گپ قیمت CME چیست؟ (معرفی گپ ها در بازار ارزهای دیجیتال)

1401/09/03
گپ قیمت CME چیست؟ (معرفی گپ ها در بازار ارزهای دیجیتال)

ما سعی می کنیم در مقاله شکاف قیمتی یا گپ قیمت چیست؟ اطلاعاتی در مورد شکاف قیمتی یا گپ(CME) برای شما ارائه کنیم و به معرفی مهم ترین گپ ها در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و کسب درآمد از CME بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با یکی از مهم ترین مفاهیم و اصطلاحات رایج بازار آشنا بشین. در بازار ارزهای دیجیتال مفاهیم زیادی وجود دارن که ممکنه شما رو سردرگم کنند. یکی از این مفاهیم، شکاف قیمتی هست که بهش گپ قیمت یا CME نیز گفته میشه. موضوع گپ قیمت نه فقط در بازار ارزهای دیجیتال، بلکه در همه بازارهای مالی اتفاق می افته. این اتفاق به انجام نشدن معاملات یا حجم پایین اون ها در یه بازه قیمتی خاص اشاره داره.

گپ های قیمتی مختلفی در چارت ارزهای دیجیتال اتفاق می افتن که می تونن دلایل مختلفی داشته باشن. مهم این هست که تحلیلگران بتونن شناخت خوبی از گپ ها و پیش بینی روند بازار بعد از یه گپ داشته باشن و بهترین تصمیم رو با مواجه با اون ها بگیرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله شکاف قیمتی یا گپ قیمت چیست؟ اطلاعاتی در مورد شکاف قیمتی یا گپ(CME) برای شما ارائه کنیم و به معرفی مهم ترین گپ ها در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و کسب درآمد از CME بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش ترید در ارزهای دیجیتال

شکاف یا گپ قیمت چیست؟

شکاف یا گپ قیمت چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم شکاف یا گپ قیمت و CME رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که شکاف یا گپ قیمت چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که گپ قیمت یه فاصله یا فضای پر نشده در چارت هست که در اثر حرکت سریع قیمت در هر کدوم از جهت ها به وجود میاد. در یه روند صعودی، گپ زمانی ایجاد میشه که یه کندل با بالاترین سطح قیمتی، پایین تر از کندل بعدی با پایین ترین سطح قیمت باشه. برعکس، در یه روند نزولی CME زمانی به وجود میاد که یه کندل با پایین ترین سطح قیمتی از کندل بعدی با بالاترین سطح قیمت بسته بشه.

مقاله پیشنهادی: سوئینگ تریدینگ SWING TRADING چیست؟

جالب اینجاست که بدونین شکاف یا گپ قیمت ناحیه ای از نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی هست که در اون بخش هیچ معامله ای توسط تریدرها انجام نمیشه و همین موضوع باعث میشه تا یه فضای خالی در چارت های قیمتی به وجود بیاد. گپ ها محدوده های مهمی از روند قیمت رو نشون میدن که با استفاده از اون ها میشه بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کرد. خیلی وقت ها، گپ ها در چارت های قیمتی روزانه یا ساعتی نسبت به نمودارهای هفتگی و ماهانه بیشتر دیده میشن. توجه داشته باشین که اگه گپ ها در نمودارهای بلند مدت دیده بشن، اهمیت بیشتری دارن و باید اون ها رو آنالیز کرد.

معرفی مهم ترین گپ ها در بازار ارزهای دیجیتال

معرفی مهم ترین گپ ها در بازار ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، گپ قیمت ناحیه ای از نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی هست که در اون بخش هیچ معامله ای توسط تریدرها انجام نمیشه و همین موضوع باعث میشه تا یه فضای خالی در چارت های قیمتی به وجود بیاد. گپ های مختلفی در نمودار ارزهای دیجیتال دیده میشه، به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به معرفی مهم ترین گپ ها در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم.

• گپ شکست(Breakaway gap)

یکی از مهم ترین گپ ها در بازار ارزهای دیجیتال، گپ شکست هست که بر روی سطوح حمایت و مقاومت به وجود میاد. این گپ زمانی دیده میشه که قیمت از روند بدون تغییر، دارای یه نوسان باشه. این گپ در ترکیب با الگوهای مشخص در چارت هایی مثل محدوده های معاملاتی یا مثلث های صعودی و نزولی برای تریدرها خیلی مفید هست. گپ شکست با حجم معاملات چشمگیر بعد از اون، نشونه ای از روند قوی هست که پر شدن اون بعید به نظر میرسه.

