قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال چیست؟

1401/09/03
قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال چیست؟

ما سعی می کنیم در مقاله قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد هولدر ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی قوانین هودلر بودن در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و مشخصات هولدر حرفه ای ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. این روزها بحث ارزهای دیجیتال بسیار داغ هست و همین موضوع باعث شده تا نظر بسیاری از افراد به این حوزه جلب بشه و به دنبال راهی برای کسب درآمد از این بازار پر نوسان باشن. اگه شما نیز تصمیم گرفتین وارد دنیای ارزهای دیجیتال بشین، در صورتی که با این بازار آشنایی نداشته باشین، احتمالا با اصطلاحاتی روبرو میشین که معنی اون ها رو نمی دونین.

از گذشته دور تا به امروز، یکی از مهم ترین استراتژی های افزایش یا حفظ سرمایه نگهداری یا اصطلاحا هولد کردن دارایی های مالی و ارزشمند بوده. از مهم ترین توصیه های افراد خبری در دنیای تجارت و سرمایه هم بهره گیری از همین روش برای کسب سود هست. برای هولدر بودن ارز دیجیتال باید به قوانین و نکاتی پایبند بود. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد هولدر ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی قوانین هودلر بودن در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و مشخصات هولدر حرفه ای ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

شاید برایتان مفید باشد: هولد ارزهای دیجیتال بهتر است یا ترید؟

هولدر ارز دیجیتال کیست؟

هولدر ارز دیجیتال کیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مفهوم هولدر یا Hodl رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این اصطلاح به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که هولدر ارز دیجیتال کیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هولد یا هودل یکی از اصطلاحات ارز دیجیتال در واقع به معنی ذخیره سازی ارز دیجیتال و نگه داشتن اون به صورت بلند مدت هست و به کسی که ارزهای دیجیتال رو به امید سوددهی برای بلند مدت نگهداری و ذخیره می کنه، هولدر گفته میشه. در حال حاضر هولد کردن یه یه استراتژی تجارت مناسب تبدیل شده، چون معمولا نگه داشتن سرمایه و ارزهای دیجیتال به صورت طولانی مدت، سود زیادی به همراه داره.

مقاله پیشنهادی: به چه کسانی هولدر می گویند؟

جالب اینجاست که بدونین استفاده از هولد کردن ارز دیجیتال فقط به تریدرها و معامله گران تازه وارد محدود نمیشه. در بسیاری از موارد تریدرهای حرفه ای نیز دست به نگهداری بلند مدت یا کوتاه مدت ارزهای دیجیتال می زنن. ولی به صورت کلی، هولد کردن ارز دیجیتال می تونه به عنوان یه انتخاب بسیار بد هم محسوب بشه. همچنین هولد ارز دیجیتال به یه ناجی برای معامله گران و تریدرها تبدیل شده و در اصل نشون دهنده رویکرد بلند مدت سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی ها محسوب میشه.

مشخصات هولدر حرفه ای ارز دیجیتال

مشخصات هولدر حرفه ای ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال رو میشه به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول افرادی هستن که روزانه، هفتگی یا ماهانه خرید و فروش انجام میدن که اون ها تریدر یا معامله گران گفته میشه. دسته دوم نیز افرادی هستن که بر اساس مطالعه یه پروژه به خرید اون ارز اقدام می کنند. هولدر حرفه ای ارز دیجیتال ویژگی های زیادی داره. به همین منظور سعی می کنیم در ادامه به مشخصات هولدر حرفه ای ارز دیجیتال اشاره کنیم.

مقاله پیشنهادی: چرا هولد کردن ارزهای دیجیتال برای افراد مبتدی بهتر است؟

• یکی از مشخصات هولدر حرفه ای ارز دیجیتال این هست که اون ها سرمایه ای رو وارد بازار می کنند که به اون نیاز ندارن و به هیچ عنوان برای ورود به این بازار به فروش ماشین، خونه یا قرض و وام اقدام نمی کنند و با پول مازاد خودشون دست به انجام معامله میزنن.

• یکی دیگه از مشخصات هولدر حرفه ای ارز دیجیتال این هست که با توجه به چارت و بازه زمانی که برای اون پروژه یا ارز تعریف شده، همراه پروژه باشه، هنگام نوسانات و اصلاح بازار فروشی انجام نده و تا رسیدن قیمت ارز دیجیتال به تارگت تعیین شده اون ارز رو نگه داری کنه.

• یکی دیگه از مشخصات هولدر حرفه ای ارز دیجیتال این هست که اگه شخص تصمیم گرفته باشه یه هولدر بشه، باید شناخت کافی از اون پروژه داشته باشه. در زمان و مراحل مختلف اون رو رصد کنه و مطمئن بشه اهدافی که برای اون پروژه پیش بینی شده در حال تحقق هستن.

قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال چیست؟

قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال چیست؟

کمی بعد از معرفی اصطلاح هولدر یا Hodler در بین سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال و بیت کوین، شخصی به اسم برندن متیوز تصمیم گرفت که یه مانیفست هشت بندی تحت عنوان قوانین هولدر بودن ارز دیجیتال رو منتشر کنه. این قوانین در حال حاضر به عنوان سر لوحه فعالیت های سرمایه گذاران بیت کوین با هدف طولانی مدت وارد بازار میشن، قرار گرفته. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال بپردازیم تا با این قوانین آشنایی داشته باشین.

• نفروختن دارایی

یکی از قوانین هودلر بودن ارز دیجیتال این هست که یه هولدر حرفه ای و واقعی ارز دیجیتال هیچ وقت دارایی ها و رمز ارزهای خودش رو نمی فروشه. در حقیقت، یه هولدر ارزهای دیجیتال خودش رو برای طولانی مدت نگهداری می کنه و در صورت نیاز همون ها رو خرج می کنه. همچنین افرادی که ارزهای دیجیتال خودشون رو می فروشن، خیلی زود پشیمون شده و سعی می کنند تا دوباره اون ها رو بخرن.

• ثبات قدم

یکی دیگه از قوانین هودلر بودن ارز دیجیتال این هست که یه هولدر واقعی و حرفه ای باید ثبات قدم داشته باشه و با تمرکز کافی معامله های خودش رو انجام بده. این بازار نه تنها نوسانات زیادی رو به همراه داره، بلکه به شدت تحت تاثیر اخبار و حواشی نیز قرار داره. در قوانین هولدر بودن این موضوع مورد تاکید قرار گرفته که یه هولدر واقعی تحت هیچ شرایطی تحت تاثیر حواشی و احساسات بازار قرار نمی گیره.

• خرید در کف

خرید در کف نیز یکی دیگه از قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال هست. بهتره بدونین یه هولدر واقعی و حرفه ای هیچ وقت نگرانی از بابت کاهش قیمت ارزهای دیجیتال و رمز ارزها رو به دلش راه نمیده، بلکه منتظر می مونه تا در زمان مناسب و در کف قیمت باز هم میزان سرمایه گذاری خودش رو افزایش بده. فقط در شرایطی که سرمایه گذاری خودش رو قبلا انجام داده باشه، در روند نزولی اقدام به خرید مجدد نمی کنه.

• ذخیره ارزها در جای امن

یکی دیگه از قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال این هست که تاکید هولدرها روی نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول های مطمئن هست. البته این یه مسئله عمومی هست که همه فعالان بازار ارزهای دیجیتال باید بهش توجه داشته باشن. کیف پول های آنلاین و صرافی ها محل مناسبی برای نگهداری طولانی مد دارایی ها نیستن. هر سیستمی که به طور مستقیم به اینترنت متصل میشه، باید درباره امنیت اون به دیده تردید نگاه کرد.

• خرید نیازهای روزمره با استفاده از رمزارزها

در قوانین و مقررات هولدر ارز دیجیتال این موضوع گفته شده که یه هولدر واقعی و حرفه ای باید نسبت به تغییر اکوسیستم اقتصادی در سطح دنیا احساس مسئولیت داشته باشه. برای این کار باید برای خرید کالاها یا خدمات مورد نیاز در زندگی روزمره خودش تا جای ممکن از ارزهای دیجیتال یا ارزهای رمزنگاری شده استفاده کنه. البته هولدر بعد از فروش ارزهای دیجیتال برای خرید نیازهای روزمره پشیمون میشه و به دنبال راهی برای جبران اون هست.

• تبلیغ برای ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال، تبلیغ برای ارزهای دیجیتال هست. جالب اینجاست که بدونین یه هولدر واقعی نسبت به معرفی و تبلیغ مثبت روی ارزهای دیجیتال احساس مسئولیت می کنه. به این ترتیب، سعی می کنه تا با بیان نکات مثبت در مورد این بازار با سایر افراد به حضور و فعالیت در اون ترغیب کنه. البته توجه داشته باشین که این تبلیغ باید کاملا مستند و واقعی باشه و بدون هیچ گونه برخورد احساسی و اغراق آمیز با معرفی جنبه های مثبت بازار سایر افراد رو به بررسی بیشتر و در صورت نیاز حضور در بازار ترغیب کنه.

جمع بندی و نتیجه:

شما سعی کردیم در مقاله قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد هولدر ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی قوانین هودلر بودن در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و مشخصات هولدر حرفه ای ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، هولد یا هودل یکی از اصطلاحات ارز دیجیتال در واقع به معنی ذخیره سازی ارز دیجیتال و نگه داشتن اون به صورت بلند مدت هست و به کسی که ارزهای دیجیتال رو به امید سوددهی برای بلند مدت نگهداری و ذخیره می کنه، هولدر گفته میشه.


نظرات کاربران در مورد قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال چیست؟
سوال امنیتی :7+59 = ?