفارش آنلاین انجام میدین و به عنوان یه روش سرمایه گذاری نیز شناخته میشه که ارزش سرمایه شما رو در بلند مدت حفظ می کنه و یا بستری برای برنامه های غیر متمرکز در آینده باشه که در جنبه های غیر مالی از زندگی شما وارد میشه. به عبارت دیگه، ارز دیجیتال بیت کوین نوعی پول الکترونیک هست که با استفاده از اون می تونین به هر نقطه ای از دنیا پول بفرستین و یا از اون برای خرید کالا و خدمات استفاده کنین. دو ویژگی اصلی بیت کوین یعنی غیر متمرکز بودن و در امان موندن از چاپ واحدهای پولی بیشتر، باعث شده تا این دارایی منحصر به فرد بشه.

دلایل باورهای غلط درباره بیت کوین

دلایل باورهای غلط درباره بیت کوین

بهتره بدونین در دنیای امروز، ارزهای دیجیتال پدیده جدیدی نیستن. ارزهای دیجیتال اکنون بیشتر از یه دهه هست که در بازار وجود دارن و به عنوان روش پرداخت مناسب به جمع ارزهای فیات و پول های واقعی اضافی شدن. ولی با وجود همه مزایایی که ارزهای دیجیتال نسبت به ارزهای چاپی دولت ارائه میدن، افراد زیادی حاضر به استفاده از اون ها به عنوان روش پرداخت و روش سرمایه گذاری نیست. امروزه خدمات پرداخت ارزی در ایران به دلیل وجود تحریم ها با مشکل روبرو شده و با افزایش اعتبار ارزهای دیجیتال فرصت های شغلی در این حوزه زیاد شده.

مقاله پیشنهادی: صندوق قابل معامله یا ETF بیت کوین چیست؟

ما یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل که ممکنه باورهای غلط و اشتباه درباره ارز دیجیتال بیت کوین و سایر رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی ها، فناوری یا تکنولوژی زیربنایی اون ها یعنی بلاک چین باشه. تحقیقات و مطالعات اخیر نشون میده که بیشتر از 60 درصد از کاربران فضای مجازی و اینترنت در حال حاضر با ارزهای دیجیتال و بیت کوین آشنا هستن. با این وجود هنوز هم باورهای نادرست زیادی در مورد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارن.

5 عقیده نادرست درباره بیت کوین

عقیده نادرست درباره بیت کوین

همونطور که گفتیم، در دنیای امروز، ارزهای دیجیتال پدیده جدیدی نیستن. ارزهای دیجیتال اکنون بیشتر از یه دهه هست که در بازار وجود دارن و به عنوان روش پرداخت مناسب به جمع ارزهای فیات و پول های واقعی اضافی شدن. با این وجود، باورهای نادرست مختلفی درباره بیت کوین و ارزهای دیجیتال وجود داره که باید با اون ها آشنا شد. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی باورهای اشتباه درباره بیت کوین بپردازیم.

• بیت کوین حباب است!

یکی از باورهای اشتباه درباره بیت کوین این هست که بیت کوین حباب است! احتمالا افرادی وجود داشته باشن که ارز دیجیتال بیت کوین رو به دید یه روش سرمایه گذاری با سودهای بالا ببینن و اون رو بخرن. ولی این رفتار دلیلی نمیشه که فکر کنین قیمت بیت کوین حبابه. چون حباب ها از نظر علم اقتصاد چرخه هایی هستن که با رشد ناپایدار قیمت ها شناخته میشن. همچنین حباب ها در آخر می ترکن و زمانی که معامله گران زمانی تصور می کنند که حباب قیمتی رخ داده که  قیمت یه دارایی خیلی از ارزش ذاتی خودش بالا رفته.

• بیت کوین هیچ کاربردی در دنیای واقعی ندارد!

یکی دیگه از باورهای اشتباه درباره بیت کوین این هست که بیت کوین هیچ کاربردی در دنیای واقعی نداره و اگه هم داره بیشتر مناسب فعالیت های غیر قانونی هست. ولی در اصل هیچ کدوم از این باورها درست نیست. ارز دیجیتال بیت کوین سابقه طولانی مدت به عنوان یه روش پرداخت امن در سراسر دنیا داره. این در صورتی هست که برای انجام تراکنش ها هیچ بانک یا واسطه ای هم مورد نیاز نبوده. همچنین نهادهای سرمایه گذاری بزرگ، از بیت کوین به عنوان یه پوشش مناسب و مشابه طلا در برابر تورم استفاده می کنند.

• بیت کوین ارزش واقعی ندارد!

یکی دیگه از باورهای نادرست درباره بیت کوین این هست که بیت کوین هیچ ارزش واقعی نداره. اگرچه بیت کوین ممکنه پشتوانه فیزیکی مثل طلا نداشته باشه، ولی در عمل دلار آمریکا یا هر ارز فیات مدرن دیگه نیز از داشتن این پشتوانه بی نصیب هست. بیت کوین با پیچیدگی خاص کدنویسی شده تا کمیاب باشه. این موضوع نیز باعث میشه که در مقابل تورم مقاومت داشته باشه. همین سیاست در ارزهای فیات نیز به کار برده میشه و برای جلوگیری از بروز تورم از چاپ یا عرضه گسترده پول جلوگیری میشه.

• بیت کوین توسط رقیب دیگر جایگزین می شود!

یکی دیگه از باورهای نادرست درباره بیت کوین این هست که بیت کوین به دست یه رقیب دیگه جایگزین میشه. جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان اولین پول الکترونیک واقعا موفق شناخته میشه. چون با وجود خلق صدها و هزاران ارز دیجیتال با قابلیت ها و ویژگی های جدیدی، هیچ کدوم نتونستن حتی به ارزش و حجم بازار بیت کوین نزدیک بشن.

• بیت کوین غیر قانونی است!

یکی دیگه از باورهای نادرست درباره بیت کوین این هست که بیت کوین غیر قانونی هست. آیا مجرمان از ارز خاصی استفاده می کنند؟ درسته که ارزهای دیجیتال ارتباط زیادی با معاملات غیر قانونی دارن. برای مثال یه مطالعه انجام شده در استرالیا نشون داد که 46 درصد از معاملات بیت کوین درگیر فعالیت های غیرقانونی هست. ولی این به این معنی نیست که فقط از اون برای معاملات غیر قانونی استفاده شده. از هر ارز دیجیتال دیگه ای نیز میشه برای معاملات غیر قانونی و مجرمانه استفاده کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 عقیده نادرست درباره بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی باورهای اشتباه درباره بیت کوین بپردازیم تا با این عقیده های نادرست آشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای انتخاب بیت کوین بگیرین. همونطور که گفتیم، یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل که ممکنه باورهای غلط و اشتباه درباره ارز دیجیتال بیت کوین و سایر رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی ها، فناوری یا تکنولوژی زیربنایی اون ها یعنی بلاک چین باشه. تحقیقات و مطالعات اخیر نشون میده که بیشتر از 60 درصد از کاربران فضای مجازی و اینترنت در حال حاضر با ارزهای دیجیتال و بیت کوین آشنا هستن.


نظرات کاربران در مورد 5 عقیده نادرست درباره بیت کوین
سوال امنیتی :4+73 = ?