استراتژی ریسک فری Risk Free چیست؟

1401/09/03
استراتژی ریسک فری Risk Free چیست؟

ما سعی می کنیم در مقاله استراتژی ریسک فری چیست؟ اطلاعاتی در مورد ریسک فری یا Risk Free برای شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های ریسک فری کردن در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این استراتژی معامله های خودتون رو انجام بدین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. به این ترتیب، شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات بازار به دست بیارین. البته به شرطی که برای خودتون استراتژی معاملاتی داشته باشین. ریسک فری کردن نیز یکی از استراتژی های معاملات محبوب هست که سعی می کنیم در مقاله استراتژی ریسک فری چیست؟ اطلاعاتی در مورد ریسک فری یا Risk Free برای شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های ریسک فری کردن در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

استراتژی ریسک فری چیست؟

استراتژی ریسک فری چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استراتژی ریسک فری یا Risk Free رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این استراتژی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که استراتژی ریسک فری چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استراتژی ریسک فری به این معنی هست که هر کاری که از دست ما بر میاد، انجام بدیم تا قبل از ضرر کردن، بتونیم از یه معامله خارج بشیم. به این ترتیب، عملا مدیریت ریسک سرمایه گذاری نیز به خوبی اتفاق می افته. اجرای روش ها و تکنیک های ریسک فری کردن در شرایط مختلف حاکم بر بازار امکان پذیر هست، ولی باید توجه داشته باشین که در شرایط رکود یا روند نزولی کارآمدی بیشتری داره.

مقاله پیشنهادی: خرید و فروش پلکانی چیست؟

جالب اینجاست که بدونین استراتژی ریسک فری یا Risk Free یعنی معامله بدون ریسک. در حقیقت، معامله بدون ریسک یه آرزوی دست نیافتنی برای معامله گران روزانه هست. ولی همیشه هم اینطوری نیست! اگه اصول معاملاتی رو بدونین، ریسک فری بودن دیگه دست نیافتنی نیست. توجه داشته باشین که با استفاده از استراتژی ریسک فری می تونین معاملات خودتون رو با 1 درصد ضرر انجام بدین. ریسک فری یعنی معامله بدون ریسک. خیلی از مردم فکر می کنند که دستیابی به یه معامله بدون ریسک بعید هست، ولی باید توجه داشته باشین که داشتن اطلاعات کمکی می تونه باعث انجام چنین معاملات و خرید و فروش هایی بشه.

تکنیک های ریسک فری کردن در بازار ارزهای دیجیتال

تکنیک های ریسک فری کردن در بازار ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، ریسک فری کردن معامله به معنی این هست که هر کاری از دست ما بر میاد، انجام بدیم تا قبل از ضرر کردن بتونیم از یه معامله خارج بشیم. به این ترتیب، عملا مدیریت ریسک سرمایه گذاری نیز به خوبی اتفاق می افته. بهتره بدونین اجرای تکنیک Risk Free کاملا به استراتژی های معاملاتی افراد بستگی داره. حتی ممکنه افراد تعاریف مختلفی از تکنیک ریسک فری داشته باشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی تکنیک های ریسک فری کردن در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: فومو یا ترس از دست دادن ارز دیجیتال چیست؟

• تعیین حد ضرر در محدوده سود

یکی از تکنیک های ریسک فری کردن در بازار ارزهای دیجیتال، تعیین حد ضرر در محدوده سود هست. بنابراین، حتی اگه دارایی خریداری شده در جهت افت قیمت حرکت کنه، حد ضرر شما در محدوده سود فعال میشه و به این ترتیب با ضرر و زیان از معامله خارج نمیشین. البته توجه داشته باشین که تعیین حد ضرر در معامله گری یه مفهوم استاتیک نیست. به این معنی که در گذر زمان باید به صورت پیوسته شرایط معامله رو رصد کنین و حد ضرر خود را مبتنی بر وضعیت بازنگری و بازنگری کنین.

• سیو سود پلکانی

یکی دیگه از تکنیک های ریسک فری کردن در بازار ارزهای دیجیتال، سیو سود پلکانی هست. فرض کنین که وارد یه معامله شدین. بعد از مدتی دارایی خریداری شده افزایش قیمت میده. به این ترتیب می تونین با توجه به حد ضرری که تعیین کردین، بخشی از سود حاصل از معامله رو به فروش برسونین. به این ترتیب حتی اگه دارایی دچار افت قیمت بشه و حد ضرر شما رو فعال کنه، بدون اینکه محتمل ضرر و زیان بشین، از معامله خارج میشین.

• استفاده از معاملات باینری آپشن

یکی دیگه از تکنیک های ریسک فری کردن در بازار ارزهای دیجیتال، استفاده از معاملات باینری آپشن هست. اصطلاح باینری در بین برنامه نویسان کاربرد زیادی داره. در اینجا منظور از معاملات باینری آپشن، وارد شدن به معاملاتی هست که پاسخ اون مثبت یا منفی هست، یعنی رویکرد 0 تا 100 به معامله گری وجود داره. در قالب معاملات باینری آپشن، 2 آپشن در دو جهت مختلف باید باز کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استراتژی ریسک فری چیست؟ اطلاعاتی در مورد ریسک فری یا Risk Free برای شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های ریسک فری کردن در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این استراتژی معامله های خودتون رو انجام بدین. همونطور که گفتیم، استراتژی ریسک فری به این معنی هست که هر کاری که از دست ما بر میاد، انجام بدیم تا قبل از ضرر کردن، بتونیم از یه معامله خارج بشیم و سیو سود انجام بدیم.


نظرات کاربران در مورد استراتژی ریسک فری Risk Free چیست؟
  • عالی و مفید بود ممنون از شما 💯🌟

سوال امنیتی :7+45 = ?