• گپ رایج(Common gap)

یکی دیگه از مهم ترین گپ ها در بازار ارزهای دیجیتال، گپ رایج هست که کاملا عادیه و چیز خاصی نداره و زمانی ایجاد میشن که بازار در حالت بغرنج قرار داشته باشه. اندازه این گپ ها بزرگ نیست و به سرعت پر میشن. این گپ به اسم گپ معاملاتی و گپ موقت نیز شناخته میشه. تریدرها این نوع گپ رو در اکثرا در محدوده های معاملاتی و طی نوسان مشاهده می کنند.

• گپ خستگی(Exhaustion gap)

یکی دیگه از مهم ترین گپ ها در بازار ارزهای دیجیتال، گپ خستگی هست که در انتهای روندهای بزرگ به وجود میان. در این حالت قیمت گپ پایانی رو برای روند ساخته و سپس قیمت بر می گرده. این گپ بعد از یه حرکت تند یا طولانی مدت اتفاق می افته و معمولا قبل از اون شکاف هایی قرار می گیر و با افزایش شدید حجم معاملات همراه هست. این گپ نشون دهنده پایان روند فعلی هست.

• گپ اندازه گیری(Measuring gap)

یکی دیگه از مهم ترین گپ ها در بازار ارزهای دیجیتال، گپ اندازه گیری هست که در بین الگوی قیمت ایجاد میشه و نشون دهنده هجوم خریداران یا فروشنده هایی هست که عقیده و فکر مشترکی دارن. گپ های اندازه گیری طی روند بدون تغییر یا محدوده ازدواح رخ نمیده، بلکه طی کاهش یا افزایش سریع قیمت ارزهای دیجیتال ایجاد میشن. اگه این گپ در روند صعودی به وجود میاد، نشون دهنده ادامه حرکت صعودی و اگه در روند نزولی اتفاق بیفته، نشون دهنده ادامه روند نزولی قیمت ارزهای دیجیتال هست.

کسب درآمد از CME بیت کوین چگونه است؟

کسب درآمد از CME بیت کوین چگونه است؟

CME بیت کوین می تونه با قیمت بالاتری بسته بشه و با پایین تری باز بشه. زمانی که این وضعیت رخ بده، قیمت روز به طور معمول افزایش پیدا می کنه تا گپی رو که به وجود اومده، پر کنه. با این وجود اگه قیمت بازگشایی بعد از تعطیلات آخر هفته بالاتر از قیمتی باشه که در روز جمعه تعطیل شده، در این صورت شانس بالایی وجود داره که قیمت روز 24 ساعت بعد از بازگشایی بازار تصحیح بشه. با استفاده از این اطلاعات شما می تونین تصمیماتی رو بگیرین که کسب و کار شما رو سودمندتر کنه.

شما می تونین با استفاده از CME بیت کوین درآمد کسب کنین. برای مثال تصویر کنین که یه گپ معمولی در یه چارت قیمتی ارز دیجیتال ظاهر میشه و CME بیت کوین در قیمت 36 هزار دلار بسته و در قیمت 33.700 دلار بازگشایی میشه. در چنین حالتی به راحتی میشه پیش بینی کرد که چه اتفاقی می افته. چون شما می دونین که قیمت ها برای پر کردن این گپ احتمال داره افزایش پیدا کنند. زمانی که گپ شکست وجود داره، شما می تونین که پایان این الگوی قیمتی نزدیک هست و با توجه به این الگو شما می تونین پیش بینی کنین که بعدا چه اتفاقی قرار بیفته و بر اساس این پیش بینی تصمیم هایی رو برای انجام معاملات می گیرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله شکاف قیمتی یا گپ قیمت چیست؟ اطلاعاتی در مورد شکاف قیمتی یا گپ(CME) برای شما ارائه کنیم و به معرفی مهم ترین گپ ها در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و کسب درآمد از CME بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، گپ قیمت ناحیه ای از نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی هست که در اون بخش هیچ معامله ای توسط تریدرها انجام نمیشه و همین موضوع باعث میشه تا یه فضای خالی در چارت های قیمتی به وجود بیاد.


نظرات کاربران در مورد گپ قیمت CME چیست؟ (معرفی گپ ها در بازار ارزهای دیجیتال)
سوال امنیتی :8+72 = ?