تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال

1401/09/01
تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال

ما سعی می کنیم در مقاله تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد عرضه محدود ارزهای دیجیتال و عرضه ثابت ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر تعداد واحدها و عرضه در قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم و تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو در انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بگیرین. ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که مشتاقین تا بخشی از پول خودتون رو بر روی یکی از ارزهای دیجیتال به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت دنیای ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده.

احتمالا تا الان شنیدین که تعداد کل واحدهای ارز دیجیتال بیت کوین برابر با 21 میلیون هست، ولی به عنوان مثال توکن های ارزی مثل اتریوم، جریان ثابتی از دارایی های جدید هستن که به اکوسیستم اضافی میشن. عرضه و تعداد واحدها بر قیمت نهایی ارزهای دیجیتال تاثیر مستقیم می ذاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد عرضه محدود ارزهای دیجیتال و عرضه ثابت ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر تعداد واحدها و عرضه در قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم و تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال بهتر است یا ترید؟

عرضه نامحدود در ارز دیجیتال چیست؟

عرضه نامحدود در ارز دیجیتال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم عرضه نامحدود در ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که عرضه نامحدود در ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که عرضه نامحدود در ارز دیجیتال به عرضه هایی گفته میشه که حجم کل عرضه(Total Supply) در اون ها مشخص نیست و با توجه به برنامه مشخص و ثابتی هم عرضه نمیشن. ارزهای دیجیتالی که عرضه ثابت و نامحدود ندارن و جز گروه اول نیستن رو می تونیم جزو این دسته از ارزهای دیجیتال در نظر بگیریم.

مقاله پیشنهادی: بهترین سیاست در بازار ریزشی چیست؟

جالب اینجاست که بدونین، ارز دیجیتال دوج کوین(Dogecoin) نمونه ای از ارزهای دیجیتالی هست که عرضه اون به صورت نامحدود و غیرثابت انجام میشه. این رمز ارزها نیز در صورت استفاده نکردن از روش تورم زدایی مرسوم در رمز ارزهایی با عرضه ثابت و نامحدود به مرور زمان دچار تورم و افت قیمت می شن. توجه داشته باشین که ارزهای دیجیتالی که عرضه واحد نامحدودی دارن، باعث ایجاد تورم در اقتصاد میشن. به این ترتیب، میشه گفت ارز دیجیتال دوج کوین نوعی رمز ارز تورمی هست و برای اینکه بتونه ضد تورمی باشه، باید عرضه اون ثابت بشه.

عرضه ثابت در ارز دیجیتال چیست؟

عرضه ثابت در ارز دیجیتال

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله، عرضه ثابت در ارز دیجیتال رو برای شما توضیح بدیم. بهتره بدونین عرضه ثابت و نامحدود در ارز دیجیتال تا حدودی شبیه هم هستن. در عرضه ثابت در ارز دیجیتال، مقدار ثابتی در هر سال از رمز ارز عرضه میشه و محدودیتی در این فرایند وجود نداره. به عبارت دیگه، در عرضه ثابت محدودیت زمانی در عرضه وجود نداره. به همین دلیل عرضه ثابت و نامحدود رو می تونیم نوعی عرضه در نظر بگیریم که واحدهای ارز دیجیتال بر اساس اون در بازار کریپتوکارنسی ها عرضه میشن.

مقاله پیشنهادی: انواع مختلف ترید ارزهای دیجیتال

بهتره بدونین یکی از معروف ترین و محبوب ترین ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی ها که به صورت عرضه ثابت و نامحدود فعالیت می کنه، اتریوم هست. اعضای تیم پروژه و تیم توسعه دهنده ارز اتریوم حد و مقدار مشخصی برای تولید و عرضه اتریوم در نظر نگرفتن. میشه تا حدودی گفت که استخراج و عرضه اتریوم تا بی نهایت ادامه پیدا می کنند. با این حال، تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال اتریوم قصد داره برای جلوگیری از تبدیل شدن اتریوم به یه دارایی تورمی، فقط 18 میلیون کوین اتریوم در سال تولید و عرضه کنه.

تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال

تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال

عرضه محدود و نامحدود در اکوسیستم ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات متفاوت عمل می کنه. همه اقتصادهای فیات از نظر این که تورم به همه اون ها تاثیر می ذاره، با همدیگه یکسان هستن. این مورد برای خود اقتصاد سالم و مفید هست، ولی مصرف کننده های معمولی رو مجبور به خرج بیشتر می کنه. تورم منفی از نظر مصرف کننده خوب هست، ولی مشاغل رو تضعیف کرده و باعث بیکاری میشه.

در اکوسیستم ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها، همه چیز ساده و شفاف تر از ارزهای فیات هست. بارزترین تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال این هست که عرضه ثابت به صورت مداوم قیمت ارزهای دیجیتال و دارایی ها رو مجبور به افزایش می کنه. از طرف دیگه، عرضه نامحدود ممکنه باعث نرخ تورم بالا بشه، ولی توسعه دهنده های اکوسیستم های ارزهای دیجیتال رو جوری طراحی می کنند که در اصل از نظر عرضه اونقدر هم نامحدود نیستن.

تاثیر تعداد واحدها و عرضه در قیمت ارزهای دیجیتال

تاثیر تعداد واحدها و عرضه در قیمت ارزهای دیجیتال

همونطور که می دونین در قیمت یه ارز دیجیتال، تعداد واحدهای موجود رمز ارز یا همون عرضه تاثیر زیادی دارن. این نظریه با توجه به اصل عرضه و تقاضا هست که در همه دارایی ها مثل ارز دیجیتال یا پول کاغذی و... صدق می کنه. در دنیای ارزهای دیجیتال کوین ها یا به صورت نامحدود عرضه میشن مثل ارز دیجیتال دوج کوین یا به صورت محدود مثل ارز دیجیتال بیت کوین. با محدودیت تعداد ارز دیجیتال بیت کوین، ارزش این رمز ارز بیشتر میشه، چون عرضه کمتر یعنی تقاضای بیشتر و تقاضای بیشتر یعنی قیمت بالاتر.

ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین که به صورت محدود عرضه میشن، به عنوان طلای دیجیتال شناخته میشن. در نتیجه با وجود اینکه قیمت کالاها کاهش پیدا می کنه، ولی از اونجایی که ارزهای دیجیتال به عنوان ذخیره ارزش مورد استفاده قرار می گیرن، ارزششون بالا میره و قیمتشون افزایش پیدا می کنه. بنابراین، عرضه محدود باعث میشه تا قیمت ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد عرضه محدود ارزهای دیجیتال و عرضه ثابت ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر تعداد واحدها و عرضه در قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم و تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، عرضه محدود و نامحدود در اکوسیستم ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات متفاوت عمل می کنه. همه اقتصادهای فیات از نظر این که تورم به همه اون ها تاثیر می ذاره، با همدیگه یکسان هستن. این مورد برای خود اقتصاد سالم و مفید هست، ولی مصرف کننده های معمولی رو مجبور به خرج بیشتر می کنه.

 


نظرات کاربران در مورد تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :5+64 = ?